פורד פוקוס דור 3+ (2015-2018)
בשנים האחרונות נמכרה כאן מתיחת הפנים לדגם, שמיוצר מאז 2012 והיה בשנתו הראשונה המכונית הנמכרת בארץ. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: משפחתיות
דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמש דלתות האצ'בק וסטיישן, חמישה מקומות ישיבה
טווח מחירים: מ-63 אלף שקל ל-1.5 ליטר טורבו-בנזין אוטומטית בסיסית מ-2015 ועד 119 אלף שקל לאחת מאובזרת משומשת מ-2018 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: בשבוע שעבר הסתיים שיווק הפוקוס דור שלישי בישראל, עם מסירת המכונית האחרונה ללקוח. בשנים האחרונות נמכרה כאן מתיחת הפנים לדגם, שמיוצר מאז 2012 והיה בשנתו הראשונה המכונית הנמכרת בארץ. המנוע האטמוספרי הוחלף ביחידת טורבו שרירית, והגיר הכפול-מצמדים הבעייתי הוחלף בגיר אוטומטי "קלאסי" בגרסת הבנזין וגיר רובוטי עדכני בדיזל הנדיר. אין עדיין מועד הגעה משוער לדור הרביעי, שכבר נמכר בחו"ל.
נתונים טכניים: מנועי טורבו - בנזין עם 150 כ"ס וגיר אוטומטי שישה הילוכים טיפטרוניק, דיזל עם 120 כ"ס ותיבה רובוטית כפולת-מצמדים טיפטרוניק עם שישה הילוכים. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 99 עד 140 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 4 עד 8 מ-15. לוקחת לריאות.
בטיחות: טובה. 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שבע כריות אוויר. ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. אחת המשפחתיות הראשונות בשוק עם מערכת בלימה אוטומטית לחירום, אם כי אחת בסיסית, מבוססת מכ"ם לייזר, שפועלת רק עד 30 קמ"ש ואינה מזהה הולכי רגל.
שמירת ערך: ירידה של 20 אחוז בשנה לפי לוי יצחק. מעבר לחוסר הביקוש למשפחתיות משומשות כיום, השוק שנכווה מהגיר הרובוטי של הפוקוס לפני מתיחת הפנים, מחמיר איתה עוד יותר.
מה לבדוק לפני שקונים: הגיר החדש מפגין בינתיים אמינות ונראה שטופלו בעיות איכות אחרות בדגם הקודם, כמו גומיות הדלתות הנתלשות.
למי היא מתאימה: נהגים משפחתיים שגם אוהבים לנהוג.
למה כן: שימושית. מאובזרת, עם ווייז ומסך מגע "9 הגדול בשוק. ביצועים טובים, התנהגות כביש טובה ומהנה.
למה לא: צריכת דלק גבוהה בבנזין, תא נוסעים מיושן.
למחפשי מציאות: מאזדה 3 לא פחות מהנה, ותשמור יותר על ערכה, אבל אין לה גרסת סטיישן - המומלצת בין גרסאות הפוקוס.
השורה התחתונה: דווקא כשהפוקוס הגיעה לבשלות, הישראלים זנחו אותה. במחירי השוק שלה מדובר בקנייה מעניינת.
ציון: ****
פורד פוקוס