בעיות נוספות למבחני הנהיגה החדשים
מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה כינס הערכת מצב בגלל תלונות על תקלות במערכת המחשוב החדשה של מבחני הנהיגה. מורה נהיגה: "עשרות טסטים לא יצאו לדרך"
רפורמת הטסטים המופרטים החלה ב-15 ביולי. מאז מתלוננים המורים לנהיגה כי הם מתקשים להזין את פרטי הנבחנים במערכת, ולקבל מועדים למבחנים מעשיים. בנוסף תקנות משרד התחבורה מטילות את האחריות על תקינות מערכת המצלמות החדשה שהותקנה ברכביהם על המורים, למרות שאין להם יכולת לבדוק את תקינותה מאחר שהיא מתחברת רק לטאבלט שבידי הבוחנים. מורים שפנו למתקינים של מוטורולה כדי שיבחנו את תקינות המערכת, נדרשו לשלם על הבדיקה. יש לציין שמורה שמגיע לטסט עם רכב לא תקין, תלמידו מאבד את התור ואת אגרת הטסט ששילם בסך 140 שקל.
צילום הטסט נועד להבטיח את תקינות הבחינות ולאפשר לתלמידים לערער על החלטת הבוחן במקרה של כישלון, תוך צפייה בהקלטה. אולם בניגוד להבטחות, משרד התחבורה לא מאפשר לתלמידים לצפות בהקלטות במקרה של ערעור עד תום תקופת ההרצה ב־15 בספטמבר.
המחלוקת הגיעה לשיא ביום שישי האחרון, כאשר טסט שהיה אמור להיערך בעפולה, לא יצא לדרך בשל תקלה במצלמה האחורית. באופן תמוהה כשעתיים לאחר המבחן קיבלו שני ה"נבחנים" הודעה שעברו את המבחן. "בחיים לא הייתי במועקה כזו. מערכת 'ברוש' לא עובדת", סיפר מורה נהיגה מהצפון. "עשרות טסטים לא יצאו לדרך בגלל בעיות עם הטאבלט של הבוחנים".
בשיטה החדשה חולק שטח המדינה בין הזכייניות מילגם וטלדור, שאמורות להעסיק 180 בוחני נהיגה. אולם מורים מתלוננים כי יש מקרים שבהם לא מתייצבים הבוחנים לטסט, ללא הודעה מראש. משך ההמתנה לטסט שהגיע לחמישה חודשים לפני ההפרטה, אמור להתקצר ל-3 ימים עד שבוע בטסט ראשון. אך בינתיים זמני ההמתנה ארוכים בהרבה.
משרד התחבורה נמסר כי "הרפורמה כוללת שימוש במערכת טכנולוגית מתקדמת ומערך פיקוח ובקרה שישפרו את השירות ויחסכו לתלמידים ולהורים מאות שקלים בלימודי הנהיגה. מערכת 'ברוש' נמצאת בהרצה של 60 ימים. בוצעו בהצלחה אלפי בחינות נהיגה מעשיות וניתן להזין מועדים למבחנים בכל אחד ממאות בתי הספר לנהיגה. המשרד והגופים הקשורים לרפורמה נותנים מענה מיידי לכל בעיה. מדובר ברפורמה מורכבת המיושמת באופן מדורג עד ליישומה המלא ב-15 בספטמבר. הערעורים המצולמים כבר החלו".