אסטון מרטין ראפיד AMR - כי רגילה בטח משעממת אתכם
יצרנית רכבי הספורט הבריטית חושפת גרסת קצה לראפיד הוותיקה, במהדורה מוגבלת ל-210 יחידות. עם עוד 43 כ"ס וכיול שונה למערכות ההנעה המיתלים והבלמים. בישראל היא תוצע בהזמנה מיוחדת
אסטון מרטין חושפת גרסת AMR (ר"ת Aston Martin Racing) קיצונית לראפיד הוותיקה,
במהדורה מוגבלת של 210 יחידות ולקראת הפסקת ייצור הדגם ב-2020, יותר מעשור לאחר שהושק לראשונה. בבריטניה יהיה מחירה של ה-AMR גבוה בכ-220 אלף שקלים (לפני מיסים) מראפיד S,
שתג המחיר שלה עומד על 1.6 מיליון שקל. לדברי היבואנית, ה-AMR תוצע כאן בהזמנה מיוחדת.
מנוע ה-V12 הוותיק והאטמוספרי בנפח 6.0 ליטר של אסטון מפיק כאן 595 כ"ס, 43 כ"ס יותר מאשר בראפיד S, תודות למערכת יניקה ופליטה שונות ועדכון למחשב ניהול המנוע. נתון המומנט נותר זהה (64.2 קג"מ) וכך גם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית המותקנת מאחור, ומשגרת כוח לגלגלים האחוריים.
מנוע ה-V12 הוותיק והאטמוספרי בנפח 6.0 ליטר של אסטון מפיק כאן 595 כ"ס, 43 כ"ס יותר מאשר בראפיד S, תודות למערכת יניקה ופליטה שונות ועדכון למחשב ניהול המנוע. נתון המומנט נותר זהה (64.2 קג"מ) וכך גם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית המותקנת מאחור, ומשגרת כוח לגלגלים האחוריים.
במפתיע, למרות תוספת הכוח נותר זמן הזינוק המוצהר ל-100 קמ"ש זהה (4.4 שניות), וכך גם המהירות המרבית שכמעט ולא השתנתה (330 קמ"ש). אסטון בחרה לטפל ביכולת הדינמית בעזרת מיתלים קשיחים יותר שהנמיכו את המרכב בסנטימטר (עם בולמי זעזועים אדפטיביים כמו בדגם הרגיל), צמיגי מישלין פיילוט ספורט דביקים ובלמים קרמיים.
אסטון מרטין ראפיד AMR