שתף קטע נבחר

 

הפיקוח על הבנקים: 24,000 תלונות בשנה האחרונה

דו"ח הפיקוח על הבנקים מעלה כי בשנת 2017 התקבלו יותר מ-24 אלף תלונות מלקוחות כנגד הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. כתוצאה מכך הושבו לציבור כ- 8.6 מיליון שקל. ומיהו הבנק שקיבל הכי הרבה תלונות?

בשנת 2017 הגישו לקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי יותר מ-24 אלף תלונות כנגד הגופים הפיננסיים, כך עולה מדו"ח הפיקוח על הבנקים שפורסם היום (ג').

 

על פי הוראת בנק ישראל מלפני כשנתיים, לקוחות שיש להם תלונה כנגד הבנק מופנים לנציבי הקבילות בתוך הבנקים, ואם הלקוח סבור שלא ניתן מענה מספק מבחינתו, באפשרותו לערער לפיקוח (במקביל לאפשרות לפנות לפיקוח באופן ישיר). כ-4% מהלקוחות שהגישו תלונה החליטו לערער על תשובת התאגיד הבנקאי ופנו לפיקוח על הבנקים.

אילוסטרציה: חשבונות (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

יחידות פניות הציבור שבכלל התאגידים הבנקאיים טיפלו בכ-32,500 פניות ותלונות מצד הלקוחות, מתוכן כ-22,000 תלונות. בנוסף, היחידה לפניות הציבור שבפיקוח על הבנקים טיפלה בכ-7,000 תלונות ופניות (מתוכם כ-2,000 תלונות). מדובר בעלייה של 35% בהשוואה לשנה שעברה.

 

גרף תלונות בנקים ()

מהנתונים עולה כי בכ-34% מהתלונות שבהן טיפל הפיקוח ניתן בסופו של דבר סעד ללקוח. במסגרת הטיפול של הפיקוח על הבנקים בכלל הפניות, החזירו התאגידים הבנקאיים ללקוחות כ-2.2 מיליון שקל, זאת בנוסף ל-6.4 מיליון שקל שנאלצו הבנקים להחזיר במסגרת הפניות שהגיעו ישירות אליהם.

 

בשנת 2017, בדומה לשנה הקודמת, כ-12% מהתלונות שהפיקוח על הבנקים הכריע בהן נמצאו כמוצדקות. מחלוקות רבות אחרות הגיעו לפתרון או הסתיימו ללא הכרעה. הנושאים העיקריים שבהם עסקו התלונות היו אמצעי תשלום ובעיקר צ'קים וכרטיסי חיוב (22%), איכות השירות הבנקאי (21%), חשבונות עובר ושב (19%) ואשראי בנקאי (11%).

 

על פי הנתונים, בחינת שיעור התלונות המוצדקות מעלה כי השיעור הגבוה ביותר נרשם בבנק דיסקונט, בפער בולט משאר הבנקים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים