שתף קטע נבחר

 

השר בנט: "החינוך הדרוזי - הכי חזק בישראל"

שר החינוך השתתף בדיון לקראת פתיחת שנת הלימודים בוועדת החינוך של הכנסת, והכריז: התלמידים הדרוזים עברו בפרמטרים המרכזיים את היהודים. הוא גם הפתיע כשחשף מה המקום הראשון שהוא בודק בביקורי פתע בבתי הספר

 

 

בנט. מסקנות מביקור בשירותי בית הספר    (צילום: אלכס גמבורג)

בנט. מסקנות מביקור בשירותי בית הספר    (צילום: אלכס גמבורג)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

המגזר החלש ביותר במערכת החינוך בישראל הוא הבדואי, ואילו החזק ביותר - הדרוזי. כך לדברי שר החינוך נפתלי בנט, שהשתתף הבוקר (ג') בדיון מיוחד שכינסה ועדת החינוך של הכנסת, לקראת פתיחת שנת הלימודים.

 

לאחר שהציג כמה מן ההישגים הנוגעים לצמצום הפערים, ובהם העלייה בזכאות לבגרות בחברה הערבית ובחברה הבדואית, הודה בנט כי "החינוך הבדואי עדיין החינוך הכי חלש היום במדינה". מנגד אמר כי "החינוך הדרוזי הוא החינוך הכי חזק בישראל", והוסיף כי התלמידים הדרוזים עברו בפרמטרים המרכזיים את התלמידים היהודים.  

נפתלי בנט על חינוך תלמידי בית הספר לנקות את השירותים (צילום: אלכס גמבורג )
ועדת החינוך של הכנסת(צילום: אלכס גמבורג )
  

יותר משני מיליון תלמידי בתי הספר והגנים צפויים לחזור ב-2 בספטמבר לספסל הלימודים. כך גם כ-160 אלף מורים וגננות. לעת עתה, שנת הלימודים צפויה להיפתח כסדרה. בנט התייחס ליעדים לשנת הלימודים הקרובה: צמצום הפערים של תלמידים ערבים וחיזוק המנהלים בבתי הספר.

 

בפתח דבריו אמר: "מדינת ישראל סובלת כרגע ממחלת הפיצולייטיס והקיטוב, והתרופה למחלה הזו היא אחדות ופיוס דרך החינוך. אני רוצה להדגיש, אני שר החינוך של 2.3 מיליון תלמידים מכל הגוונים והמינים – יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, דתיים, חילונים וחרדים - כולם ילדיי, גם ללא קשר לנטייתם המינית. אכפת לי ואני אוהב את כולם באותה מידה".

 

בדבריו התייחס בנט גם לביקורי הפתע שהוא עורך במוסדות החינוך, והפתיע את היושבים באולם כשציין: "המקום הראשון שאני הולך לבדוק בביקורי הפתע הוא - השירותים. זה מקום שהרי אף אחד לא יודע אם תנקה או לא, אין דין וחשבון. אתה רואה את האיכות הערכית של בית הספר בשירותים".

 

אתגר מרכזי נוסף שציין השר הוא חיזוק המנהלים בבתי הספר, וזאת על רקע הטענות בדבר פיקוח יתר על בתי הספר מצד משרד החינוך, ועל העדר עצמאות שלהם - בין היתר עקב התערבות גוברת מצד ההורים. "לא התקדמנו מספיק במתן כלים ואוטונומיה למנהלי בתי הספר", אמר. "בשנה הקרובה נשים דגש על לתת להם כלים כדי לחזק את עצמאותם ולהפחית במידת הפיקוח". 

 

בדבריה בדיון המיוחד בוועדה התייחסה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לבעיית האלימות בבתי הספר. "לצערי הרב אנחנו ממשיכים לקבל תלונות רבות של אלימות, כולל אלימות מילולית ופיזית כלפי ציבור עובדי ההוראה", אמרה בן דוד. "אני חושבת שהבעיה הזו טרם הגיעה לפתרונה ואם אנחנו לא נשב ולא ניכנס לעומקה של הבעיה - המצב יילך ויחמיר, ובפרט בחינוך המיוחד".

 

מערכת החינוך מונה כמעט 5,000 בתי ספר וכ-20,000 גני ילדים (גילאי 6-3). בהמשך צפוי גם דיון מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים בחינוך המיוחד, וזאת על רקע מחסור קשה בכיתות הללו

 

נתונים עדכניים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביעים על כך שכ-30 אחוזים מתלמידי החינוך המיוחד לומדים מחוץ לרשות המקומית שבה הם לומדים. 1,972 תלמידים נאלצו לנסוע בשנת הלימודים האחרונה מרחק של יותר מ-35 קילומטרים בכל יום למוסד החינוכי שלהם. עוד עולה מהנתונים כי 766 כיתות חינוך מיוחד נפתחו בשנת הלימודים האחרונה בחריגת תקן. ואולם, נראה שאלו אינם מהווים פתרון מספק למצוקה הקשה בכיתות הלימוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס גמבורג
שר החינוך בדיון בוועדת החינוך
צילום: אלכס גמבורג
מומלצים