קאדילק ATS ו-CTS - תגידו יפה שלום
יצרנית מכוניות היוקרה האמריקאית תפסיק את ייצור דגמי הסדאן ATS ו-CTS, שאמורים היו להתמודד עם דגמים גרמנים מקבילים. מחליפים לא צפויים בינתיים
קאדילק תפסיק בקרוב את ייצור דגמי CTS ו-ATS. היבואנית לישראל, חברת UMI, אישרה את המידע ומסרה כי השיווק צפוי להסתיים בתחילת 2019.
ה-CTS הראשונה הושקה ב-2003 והייתה דגם ראשון שסימל את מתיחת הפנים שעבר אחד מהמותגים הוותיקים - ובעלי קהל רוכשים זקן - בתעשייה. מיצרנית של מכוניות גדולות, רכות ורופסות, לדגמי סדאן עם דגש כל יכולת דינמית. הנתונים על הנייר היו מרשימים והדור השני של ה-CTS (בגרסת הביצועים V) אף קבע במאי 2008 את זמן ההקפה המהיר ביותר למכונית סדאן במסלול נורבורגרינג (7 דקות ו-59 שניות), שנופץ רק שנה לאחר מכן על-ידי פורשה פנמרה טורבו. אבל ההצלחה לה ציפו לא הגיעה.
ב-2012 החל בישראל שיווקה של ה-ATS, האחות הקטנה שיועדה להתמודד מול ב.מ.וו סדרה 3, ושנתיים מאוחר יותר נחתה כאן ה-CTS הנוכחית (דור 3). שתיהן שווקו גם כ-ATS-V ו-CTS-V עם תג-מחיר אטרקטיבי יחסית. ועדיין, זה לא עבד. לאחרונה הן נפגעו עוד יותר כתוצאה מנדידת לקוחות לרכבי פנאי והן היוו רק כ-16.5 אחוז מסך מכירות המותג האמריקאי ב-2017.
בדומה ל-CT6, מחליפות השתיים צפויות לנטוש את השמות המוכרים לטובת הסימול CT בצמוד לספרה, כחלק מפניה לשוק הסיני המעריך היררכיה מספרית. ניתן לשער כי כמו בעבר הן יציעו מידות גדולות מהמתחרות הישירות ויעשו שימוש באלומיניום לטובת משקל נמוך מהמקובל.
קאדילק ATS CTS