אפקט הג'ירו
רגע אחרי שנפרדנו מאירוע הספורט הגדול ביותר שנערך במדינה, שר התיירות יריב לוין סיכם: "ראו שישראל היא מדינה יפה ובטוחה"
גם אחרי שהמרוץ סיים את דרכו בישראל, המדינה עצמה עדיין נהנית מפירות האירוח. ההערכות הן כי רבע מיליון ישראלים יצאו לרחובות כדי לצפות ברוכבים, שחצו בשלושת הקטעים את הארץ, מעכו בצפון ועד אילת בדרום, כשהם פותחים ברכיבה בתוך ירושלים - אבל לא פחות מכך חשובה החשיפה לקהל מחו"ל.
מי שהיה מרוצה במיוחד לאחר המעבר החלק של התחרות הגדולה היה שר התיירות יריב לוין. השר, רוכב אופניים חובב בעצמו, אמר אתמול: "במשך שלושה ימים שמנו בצד את אירועי היומיום והתאחדנו כולנו יחד מול אירוע ספורט מרהיב. זו הייתה חוויה אדירה לקהל הישראלי, באירוע שבו צפו כמיליארד אנשים ברחבי תבל. אותם אנשים ראו גם שישראל היא מדינה יפה ובטוחה, אשר מסוגלת לארגן ולארח אירוע ספורט ברמה עולמית.
"מעבר לכך, הדבר יהווה עידוד לתיירות, תחום שבו אנו מקווים כי נכפיל את הכמות ונגיע לארבעה מיליון תיירים בשנה זו. אולי אנשים לא שמו לב, אבל זו הפעם הראשונה שהשתתפו בתחרות בארץ רוכבים תחת דגלי בחריין ואיחוד האמירויות. ההוצאה של המשרד בכל הנוגע לאירוח, בסכום של 10 מיליון שקל, הייתה שווה לא רק מהבחינה הספורטיבית".
במשרד התיירות, בראשותו של השר לוין, ניצלו את הפוטנציאל השיווקי הטמון באירוח שלושת הקטעים בישראל, והוסיפו לחגיגה קמפיין הקורא לתיירים לבוא לבקר בארץ. הם נעזרו
באופיו המיוחד של האירוע - כאמור, בניגוד לענפים אחרים אשר מתקיימים באולמות או במגרשים ספציפיים, המרוץ התפרס על שטחים רחבים לאורכה ולרוחבה של המדינה, ובכך איפשר חשיפה ייחודית של ישראל בפני קהלים גדולים ברחבי העולם. בתכנון המסלול הושם דגש על המסלולים כך שהאירוע ייפתח בירושלים, באזור הסמוך לעיר העתיקה, והיה חשוב לאחראים להראות גם את רצועת החוף ואת פוטנציאל התיירות המדברית הטמון בנגב.
על מנת לחזק ולמנף את האירוע, במסגרת הקמפיין נערכו שלל אירועים ייחודיים ברחבי אירופה כדי להגביר את החשיפה. לפי הערכות משרד התיירות, עד כה נחשפו לקמפיין במדיות השונות מעל לחצי מיליארד אנשים ברחבי העולם, בין היתר בשידורי התחרות בטלוויזיה ובדיגיטל. מזג האוויר הייחודי היה אחד ממוקדי הקמפיין, לצד שימת דגש על כך שישראל היא מדינה בטוחה.
לאור ההצלחה שהניבה ההשקעה הגדולה, השר לוין הנחה את המשרד לעבות ולהרחיב את הקמפיינים השונים שנמצאים באוויר כעת בעולם, בדגש על אירופה, במטרה לנצל את החשיפה האדירה וההתעניינות בישראל בעקבות התחרות.