סיאט טולדו 2 (2013-2018)
אחות לסקודה ראפיד, ומיוצרת לצידה במפעל בצ'כיה. בסין תמצאו אותה כפולקסווגן סנטנה. דו"ח רכישת רכב משומש
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-37.5 אלף שקל לבנזין ידנית מ-2013 ועד 118 אלף שקל לבנזין אוטומטית חדשה מ-2018 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: אחות לסקודה ראפיד, ומיוצרת לצידה במפעל בצ'כיה. בסין תמצאו אותה כפולקסווגן סנטנה.
פרטים טכניים: מנועי טורבו-בנזין 1.2 ליטר (105 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים ידנית או 1.4 ליטר (125 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמדים. דיזל 1.6 ליטר (90 כ"ס), עם תיבת חמשיה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת-מצמדים. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 115 עד 134 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 11 עד 15. הקטר הצ'כי היא לא.
בטיחות: 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט, אבל ללא בלימת חירום אוטונומית, שיש בראפיד בשנתיים האחרונות.
שמירת ערך: לוי יצחק מוריד כ-15% לשנה, אבל מחירי השוק נמוכים ב-20%.
מה לבדוק לפני שקונים: איכות חומרי תא הנוסעים אינה מהגבוהות, כיסוי משענת היד והריפוד בתא המטען לא שורדים לאורך זמן. התיבה כפולת המצמדים (DSG) הידועה לשמצה שורדת טוב יותר בדיזל מאשר בבנזין. החלפת מצמדים עולה כ-4,500 שקל והחלפת מחשב גיר כ-9,000 שקל.
למי היא מתאימה: משפחות עם ילדים.
למה כן: זריזה וחסכונית בכל הדגמים, עם כ-19-18 ק"מ לליטר בממוצע בדיזל וכ-15-14 קמ"ל בבנזין. מאובזרת ומרווחת עם תא מטען שימושי בנפח 550 ליטר ודלת חמישית, כמעט כמו סטיישן. מחירי שוק זולים משל סקודה ראפיד הזהה, ורוב המכוניות עברו בידיים פרטיות ולא בליסינג כמו האחות הצ'כית.
למה לא: נוחות נסיעה בינונית בדגמים של עד 2016, משעממת למראה ולנהיגה. רק שנתיים אחריות.
למחפשי מציאות: יונדאי i25 נפוצה יותר, פיג'ו 301 נוחה יותר, ופיאט טיפו זולה עוד יותר. אבל הטולדו תהיה חסכונית מהן בכ-20%, זריזה ושימושית יותר.
השורה התחתונה: טובה יותר מתדמיתה בשוק המשומשות, מחירי השוק הנמוכים כבר מגלמים עלויות תיקון תיבת ההילוכים, למרות שמספר התקלות נמצא בירידה.
ציון: 4 כוכבים