שתף קטע נבחר
 

לשיפוצניק הזריז - פורד ראפטור יגיע גם לאירופה

"הריינג'ר ראפטור הוא שילוב של אופנוע מוטוקרוס, מזחלת שלג וטרקטורון, טנדר הרפתקאות אולטימטיבי". פורד די גאה בייצור המוטורי החדש שיגיע לאירופה. לנו חבל שהוא אינו מגיע לישראל

פורד הודיעה כי תתחיל לשווק באירופה את הריינג'ר ראפטור, גרסה ספורטיבית-קיצונית לטנדר הנמכר ביותר באירופה. מדלק מוטורס, יבואנית המותג לישראל, נמסר כי הוא לא צפוי להגיע בקרוב, כמו שאר דגמי פורד הספורטיביים שאינם משווקים כאן - פיאסטה ST, פוקוס RS והמוסטנג האייקונית.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ההחלטה לייצר את הראפטור אותו תשלח פורד גם לאירופה התקבלה לאחר שאחיו הגדול, ה-F150 ראפטור, התגלה כסופר-פופולארי לא רק בשוק האמריקאי, אלא גם באירופה. אפילו לישראל הגיעו מספר כלים דומים בערוצי יבוא אישי.

 

ליאו רוקס, מנהל פורד פרפורמנס באירופה, התבטא באופן שאינו מותיר יותר מדי מקום לדימיון באשר ליכולות הטנדר: "תשכחו כל מה שאתם יודעים על טנדרים. הריינג'ר ראפטור הוא חיה מזן אחר, כלי רכב שמסוגל להתמודד עם תנאי שטח מיוחדים, החל בנהיגת מירוץ מדברית ועד טיולי עבירות קיצוניים. מבחינתי, הריינג'ר ראפטור הוא שילוב של אופנוע מוטוקרוס, מזחלת שלג וטרקטורון, טנדר הרפתקאות אולטימטיבי".

פורד ריינג'ר ראפטור ()

פורד ריינג'ר ראפטור ()

הריינג'ר ראפטור פותח במקור על ידי החטיבה האוסטרלית של פורד ומשווק שם מתחילת השנה. הוא מצויד במנוע טווין-טורבו-דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר עם 213 כ"ס, אליו מחוברות תיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה (לא קבועה) עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי.

 

הנהג יכול לבחור בין שישה מצבי כיול מערכות קבועים מראש. שניים לכביש ("רגיל" ו"ספורט"), שלושה לשטח ("סלעים", "כורכר-שלג", "בוץ-חול") ומצב נהיגת שטח מהירה המכונה "באחה", על שם מרוץ השטח היוקרתי.

פורד ריינג'ר ראפטור ()

עיקר השינוי לעומת הריינג'ר הרגיל הוא במיתלים ייעודיים הנתמכים על-ידי בולמי זעזועים ספורטיביים של פוקס. מלבד יכולת ספיגה טובה משמעותית הם מאפשרים להגדיל את מפסק הסרנים בעיקר לטובת יציבות כיוונית, ובמקביל מאפשרים מהלך מתלה ארוך במיוחד ומרווח גחון מרשים של 28.3 ס"מ (4.6 ס"מ יותר מהריינג'ר הרגיל).

 

חובבי העבירות ישמחו לדעת שגם זוויות הגישה והנטישה גדלו תודות לצמיחה בגובה המרכב (24/32.5 מעלות לעומת 21/29 בריינג'ר הרגיל) ולפגושים שונים. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי BFGoodrich דו-שימושיים (AT) במידה 285/70 על חישוקי "17 ייחודיים. מערך הבלימה הותאם למהירות גבוהה עם דיסקים מאווררים בקוטר 332 מ"מ מלפנים ומאחור (תופים מאחור בגרסה הרגילה).

פורד ריינג'ר ראפטור ()

מבחינת מראה נבדל הראפטור - למעט הפרטים המוזכרים - גם בסבכה קדמית מושחרת, יריעת מיגון לגחון וחיפויי פלסטיק שחור סביב בתי הגלגלים. בתא הנוסעים הותקנו הגה בעיצוב ספורטיבי ומושבים קדמיים עם תמיכה משופרת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים