שתף קטע נבחר
 

הונחה אבן פינה לקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים

הקו האדום שפועל בירושלים צפוי לזכות לתוספת נחוצה. שר התחבורה, ישראל כץ: "קווי הרכבת הקלה יסיעו בעתיד 400 אלף נוסעים מדי יום"

 

צילום: אלכס גמבורג

צילום: אלכס גמבורג

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

במסיבת עיתונאים להנחת אבן הפינה של קו הרכבת הקלה הירוק, אחד מחמשת הקווים החדשים שצפויים לקום בירושלים ולהצטרף לקו הפועל כיום (הקו האדום), נחשפו היעדים שנקבעו להקמת הקווים. שר התחבורה, ישראל כץ, אמר כי "העבודות כבר מתבצעות במטרה להקים מטרופולין תחבורה 'ירושלים רבתי'. בקרוב נקבל החלטות לגבי המתווה המדויק שלו. שלושת קווי הרכבת הקלה והקווים הנוספים לאחר מכן יהפכו לכלי הסעה לכ-400 אלף איש ביום".

 

 מפות עם תוואי הקו הירוק והקו האדום של הרכבת הקלה   (צילום: צוות אב לתחבורה  )
קווי הרכבת הקלה לאחר סיום הפרויקט(צילום: צוות אב לתחבורה )

 

השר כץ התייחס להתנגדות תושבי שכונת עמק רפאים למעבר הקו בפארק המסילה: "הקו הכחול כבר מתוקצב. לגבי התוואי המדויק של הקילומטר האחרון בקו שצפוי לעבור בשכונת עמק רפאים, הבהרתי מהתחלה שהמדיניות צריכה להתגבש במשותף עם עיריית ירושלים ולשקף את רצון התושבים. ההיבטים של הטבע בפארק המסילה שכבר הוקם, כיוון שהיה תוואי רכבת בעבר (מסילת הרכבת הישנה), שם את הדברים בתוך דילמה וצריך לוודא שלא נקים כאן "פיל לבן". היום קבעתי דיון עם כל הגורמים ואת ההמלצות נגבש בקרוב".

 

גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התייחס לסוגיה: "אנחנו מניחים את תשתית המעבר מקו רכבת לרשת של רכבות. לעיתים יש התנגדות של התושבים. זה קורה לנו עכשיו בכניסה לעיר ובנתיב תחבורה הציבורית. צריך לדעת להתעקש על הדברים הנכונים ולהישאר נאמנים לפרויקט". בימים הקרובים ייחתם הסכם עם חברת אגד, אשר מחזיקה כיום במונופול על קווי האוטובוס בבירה, הסכם שיאפשר הכנסת חברות נוספות לירושלים ותחרות ביניהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: יח"צ
ישראל כץ - הניח אבן פינה
הדמיה: יח"צ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים