שתף קטע נבחר

 

"בחינה מאתגרת" ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה

מרבית התלמידים שהשתתפו בבחינה המלחיצה סיפרו כי היא הייתה הוגנת, אולם היו כאלה, בעיקר ניגשים ברמה של 5 יחידות לימוד, שיצאו קצת מאוכזבים: "השאלות היו ארוכות וגם קצת קשות". בפנים: השאלונים והפתרונות

 

 

תגובות אחרי הבגרות במתמטיקה    (צילום: חגי דקל)

תגובות אחרי הבגרות במתמטיקה    (צילום: חגי דקל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

תלמידים שניגשו היום (ה') לבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד טוענים כי היא הייתה "מאתגרת" במיוחד. יונתן סוויד, תלמיד כיתה י"ב בישיבה התיכונית אמי"ת לבב שלם בירוחם אמר לאחר צאתו מהבחינה: "השאלות היו ארוכות וגם קצת קשות".

 

השאלונים והפתרונות:

שאלון 801 - 3 יחידות לימוד. וזהו הפתרון

שאלון 802 - 3 יחידות לימוד. וזהו הפתרון

שאלון 803 - 3 יחידות לימוד. וזהו הפתרון

שאלון 804 - 4 יחידות לימוד. וזהו הפתרון

שאלון 805 - 4 יחידות לימוד. וזהו הפתרון

שאלון 806 - 5 יחידות לימוד. וזהו הפתרון

שאלון 807 - 5 יחידות לימוד. וזהו הפתרון

 

תלמידים ומורים רטנו על העומס בשאלונים ברמת 5 יחידות לימוד, ועל כך שרבים לא הספיקו לסיים את הבחינה בזמן. במשרד החינוך אמרו בתגובה לטענות כי יכולו לקבל תמונת מצב לגבי רמת הקושי במבחן וחריגותה רק בתום סריקת מחברות הבחינה והשוואתן לשנים קודמות.

 

"הבחינה הייתה מתסכלת", אמר שחר נודלר, מורה למתמטיקה מתיכון אהל שם ברמת גן. "השקענו כל השנה וציפינו שיהיה משהו בהתאם לחומר הלימוד, כמובן שבכל שאלה צריך שתהיה קצת חשיבה והבנה, אבל ברגע שכל השאלות יצירתיות ומתחכמות וכל הסעיפים הם מבלבלים, גם אנחנו המורים כשישבנו בחדר המורים לפתור את הבחינה - התבלבלנו מספר פעמים וזמן הפתרון היה ארוך מהרגיל". מנגד, תלמידים אחרים ברמת 5 יחידות סיפרו כי הבחינה הייתה דווקא הוגנת ובהתאם למה שציפו.

 

165,000 תלמידים ברחבי הארץ ניגשים היום לבחינה שהחלה בשעה 12:00. באופן כללי מספרים התלמידים כי הבחינה הייתה הוגנת ולפי רמת הקושי שציפו לה. יונתן מירוחם, שסיפר כאמור על קושי ברמת 5 יחידות לימוד, ציין עוד כי "היינו צריכים לרדוף אחרי השעון. בסופו של דבר כן הצלחתי לענות על כמה שאלות נכון. בגדול, הבחינה הייתה קשה אבל הוגנת, אם כי היה נחמד אם היו נותנים עוד קצת זמן".

 

שחף פורטנוי, תלמידת כיתה י"א מחדרה, שעשתה את הבחינה ברמת 3 יחידות, סיפרה אחרי שסיימה את הבחינה: "היא הייתה הוגנת. הרגשתי די סבבה והיא לא הייתה כל כך קשה. היא די עמדה בציפיות שלי, לכולם הייתה את אותה הרגשה. לא היה מישהו בכיתה שאמר שהבחינה הייתה קשה מעבר למצופה".

בית ספר תיכון אהל שם (צילום: חגי דקל)
ברכת הצלחה בתיכון אהל שם ברמת גן, היום(צילום: חגי דקל)

ומה אומרים המורים? "השאלון של י"ב ברמת 5 יחידות היה עמוס, ארוך, טכני מאוד, ומייאש", ציין שחר יהל, מורה למתמטיקה ממקיף עירוני ט' בתל אביב. "התלמידים התמודדו עם שאלות בהיקפים שלא מתאימים לבחינת בגרות, וחבל. השאלונים ברמת 4 יחידות היו הוגנים וברמת 3 יחידות היו קצת יותר קשים מהרגיל".

 

גם במכונים המקצועיים לבגרויות מאשרים כי הבחינה הפעם, בניגוד לטענות שעלו במועדים הקודמים, הייתה הוגנת. "בשונה ממועד החורף האחרון, הפעם הבחינה הייתה נטולת הפתעות", אמרו ב"קידום". הם הוסיפו כי "שאלון הבחינה לתלמידי 5 יחידות היה קשה ומאתגר, כמו תמיד. כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות, השאלות בו יצירתיות ומתוחכמות".

 

ד"ר רן יחיאלי, רכז מקצוע מתמטיקה ברשת החינוך אנקורי, הוסיף כי "רמת השאלות בשלושת השאלונים הראשונים עשליהם נבחנו התלמידים הייתה הוגנת ותאמה ברובה את רמת הלימוד. חלק מן השאלות ברמות 4 ו-5 יחידות דרשו מהתלמידים חשיבה עמוקה ועבודה אלגברית מרובה. בשאלונים אלה, תלמידים שלמדו היטב לבחינה לא צפויים להיתקל בהפתעות.

 

"לעומתם, בשאלוני ההמשך, במיוחד לנבחני 4 ו-5 יחידות, רמת השאלות הייתה גבוהה ומאתגרת ביחס לשנים הקודמות ודרשה טכניקה והבנה מעמיקה של החומר. חלק מן התלמידים עשויים היו להיתקל בקשיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי דקל
תיכון אהל שם ברמת גן, היום
צילום: חגי דקל
מומלצים