משקה חדש בישראל: ספרייט ליים
ל-ynet נודע כי בימים האחרונים הושק משקה ספרייט ליים וכי שונו פני האריזה של כל הבקבוקים בקטגוריה. המשקה, מצטרף לטעמים הקיימים קלאסי וזירו. הקטגוריה, שנמצאת בירידה במכירות - 30% בעשור האחרון - נלחמת על הטעם של הצרכנים, ועל מקום פנוי במדף המשקאות המתפקע מרוב מבחר
ספרייט ליים - משקה חדש לבית קוקה קולה: בימים האחרונים ולפני השקת הקמפיין הרשמי, החלה החברה לשווק משקה ספרייט חדש בטעם ליים ושינתה את העיצוב של כל הקטגוריה.
את הבקבוק המיתולוגי, המעוצב בגוון ירוק כהה יחסית, הפכו לחצי שקוף. אולי זהו הרצון להידמות למשקה מופחת קלוריות, כפי שמנסים לעשות בקבוקי ה'מים בטעמים' באריזתם השקופה והמבלבלת, כמו גם המשקאות המוגזים בטעם מעודן.
המשקה החדש, שנקרא ספרייט ליים (Sprite Lime), נועד להתחרות במגוון הטעמים הקיימים בשוק ולהילחם בקטגוריה, שעל פי נתוני סטורנקסט נמצאת בירידה של 30% במכירות בעשור האחרון. מה שהספרייט הממותק עם סטיביה (שהושק בשנת 2014) לא הצליח לעשות בקופות, אולי יצליח לעשות משקה הליים החדש. במשקה החדש טעם הליים בולט משמעותית יותר.
אילו עוד מוצרים נמצאים על המדף בקטגורית משקה מוגז בטעם לימון? המבחר גדול. הנה כמה לדוגמה: קריסטל למון-ליים (38 קלוריות ל-100 מ"ל), שוופס למון-ליים (גם כן 39 קלוריות ל-100 מ"ל), RC בטעם למון-ליים (40 קלוריות ל-100 מ"ל) ו-7UP (הכולל 44 קלוריות ל-100 מ"ל).
על פי נתוני סטורנקסט, בקטגורית המשקאות המוגזים בטעם למון-ליים, נמכרו בישראל נכון לסוף שנת 2017 כ-27.8 מיליון ליטר. לשם השוואה, בשנת 2007 נמכרו כ-39 מיליון ליטר. הקטגוריה, שלא הייתה פעילה מאוד בזירת החדשנות, הציגה נתונים מאכזבים לחברות השונות. נכון לשנת 2017, שולט המותג ספרייט ב-65% מנתח השוק, המותג 7UP שולט ב-22.4% מנתח השוק, כ-6.4% - למותג שוופס, 2.9% למותג קריסטל ו-2.8% למותג RCQ.
בבירור שערכנו עם החברה נמסר כי "ההשקה תחל בימים הקרובים". כמו כן, מסרו כי "עיצוב הבקבוקים החדש יחול גם על משקה ספרייט הקלאסי וגם על ספריט זירו (אפס קלוריות) אשר טעמם לא השתנה".
יוזכר כי לאחרונה פורסם ב-ynet כי חברת קוקה קולה האמריקאית השיקה בינואר האחרון בארצות הברית ארבעה טעמי דיאט חדשים (מנגו, ג'ינג'ר לימון, דובדבנים ותפוז אדום). הטעמים הללו טרם הגיעו ארצה, ולא ידוע אם יגיעו בעתיד. בכל מקרה, ניתן לומר שקוקה קולה יוצאת מהשמרנות שאפיינה אותה עם 3 הטעמים הקלאסיים (קולה, ספרייט ופאנטה).
יתכן שהחברה מבינה שכאשר מבחר הטעמים ברשתות השיווק הוא עצום, וכאשר הרשתות מחזקות את קטגורית משקאות ה'מותג הפרטי', היא חייבת להתחדש. סביר מאוד להניח שהחברה תשיק בעתיד גם בישראל משקאות דייט בטעמים נוספים, העונים על טעמו של הקהל המקומי, כמובן.