שתף קטע נבחר
 

"הבן שלי כל כך מיוחד שאין לו מקום באף כיתה"

אוראל בכר, ילד עם תסמונת פרדר וילי, אמור לעלות לכיתה א' אבל לא קיבל שיבוץ לאף בית ספר. "לא הציעו לנו שום פתרון מלבד להכניס אותו לכיתה קטנה אבל זה לא פרקטי כי הוא חייב השגחה צמודה. אני מפחדת לשלוח אותו לשם", אומרת אמו

 

צילום: חגי דקל

צילום: חגי דקל

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"אנחנו עדיין לא שובצנו, עדיין לא קיבלנו רשימה של ספרים ומחברות, עדיין לא יודעים לאן תלך. ניסיתי להסביר לך שאתה הולך לבית ספר חדש, אבל אפילו לא יכולתי לקחת אותך אליו, כי עדיין אין לך מקום. אמרו שיש עוד זמן, לחכות. לחכות למה?

 

"רק אתה והתיק הריק שלך עומדים ומחכים. רק אתה מחכה בציפייה כל כך גדולה לראות! לחוות וליהנות! אבל לי אין תשובות. עדיין לא פגשת את החברים החדשים, כי אין לנו שיבוץ. ככה זה ילד שלי, אתה פשוט כל כך מיוחד שאין לך מקום באף בית ספר. ככה כתבו - אין מקום". כך כתבה מיטל בכר בפוסט בפייסבוק על הסיטואציה שהם נמצאים בה כרע. 

 

"אוראל הוא ילד מיוחד עם תסמונת פרדר וילי, שהיא תסמונת הרעב הקטלני, שמצריכה השגחה 24/7. אין לו שליטה על האוכל", אומרת אמו באולפן ynet. "כל עוד יש אוכל בסביבה אוראל יחפש כל גישה אפשרית להגיע לאוכל. הוא צריך השגחה צמודה מאוד".

 

אוראל בכר (צילום: אלבום פרטי)
עדיין לא ברור איפה יתחיל את השנה(צילום: אלבום פרטי)

למה הוא עדיין לא קיבל שיבוץ לכיתה א'?

"עברנו ועדת השמה ועברנו אבחון בשירות הפסיכולוגי, והוחלט שהוא יילך לבית ספר ללקויות למידה רב בעייתיות. אחרי ועדת ההשמה שגם הם החליטו שזה מה שמתאים לאוראל הם שלחו את הבקשות להתקבל לבתי ספר. בבת ים אין בתי ספר כאלו ולכן יצאנו החוצה לערים אחרות.

 

"רק לפני כשלושה ימים בערך התבשרנו ששניים מבתי הספר דחו את הבקשה כי פשוט אין מקום לילדים נוספים מחוץ לעיר ועכשיו אנו ממתינים לבית ספר השלישי אבל אמרו לי לא לצפות יותר מדי, שרוב הסיכויים שגם לשם הוא לא יתקבל".

 

אז בעצם אף בית ספר לא מוכן לקבל אותו כי אין מקום. מה הם מצפים?

"הם מצפים להכניס את כל הילדים המיוחדים היום לכיתות קטנות בבתי ספר רגילים. זה לא תמיד מתאים לכל ילד. זה לאו דווקא יכול להתאים לכל ילד עם הבעיות שלו. אני חושבת שלאוראל זה יעשה אפילו יותר קשיים. אוראל בן 6.5 אבל הוא לא מדבר, הוא עדיין לא יודע לדבר טוב, ואני חושבת שיהיה לו קושי להיות עם החברה, לדבר עם ילדים אחרים".

 

קראו עוד:

- מספטמבר: כיתות נקיות מאלרגיות

- הילדה תלמד רחוק מהבית: "לא מוצאים את הרחוב"

- במקום הבן שנעדר - הפיצו את תמונת התאום האוטיסט

 

מה הפתרון?

"נכון לעכשיו אין לנו לאן ללכת. אנחנו מתכוונים לשבת בבית ב-2 בספטמבר. לא הציעו לנו שום פתרון מלבד להכניס אותו לכיתה קטנה אבל זה לא פרקטי כי הוא חייב השגחה צמודה. אני מפחדת לשלוח אותו לשם כי התסמונת הזו לא כל כך מוכרת".

 

מה התחושה שלך?

"שהוא יפול לי בין הכסאות, שלא יידעו איך לגשת לבעיה שיש לו ושהוא לא יכנס לבית ספר שהוא צריך להיות בו".

 

מעיריית בת ים נמסר: "בשבועות האחרונים פועל אגף החינוך בעיריית בת ים כדי למצוא בית ספר לחינוך מיוחד שייתן מענה לצרכים היחודיים של התלמיד.

 

"בשל העובדה שאין מסגרת מתאימה בעיר פנינו למשרד החינוך, למוסדות שונים, כדי לאתר בית ספר זה, ואנו עושים כל שביכולתנו על מנת להעניק לו סביבת לימודים מתאימה וטובה. כפי שהוסבר להורים, קיים עבורו שיבוץ בבת ים למקרה ולא יימצא בית ספר חיצוני וילדם יחל את הלימודים ככל ילדי ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
מתקשה לדבר ולתקשר עם ילדים בסביבה
צילום: אלבום פרטי
מומלצים