שתף קטע נבחר

 

"קיבלתי 1,700 דולר על 55 מיליון השמעות ברשת"

המוזיקאי הוותיק פיטר פרמפטון התלונן על הסכום הזעום שקיבל על ההשמעות של הלהיט "Baby i love your way" באמצעות שירותי הסטרימינג. אז כמה באמת משלמים ספוטיפיי, אפל מיוזיק ומתחריהם?

"עבור 55 מיליון השמעות של 'Baby i love your way', קיבלתי 1,700 דולר" - כך צייץ המוזיקאי פיטר פרמפטון בחשבון הטוויטר שלו בסוף השבוע האחרון, והעיר מחדש את הדיון המורכב בנוגע לתמלוגים המשולמים למוזיקאים עבור השמעות דיגיטליות ברשת ובשירותי סטרימינג.

 

 

פרמפטון הוסיף כי פנה לארגון ASCAP, ארגון ללא מטרות רווח הפועל להגנה על זכויות יוצרים בארה"ב, במטרה שיסייעו לו להגיע אל המחוקקים: "הלסתות שלהם נשמטו כשסיפרתי מה גובה התמלוגים".

 

שירותי סטרימינג (אילוסטרציה: Shutterstock)
מזרימים, אבל כמה משלמים?(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

פרמפטון לא ציין כיצד התקבל הסכום של 1,700 דולר, שנראה נמוך במיוחד - גם אם לוקחים בחשבון את ההערכות לגבי גובה התמלוגים שמציעים שירותי הסטרימינג השונים. אבל הציוץ שלו עורר שוב את השאלה לגבי עתידם של מוזיקאים בעידן הדיגיטלי - האם שירותי הסטרימינג, שנהנים מפופולריות הולכת וגוברת, הרגו את תעשיית המוזיקה, או שמא הם אלה שמחזיקים אותה בחיים?

 

שרשור הטוויטר שבו התנהל הדיון הנוכחי כלל גם טבלת מספרים, המדרגת את שירותי הסטרימינג המובילים לפי גובה התמלוגים שמוצעים לאמנים. לפי ה-Digital Music News, ספוטיפיי, ששולטת בשוק ההזרמות, משלמת 0.0039 דולר עבור השמעה. באפל מיוזיק משלמים יותר - 0.0078 דולר להשמעה, בדיזר 0.006 דולר להשמעה, ואילו התגמולים שמתקבלים מיוטיוב הם הכי נמוכים - 0.00074 דולר להשמה. שיאניות התשלומים הן טיידל ורפסודי, עם 0.012 ו-0.016 דולר להשמעה.

 

 

אם לוקחים בחשבון ובהערכה גסה את הנתונים האלה, המספרים לא לגמרי מתחברים. אלא שבדיון הועלתה סוגייה נוספת, לפיה חברות תקליטים ולייבלים גדולים, שבמקרים רבים מושקעים בשירותי סטרימינג במידה זו או אחרת, גובים אף הם עמלות משתנות על התמלוגים. כך יוצא שהתמלוגים המשולמים עוברים עוד קיצוץ משמעותי בדרך לכיסם של אמנים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
סטרימינג
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים