רולס רויס קולינאן - לשטח כמו מלך
מותג הפאר רולס רויס מציג רשמית ובאיחור ניכר רכב פנאי חדש, אשר על פיתוחו הכריז לפני שלוש שנים. לא שזה רלוונטי עבור קצין הרכב שלכם, אבל בכל זאת כדאי לכם להעיף מבט
שלוש שנים לאחר שיצרנית מכוניות הפאר רולס רויס הכריזה על כוונתה לייצר רכב פנאי גדול, חושף המותג הבריטי לשעבר וכיום תחת כנפי ב.מ.וו את הקולינאן - רכב פנאי שמסוגל לרדת לשטח כשהוא מציע רמת פאר ונוחות מתאימות למעמד המחייב.
רולס-רויס שטח: פרויקט קולינאן יצא לדרך
החל בדאצ'יה בסיסית וזולה יחסית, דרך כל מותג רכב עממי או יוקרתי וכלה במותגי סופר-ספורט אקזוטיים ופאר קיצוני. אין כיום יצרניות רכב שלא מציעות - או מפתחות - לפחות רכב פנאי, או כל שם אחר שמבטא מרכב גדול ומוגבה. בנטלי ומזראטי, אלפא ולמבורגיני, פורשה או וולוו וקדילאק וכמובן שלישיית היוקרה הגרמנית, יגואר או טסלה, פרארי ואפילו מאייבך. ועכשיו, באיחור לגמרי לא אופנתי, רולס רויס.
עם 530 ס"מ מפגוש לפגוש, בסיס גלגלים של 330 ס"מ רוחב של 216 ס"מ וגובה של 184 ס"מ, מרכב הרולס רויס הזו לא יכול להיות קל משקל למרות השימוש באלומיניום. ולא רק כי רולס רויס עמוסת אבזור הפינוק לעולם לא תהיה, אלא כי מדובר בממדים באמת עצומים.
כ-2.7 טון דורשים מנוע V12 בנפח 6.75 ליטר עם 563 כ"ס ו-85 קג"מ, המחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF ומוגבל ל-250 קמ"ש. ההנעה כמובן כפולה, לראשונה ברולס רויס. ותואר זה מגיע גם להיגוי העזר של הגלגלים האחוריים.
מתלי אוויר מותאמים ומתוכננים מחדש אמורים להציע יכולת צליחה של עד 54 ס"מ, המושבים האחוריים מוגבהים ביחס למושב הנהג והנוסע שלצדו כי זה מה שרוצים אנשים עם המון כסף כנראה. תא המטען מציע נפח של 600 ליטר בתצורת תא של ארבעה נוסעים, או קצת פחות עם ספסל מאחור לשלושה, אותו ניתן לקפל ולייצר משטח הטענה של קרוב ל-2 קוב.
וכמובן, כל העושר והאושר המתלווה אליו במכוניות רולס רויס, עם כל פינוק שעולה בדעתכם וכמובן סוללת מערכות הבטיחות המתקדמות ועזרי הנסיעה של ב.מ.וו. בהצלחה למנחשים.