התשובה התמוהה שקיבלה תושבת נתיבות מפיקוד העורף. האזינו
שרית לחיאני התקשרה למוקד הפיקוד בטענה כי בביתה לא שומעים את האזעקות. היא הופתעה למשמע תשובת המוקדנית: "האזעקה מיועדת למי שנמצא בחוץ". לחיאני: "הסתכלתי באפליקציה כל הלילה לבדוק אזעקות". דובר צה"ל: "הייתה תקלה והיא תוקנה"
אזעקה בזמן ירי טילים? רק למי שמחוץ לביתו: זו לפחות התשובה שקיבלה תושבת נתיבות ממוקדנית פיקוד העורף במהלך ליל הקרב בדרום, שכלל ירי בלתי פוסק של רקטות ופצמ"רים לעבר יישובי עוטף עזה והסביבה. האזינו להקלטה.
שרית לחיאני צלצלה למוקד פיקוד העורף לאחר שבביתה לא נשמעה האזעקה. "כבר פעמיים שיש אזעקה ואנחנו ישנים ולא שומעים. זו סכנת נפשות", אמרה לחיאני למוקדנית.
מוקדנית: "בעיקרון האזעקה מיועדת למי שנמצא מחוץ למבנה".
שרית: "מה זאת אומרת? אנחנו בבית. אנחנו אמורים להיכנס לממ"ד, לא?".
מוקדנית: "כן, אבל בעיקרון למי שבבית, יש לו דרכים נוספות להתעדכן".
שרית: "כן, אבל אם בן אדם לא שומע את האזעקה והוא ישן, אז איך הוא אמור לדעת שיש אזעקה? זו לא תשובה - מה שאני מקבלת ממך".
מוקדנית: "זאת התשובה שיש לי לתת לך. זאת התשובה של פיקוד העורף".
שרית: "אז פיקוד העורף לא ממש באמת מגן על האזרחים כי אם אני ישנה ונופל פה טיל אז מי אחראי לזה שלא שומעים פה את האזעקה? זאת התשובה הכי הזויה שקיבלתי".
מוקדנית: "תנסי לפנות לרשות המקומית".
"אני לא עוצמת את העיניים כי יש לי אחריות לילדים", סיפרה לחיאני לאחר מכן. "כל הלילה ישבתי להסתכל באפליקציה לראות מתי יש אזעקה. מדובר בחיי אדם. אני מתקשרת לפיקוד העורף ומקבלת תשובה הזויה כזו. אני רוצה שיטפלו בנושא הזה".
מעיריית נתיבות נמסר בתגובה: "הייתה תקלה באספקת החשמל באחריות חברת החשמל. ביוזמת העירייה הצופר תוקן".
מדובר צה"ל נמסר: "התקלה טופלה באופן מיידי וכעת הצופר תקין".