שר התחבורה הורה: העדפה של 15% לתוצרת כחול-לבן במכרזי האוטובוסים
לדברי שר התחבורה, כל עוד שתי חברות התחבורה הציבוריות הגדולות - אגד ודן שמחזיקות כ-50% מהשוק נתמכות ע"י המדינה, יש לשמר את היתרון היחסי של תוצרת מקומית
שר התחבורה, ישראל כץ, הורה לשמור על יתרון של 15% לטובת תוצרת מקומית בכל הקשור למכרזי אוטובוסים.
תחקיר: העדפת חברות מחו"ל במכרזים ציבוריים
גם באגד לא יהיו חברים: הקואופרטיב יהפוך לחברה וכל הקווים יצאו לתחרות
ההוראה ניתנה לאחר שבמאי האחרון נחשף בכלכליסט שמשרד האוצר שוקל לבטל את חובת רכש הגומלין של יצרני אוטובוסים זרים בישראל, מציאות שהייתה עלולה לפגוע קשות במפעלי "הארגז" ו"מרכבים" שמייצרים אוטובוסים תוך שימוש ברכיבים מוכנים שהגיעו מחו"ל.
כץ: "כמי שהוביל את הרפורמה הגדולה והתחרות בנושא הצטיידות האוטובוסים בישראל, שחסכה עלות של כ-600 אלף שקל לכל אוטובוס, ואפשרה להגדיל במידה ניכרת את היקף התשומות המושקעות בתחבורה הציבורית, על חשבון רוווחי היתר של בעלי המפעלים, החלטתי כי יש להמשיך מדיניות של מתן העדפה לתוצרת הארץ כדי להגן על המפעלים הישראלים ולאפשר להם להתחרות בצורה הוגנת מול ייבוא אוטובוסים בחו"ל".
כץ הוסיף שכל עוד שתי חברות התחבורה הציבוריות הגדולות בישראל - אגד ודן, שמחזיקות כ-50% מהשוק - נתמכות על ידי המדינה, יש לשמר את היתרון היחסי של תוצרת מקומית.
במשרד התחבורה מדגשים שכץ פנה לשר האוצר, משה כחלון, לבחון שוב את מדיניות הממשלה, בנושא רכש הגומלין בכל הקשור ברכש האוטובוסים, על כל ההיבטים הכלכליים והמשפטיים הנלווים לכך.
צילום: גיל יוחנן
מומלצים