שתף קטע נבחר
 

סיאט אלהמברה (2013-2018)

דגם ספרדי תאום לפולקסווגן שאראן הגרמני, שלא מיובא לארץ אבל בכל זאת מיוצר לצידו בפורטוגל. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מיניוואנים בעלי שבעה מקומות ישיבה (אמיתיים).

דגמים: חמש דלתות, שבעה מקומות.

טווח מחירים: מ-74 אלף שקל ל"סטייל" הבסיסי מ-2013 ועד 211 אלף שקל ל"סטייל פלוס" חדש מ-2018 (לוי יצחק).

 

אלהמברה ()
אלהמברה

 

תעודת זהות: דגם תאום לפולקסווגן שאראן, שלא מיובא לארץ ומיוצר לצידו בפורטוגל.

פרטים טכניים: מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 150 כ"ס. גיר שישה הילוכים רובוטי כפול-מצמדים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 156-178 גרם CO2, קבוצת זיהום 14 מ-15.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שבע כריות אוויר. ללא אביזרי בטיחות אקטיבית.

שמירת ערך: ירידה גבוהה של כ-20% לשנה לפי לוי יצחק, מחירי השוק נמוכים בעוד כ-15%.

מה לבדוק לפני שקונים: עד סוף 2015 צויד במנוע הטורבו כפול המגדשים של פולקסווגן, עם מגדש על לצד טורבו רגיל, שאינו מצטיין באמינותו. היבואן מסבסד שיפוצי מנוע גם לאחר תום האחריות, אבל רק לכלי רכב שטופלו כל השנים במוסכיו. מנוע הטורבו הבודד שהחליף אותו עדיף וחסכוני יותר. דווקא מתיבת ה-DSG אפשר לדאוג פחות: באלהמברה מותקנת הגרסה היותר אמינה שלה, עם שישה ולא שבעה הילוכים.

למי הוא מתאים: למי שצריך שבעה מקומות ישיבה אמיתיים, ומעדיף להימנע מהוואנים הגדולים באמת.

למה כן: פשרה מוצלחת בגודל בין מיניוואנים שבעה מקומות נפוצים וצפופים לוואנים עם שבעה-שמונה מקומות המיועדים במקור לשוק האמריקאי. מרווח ושימושי, אפשר להושיב מתבגרים גם בשורה השלישית, שפע תאי אחסון, אבזור נדיב ברמת "סטייל פלוס", כולל חלון שמש, ריפודי עור ודלת תא מטען חשמלית. צריכת דלק טובה יחסית לגודל.

למה לא: נדיר יחסית בשוק, עד היום נמכרו בארץ רק כמה מאות. לא ממש זריז בעומס מלא.

למחפשי מציאות: תחליף לפורד גלקסי שכבר לא מיובא. טויוטה סיינה וקיה קרניבל מרווחים יותר, אך גם יקרים וצמאים יותר, ומסורבלים יותר בחנייה.

השורה התחתונה: ילדים זה שמחה, ואתגר שאלהמברה הוא מהבודדים שעומדים בו.

ציון: 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים