קיה קרניבל (מבחן בזק) - לא רק בגלל הגודל
המיניוואן הגדול של קיה עבר עדכון הכולל תוספת מערכות בטיחות מתקדמות ושדרוג יחידת ההנעה. נהגנו בו כדי לבדוק האם יש לו מה להציע מול רכבי הפנאי הפופלאריים
בצפון אמריקה קיה קרניבל (המכונה שם סדונה) מתמודד מול כמה וכמה מתחרים שאינם מיובאים ארצה באופן רשמי (הונדה אודיסי, קרייזלר פאסיפיקה) או בכמויות קטנות בערוצי היבוא המקביל (טויוטה סיינה).
לאחרונה עבר הקרניבל מתיחת פנים קלה הכוללת תיבת הילוכים חדשה ומערכות בטיחות מתקדמות. במקביל תג המחיר התייקר בעשרת אלפים שקל. לקחנו אותו למבחן בזק לראות האם עדיין הוא עדיין מסוגל למצוא קהל המוכן לוותר על רכבי פנאי?
מה שונה: העיצוב החיצוני קיבל עדכון עם חרטום שונה וחישוקים בצבע אפור. בתא הנוסעים יש מסך מגע מקורי בגודל "8 ("7 בהתקנה מקומית בדגם הקודם) השולט בתפריטים השונים דרך מתגים בקונסולה המרכזית – כול מערכת המיזוג. אלא שהתפעול כעת מסורבל מבעבר. לרשימת האבזור נוסף מפתח חכם ובלם חניה חשמלי במקום דוושה מיושנת.
חשוב יותר, הוא זוכה כעת למערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על סטייה מנתיב. מערכת להתראה על שטחים מתים אינה מוצעת כאן וחבל שכן מראות הצד הקטנות מכילות שטחים מתים.
המנוע נותר ללא שינוי (V6 בנפח 3.3 ליטר עם 276 כ"ס), אבל הוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שישה בדגם היוצא) המאפשרת קיצוץ של 0.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (8.3 שניות). היא גם מקנה תחילת נסיעה חלקה משמעותית ותגובותיה טובות יותר לתאוצות ביניים המדמות עקיפה. על פי נתוני היצרן גם פליטת המזהמים וצריכת הדלק נמוכים במעט, אבל עדיין - מנוע הבנזין צמא עם צריכת דלק שעמדה על 8.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
מה נשאר: ממדיו הגדולים של הקרניבל עם 306 ס"מ בסיס גלגלים, 28 ס"מ יותר מקיה סורנטו, מקנים לו את אחד מתאי הנוסעים המרווחים והשימושיים ביותר בסביבת המחיר הזו. כל אחד משלושת המושבים בשורה האמצעית ניתן לכיוון למרחק ולזווית המסעד ומאפשר לאכלס אפילו שלושה מבוגרים. השורה השלישית גם מרשימה במרחב המחיה ותאפשר מרחב ראוי לשני מבוגרים או לשלושה ילדים.
מערכת המיזוג הנפרדת למושבים האחוריים ווילונות הצללה לחלונות הצד מאפשרים צינון יעיל של התא. דלתות צד נפתחות חשמלית מקלות את הכניסה אליו. מקומם של אינסוף תא אחסון (כולל תא כפפות מקורר) ומראה ייעודית המאפשרת לנהג תצפית לילדים במושבים האחוריים לא נפקד.
מרשים לא פחות הוא תא המטען עם 960 ליטר בתפוסת נוסעים מלאה, 2,220 בקיפול השורה השלישית לרצפה ועד לא פחות מ-4,022 של קיבולת לאחר פירוק מושבי השורה השנייה המאפשרים רצפת הטענה חלקה לחלוטין.
בהתאם לייעוד האמריקאי כיול המיתלים רך יחסית ומסייע בכך לנוחות טובה במהירות עירונית נמוכה. התשלום מגיע בדמות רכות מוגזמת במהירות גבוהה שמתקשה לרסן את תנודות המרכב. ההגה ארוך (יותר משלושה סיבובים מקצה לקצה) ובעל שטח מת במרכז, אך הוא מאפשר רדיוס סיבוב מרשים בהתחשב בממדים הגדולים (5.8 מטר).
סיכום: יתרונותיו המוכרים והייחודיים של הקרניבל – תא נוסעים מרווח ותא מטען ענק – נותרו גם לאחר העדכון שעבר ואליהם נוספו גם מערכות בטיחות חשובות. אלה הופכים אותו לבחירה מצוינת עבור מי שזקוק למספר מושבים רב ונוחות גבוהה. ולמרות ההתייקרות, הוא עדיין עדיף מבחינה זו על רכבי פנאי פופולאריים.
מנוע | V6 |
נפח / סוג דלק | 3,342 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 276 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 34.3 קג"מ ב-5,200 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית, 8 הילוכים |
אורך | 511.5 ס"מ |
רוחב | 198.5 ס"מ |
גובה | 175.5 ס"מ |
בסיס גלגלים | 306 ס"מ |
משקל | 2,079 ק"ג |
נפח תא מטען | 960 ליטר |
100-0 קמ"ש | 8.3 שניות |
מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 8.9 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 238 גרם לק"מ |
מחיר | 235 אלף שקל |
כריות אוויר | 6 |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | לא נבחן |