שתף קטע נבחר
 

טסט חדש לדו–גלגלי

מבחן הרכיבה לאופנוע וקטנוע הפך קשה יותר, אבל המורים לא עודכנו: "מאז שהושקה הרפורמה ־ אין טסטים". משרד התחבורה: "אפשר כבר להזמין טסטים"

משרד התחבורה השיק במסגרת רפורמת הטסטים מבחן חדש לדו-גלגלי, בלי לעדכן את מורי הנהיגה, ותוך הקפאה לא מדווחת של מבחני הרכיבה לקטנועים ואופנועים. למעשה, מאז נכנסה לתוקף הפרטת הטסטים לפני שבוע, לא התקיימו כלל מבחנים לכלים דו-גלגליים, אף שמאות ממתינים להם.

 (רונן טופלברג) (רונן טופלברג)
(רונן טופלברג)

 

הטסט כולל לראשונה שלושה מבחנים שיבוצעו במגרש: "שמיניות גדולות" המאפשרות בחינה של יכולת השליטה בכלי במהירות גבוהה מבעבר, הזזת הכידון בעקבות המבט, ו"השכבה" בסיבוב. מבחן מעבר בין שערים יבחן את היכולת לחמוק ממכשול; ומבחן בלימה יוודא שהרוכבים משתמשים גם בבלם האחורי ולא רק בקדמי, שבו טענו חלק ממורי הרכיבה הוותיקים, בניגוד למקובל בעולם, שרצוי לא להשתמש. מבחן הרכיבה בכביש ציבורי, ישאר כפי שהיה עד כה.

 

כמו במבחנים החדשים לרכב, הבוחן משתמש כעת בטאבלט אליו הוא מזין ציונים לביצועי הנבחנים, ללא יכולת לבטא את התרשמותו האישית מבשלות הנבחן. בניגוד לטסט לרכב, הטסט לדו-גלגלי לא יצולם. מורי רכיבה עימם דיברנו, מסרו שהם מתקשים להתחבר למערכת המחשבים החדשה שמנהלת את הטסטים, ואמורה לקצר את זמן ההמתנה לימים ספורים. לדבריהם, לתלמידיהם טרם נקבעו טסטים בשיטה החדשה.

 

במסגרת הרפורמה יעברו מבחני הרכיבה למגרשים חדשים, אך שטח המגרש שנדרשו שני זכייני המבחנים המופרטים לאתר, 615 מ"ר, נשאר כשהיה. עקרונות המבחן החדש זהים לאלה שתוכננו להשתלב בתוכנית לימודי הרכיבה והטסטים עוד ב-2012, רפורמה שלכבודה הוכשרו אז מורי הרכיבה והבוחנים, אך לא יושמה לבסוף.

 

ממשרד התחבורה נמסר: "הבוקר הודענו למורי הרכיבה שאפשר להתחיל להזמין טסטים. הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים מתקדמת לפי התכנון. תקופת ההרצה שלה החלה לפני שבוע, ותימשך עד 15 בספטמבר. מנהל אגף הרישוי שלח חוזר למורים עם כל פרטי הרפורמה, ופירוט נרחב עליה פורסם גם באתר המשרד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים