ג'יפ קומפאס בישראל. המחיר: החל מ-210 אלף שקלים
רכב הפנאי הקומפקטי של ג'יפ מיועד על-ידי היבואנית להתחרות בקטגוריית הפנאי הקומפקטי, ולנגוס גם במכירות הפנאי-יוקרה וממותגים דוגמת וולוו, אודי וב.מ.וו
ג'יפ קומפאס החדש הושק היום (ב') בישראל. הדור השני לרכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית האמריקאית נוחת כאן באיחור, כמעט שנתיים לאחר שהושק לראשונה בעולם. תג המחיר מתחיל ב-210 אלף שקל. חברת סמל"ת, יבואנית המותג, מכוונת את הקומפאס לקטגוריית הפנאי-יוקרה עם מתחרים מבית וולוו (XC40), אודי (Q3) וב.מ.וו (X1), אך בכיריה מסבירים כי הקומפאס צפוי לנגוס גם בקטגוריית הפנאי העממית יותר. צפי המכירות עד לתום השנה הנוכחית עומד על כ-300 יחידות בעוד שבשנה מלאה מצפים בסמל"ת למכור כ-600 יחידות.
הדגם החדש מחליף את הקומפאס הקודם ששיווקו הופסק ב-2015, ונראה חיצונית כהעתק מוקטן מעט של הגרנד-צ'ירוקי הגדול והיוקרתי. תא הנוסעים מוכר מדגמים אחרים של היצרנית עם מסך תצוגת נתונים גדול בלוח המחוונים ומסך מגע בקונסולה המרכזית עם צימוד ל-Apple CarPlay או Android Auto, שניהם בגודל "7. יש להזכיר כי בחו"ל מוצע גם מסך מגע גדול יותר ("8.4).
בעוד הדגם הקודם התבסס על פלטפורמה ותיקה שפותחה בשיתוף מיצובישי (משותפת לאאוטלנדר) באמצע העשור הקודם, הקומפאס החדש מתבסס על פלטפורמה משותפת לפיאט 500X (שבתורה מבוססת על דגמי פיאט ותיקים יותר). הוא קצר מקודמו ב-5.5 ס"מ (439.5 ס"מ) רחב ממנו בסנטימטר (182 ס"מ) ונמוך ממנו ב-2 ס"מ (164.5 ס"מ). בסיס הגלגלים נותר 263.5 ס"מ ותא המטען גדל במעט (20 ליטר, 458 ליטר בסך הכל).
הקומפאס המגיע לישראל מפס הייצור במקסיקו (אחד משלושה מפעלים נוספים בברזיל, סין והודו) וישווק אצלנו עם יחידת הנעה אחת מ-17 אפשריות עמן הוא מוצע בעולם. מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין מפיק 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ (הספק זהה למנוע 2.4 ליטר היוצא, אבל מומנט גבוה ב-2.1 קג"מ בסל"ד נמוך משמעותית). הוא משודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (של ZF) לעומת תיבה רציפה בדגם היוצא, יחד עם הנעה כפולה-קבועה.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות בדרך ל-200 קמ"ש מרביים, קיצוץ של 1.2 שניות ותוספת של 20 קמ"ש לעומת הדגם היוצא. צריכת הדלק - טובה בכ-20% מהדגם היוצא - עומדת על 14.5 ק"מ לליטר.
בעוד שמרווח הגחון גדל בסנטימטר (21.5 ס"מ), זווית הגישה קטנה משמעותית (16.3 מעלות לעומת 20) וזווית הנטישה קטנה במעלה (31). כן נוסף בורר מצבי נסיעה עם ארבעה מצבים קבועים מראש (אוטומטי, שלג, חול ובוץ) המתאימים מערכות שונות להתנהגות הרצויה.
אבזור הקומפאס כולל בגרסת לימיטיד (210 אלף שקל) ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושב האחורי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה אחוריים וחישוקי "17 קלים. גרסת לימיטיד פלוס (230 אלף שקל) מוסיפה חלון שמש, צביעת דו-גונית למרכב, תאורת קסנון וחישוקי "19 קלים. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילה בפקקים והתראת סטייה מנתיב.