צפו: טסלה קובעת שיא גינס בגרירת מטוס
יצרנית הרכב החשמלי שמתמודדת לאחרונה עם ביקורת בלתי פוסקת מצאה זמן לשבור שיא גינס לגרירת המשקל הכבד ביותר על-ידי מכונית חשמלית
זו אינה פעם ראשונה בה יצרנית המכוניות וחברת התעופה משתפות פעולה לצרוך יחסי ציבור, שכן אשתקד ערכו תחרות מיאוץ בין מודל S לבואינג 737. הפעם נבחר אתגר גרירת מטוס, בדומה ליצרנים רבים כמו פולקסווגן, ניסאן ופורשה שכבר השתמשו באקט דומה לצורך שיפור התדמית.
הבואינג 787-9 דרימליינר נכנס לשירות בקוואנטס בנובמבר 2017 ולפני כחודשיים חנך את הקו החדש לטיסה ישירה מפרת' שבמערב אוסטרליה ללונדון. טיסה ישירה (ללא חניית ביניים לתדלוק) ראשונה המחברת בין היבשת הדרומית לאירופה, והשנייה באורכה בעולם – 17 שעות ו-20 דקות באוויר בין המראה לנחיתה.
ה-787 אינו המטוס הגדול והכבד ביותר ביותר שבשירות החברה האוסטרלית, תואר זה שמור לאיירבוס A380. כ-50 אחוז מגוף המטוס עשויים מחומרים מרוכבים המאפשרים לו משקל עצמי נמוך יחסית (9 טון פחות מבואינג 777-200 הדומה לו בממדים), ועדיין מדובר ב-129 טון, פי 50 ויותר מכושר הגרירה של המודל X שעומד על 2.5 טון.
המודל X שנבחרה לביצוע הגרירה היא בגרסת P100D הבכירה המצוידת בצמד מנועים חשמליים, האחד לגלגלים הקדמיים והשני לאחוריים מה שמעניק לו הנעה כפולה קבועה. התפוקה המשולבת עומדת על 671 כ"ס המאפשרת זינוק ל-97 קמ"ש ב-2.9 שניות.