קבלו הצצה: כך תיראה אופל בעתיד
היצרנית הגרמנית, כיום חלק מקונצרן PSA הצרפתי, חשפה את ה-GT X אקספרימנטל, קונספט לרכב פנאי חשמלי שמציג קו עיצוב עתידי חדש
אופל חושפת את ה-GT X אקספרימנטל,
קונספט ראשון שחושפת היצרנית הגרמנית מאז עברה מידי ג'נרל מוטורס האמריקאית לקונצרן PSA
(פיז'ו-סיטרואן) הצרפתי. אב הטיפוס אמור לחשוף את קו העיצוב העתידי של היצרנית, כמו-גם מעבר מתוכנן ליחידות הנעה חשמליות.
הדלתות האחוריות נפתחות בכיוון הפוך לקדמיות (דלתות התאבדות) ומאפשרות מפתח כניסה רחב לתא הנוסעים, ללא קורה B. התא עצמו כולל ארבעה מושבים לנוסעים כשעיצוב עמדת הנהג כולל מסך רחב האחראי על הפעלת מערכות שונות, כך שהתא נטול מתגים לחלוטין. גלגל ההגה דק למראה ודוושות התאוצה והבלימה "עולות" מהרצפה כפי שנהוג היה בעבר.
ה-GT X אקספרימנטל מיועדת להתמודד בקטגוריית רכבי פנאי קומפקטיים, הזוכים לפופולאריות גבוה בשוק האירופאי. בהשוואה לקרוסלנד, רכב הפנאי הקטן בהיצע היצרנית, הוא קצר בכ-15 ס"מ (406 ס"מ) ונמוך ב-7.5 ס"מ (153 ס"מ), אבל רחב ממנו ב-6.5 ס"מ (183 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים גדול ב-2 ס"מ (262.5 ס"מ).
מעצבי אופל אימצו אלמנטים מקובלים בקטגוריה כמו פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב, כנפונים בולטים בבתי הגלגלים, חישוקי "17 קרביים וצביעה דו-גונית אך לא רק לגג כמקובל כיום, אלא גם למכסה המנוע.
לאב-טיפוס יחידות תאורת לד בעיצוב וי הפוך מלפנים ומאחור. הצבת הגלגלים בקצוות המרכב מצמצמת את סרחי העודף ומלפנים ממוקמת סבכה נטולת פתחי אוורור שאינם דרושים למנוע חשמלי.
הדלתות האחוריות נפתחות בכיוון הפוך לקדמיות (דלתות התאבדות) ומאפשרות מפתח כניסה רחב לתא הנוסעים, ללא קורה B. התא עצמו כולל ארבעה מושבים לנוסעים כשעיצוב עמדת הנהג כולל מסך רחב האחראי על הפעלת מערכות שונות, כך שהתא נטול מתגים לחלוטין. גלגל ההגה דק למראה ודוושות התאוצה והבלימה "עולות" מהרצפה כפי שנהוג היה בעבר.
יחידת ההנעה חשמלית מבוססת על מצברים בקיבולת 50kWh, שכן היצרנית תציע יחידות הנעה חשמליות או משולבות חשמל בכל אחד מדגמיה עד 2024. הראשון שבהם יהיה גרסה חשמלית מלאה לדור הבא של הקורסה שיושק ב-2020. בנוסף מציעה הקונספט יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 - שאינה מאושרת עדיין.
אופל GT X אקספרימנטל