שתף קטע נבחר
 

אהבתם את דודג' וייפר? ובכן, היא קמה לתחיה

דודג' עשויה להחזיר את הווייפר המיתולוגית לחיים בשנים הקרובות, תכנית המשתלבת היטב עם המהפיכה שצפויה להתחולל בקונצרן במסגרתה יקודמו בשנים הקרובות מוצרי היוקרה

דודג' וייפר, ממכוניות הספורט האמריקאיות הקיצוניות שייצורה הופסק בקיץ שעבר, צפויה לחזור לחיים. כך מדווח מגזין הרכב האמריקאי Car and Driver. אב טיפוס ראשון עשוי להיות מוצג בתערוכת דטרויט כבר בינואר הקרוב, לכבוד חגיגות ה-30 להולדת הדגם. לפי המגזין, לכביש הציבורי היא עשויה להגיע רק ב-2021.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

דודג' וייפר - קווים לדמותה

 

קונצרן FCA החליט על החזרת הווייפר לחיים, שכן למרות דגמים ספורטיביים כמו גרסאות הלקאט לצ'ארג'ר או דימון לצ'אלנג'ר, מאז הפסקת ייצור הדו-מושבית הפראית היא נותרה ללא מענה (תדמיתי בעיקר) לאקזוטיקה של היריבות המושבעות מדטרויט כמו פורד GT או גרסאות קצה לשברולט קורבט, זו שהדור הבא שלה (C8) צפוי לעבור לתצורת מנוע אחורי-מרכזי. כמו הדגם היוצא, גם החדש ייוצר על-ידי חטיבת הביצועים של החברה - SRT (ר"ת Street & Racing Technology).

וייפר קונספט מ-1989 ()
וייפר קונספט מ-1989

הווייפר הבאה תתבסס על פלטפורמת אלומיניום-קרבון חדשה שמטרתה לשלב בין קשיחות למשקל נמוך. היא תוצע בתחילה במרכב גג-נפתח, בעוד גרסת קופה סגורה תוצג לאחר מכן. מנוע בתצורת V10 ששירת בכל הדורות הקודמים לא יוצע עוד, ובמקומו היא צפויה לקבל V8 חדש בכמה רמות הספק: החל מ-550 כ"ס בגרסת בסיס ועד יותר מ-700 כ"ס בגרסאות קצה.

גרסת ACR, הוייפר הקיצונית ביותר ()
גרסת ACR, הוייפר הקיצונית ביותר
 

מנוע האלומיניום החדש יאפשר להפחית משקל מהגלגלים הקדמיים, וימצא מקום מאחורי הסרן הקדמי ולכיוון תא הנוסעים, כדי להשיג חלוקת משקל אופטימלית. עוד לא ברור איזו תיבת הילוכים תוצע - האם רק ידנית שתאפשר לה להציג ייחודיות מול מרבית המתחרות שעברו לתיבות כפולות-מצמד, או שתוצע - לראשונה בהיסטוריה - ללא דוושת מצמד במטרה לפנות לקהל גדול יותר מקודמתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים