שתף קטע נבחר
 

זוכרים סוזוקי ג'ימני? קבלו דור חדש

יותר משני עשורים מאז הוצג לראשונה, חושפת סוזוקי מחליף לרכב הכביש-שטח ג'ימני. עדיין עם מכלולי שלדה והנעה חסונים אבל בניגוד לעבר - עיצוב עדכני, יחידות הנעה חדשות, ומערכות בטיחות מתקדמות. אצלנו בעוד מספר חודשים

לאחר אינסוף תמונות ריגול שפורסמו ברשת, חושפת סוזוקי באופן רשמי את הג'ימני החדש, דור שני לאחד הדגמים הוותיקים בשוק הרכב שהושק לראשונה (כמחליף הסמוראי) בתערוכת טוקיו 1997, ומאז לא עבר שינויים מהותיים. לדברי מכשירי תנועה, יבואנית המותג לישראל, הוא צפוי לנחות כאן בתחילת 2019.

סוזוקי ג'ימני ()

סוזוקי ג'ימני ()
הג'ימני יוצע כבעבר במרכב שלוש דלתות, אך יגדל במעט לעומת הדורות הקודמים וצנועי המידות. חשוב מכך, העיצוב החיצוני עבר שינוי דרמטי וכעת הוא זוויתי יותר ונראה כמעין הומאז' עיצובי לסמוראי המיתולוגי - בעצמו רכב שטח ששווק במשך כמעט שני עשורים מ-1981 עד 1998. הג'ימני החדש מציג בגאווה חרטום סבכת פסים, בתי גלגלים מאוד מודגשים בעזרת חיפויי פלסטיק שחור מסיבי וגג שחור. אלמנט עיצובי נוסף כולל - בשונה מהמקובל כיום - גלגל רזרבי על דלת תא המטען. ומי שמזהה כאן מעין מיני מרצדס G קלאס, אינו טועה.

 

סוזוקי ג'ימני ()

סוזוקי ג'ימני ()
תא הנוסעים יציע כבעבר (רק) ארבעה מקומות ישיבה, אך הוא עבר שדרוג משמעותי, כולל הגה חדש עם מתגי שליטה, מסך תצוגת נתונים מפורט בלוח המחוונים, מסך מגע בגודל "7 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ובקרת אקלים דיגיטאלית. אבזור הבטיחות יכלול בלימה אוטונומית במצבי חירום וכנראה גם כריות אוויר צדיות, לעומת שתי כריות אוויר בלבד בדגם הנוכחי.


סוזוקי ג'ימני ()
  

ביפן יוצע הג'ימני עם צמד מנועי בנזין בעלי שלושה צילינדרים מוגדשים בנפח 660 סמ"ק, המתאימים לרף מיסוי  מועדף ומקומי. אליו נוסף מנוע ארבעה צילינדרים (אטמוספרי) בנפח 1.5 ליטר - נתוני הספק לשני המנועים לא נחשפו. המנועים משודכים לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה עם הילוך כוח. כבעבר הג'ימני ימשיך להתבסס על שלדת סולם, סרנים חיים מלפנים ומאחור הנתמכים בקפיצי סליל. מפרט שהפך נדיר כיום גם ברכבי שטח קשוחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים