שתף קטע נבחר
 

הונאות בוואטסאפ ובסמס: לא תקבלו המבורגר במקדונלד'ס ולא הסתיימה חבילת הסלולר

אחרי הונאת שופרסל שתי הונאות נוספות מועברות בוואטסאפ ובסמס. סקר של מקדונלד'ס שמבטיח 2 מנות חינם וסמס שיקרי שמודיע על סיום חבילת הסלולר

עוד תלונות על שורת הונאות וואטסאפ וסמס שמערבות חברות מוכרות: במקביל להבטחה לקופונים בשופרסל בשווי 900 שקל, הודעה נוספת מועברת בוואטסאפ שמבטיחה 2 ארוחות מומצאות במקדונלד'ס בתנאי שתענו על סקר קצר. ההודעה מופיעה גם באתרי אינטרנט, לטענת החברה.

הונאות (צילום מסך)
האזהרה של מקדונלנ'ס ודוגמאות להונאות המופצות בשם החברה(צילום מסך)

 

 

בנוסף, סמס נשלח לישראלים בו נטען שחבילת הסלולר הסתיימה וניתן לחדשה בעלות של 2.5 שקלים לחודש בלבד, אם רק תלחצו על לינק (שמובטח שהוא מאובטח), עם סיומת ru - רוסיה. מקבלי הסמס הם לקוחות של כמה חברות סלולר.

 

וכך או כך ברור שאף חברה ישראלית לא שלחה הודעה כזאת עם לינק לאתר זר. כמו כן חבילות הסלולר לא מתחדשות בעלות כה נמוכה.

 

הונאות (צילום מסך)
עוד הונאה. חבילות הסלולר לא מתחדשות בעלות כה נמוכה(צילום מסך)

 

במקדונלד'ס מציינים, כי מדובר בתרמית  ומזהירים את הציבורים מלהיכנס  לקשורים שעלולים לכלול וירוסים.

 

על רקע התלונות פרסמה חברת סלקום אזהרה: "בימים האחרונים נערכת מתקפת פישינג (התחזות) של הודעות ללקוחות סלקום במסרונים או במייל. ההודעות מעדכנות על סיום חבילת השירות ומפנות ללחוץ על הלינק שמבקש פרטי אשראי.

 

"עם זיהוי הפישינג, החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות. מאז תחילת מתקפת הפישינג וגם הבוקר החברה שלחה ללקוחותיה מסרון אזהרה וממליצה לפנות לחברת האשראי.

 

"בהודעה ללקוחות נכתב: 'אזהרה. לקוח יקר, בימים האחרונים, חלק ממנויי חברות הסלולר קיבלו הודעות SMS לחידוש חבילת הסלולר, וכן קישור להזנת פרטי כרטיס אשראי. לסלקום אין כל קשר להודעות אלו. ככל שהזנתם את פרטי כרטיס האשראי שלכם הנכם מתבקשים לפנות לחברת כרטיסי האשראי לקבלת הנחיות'. בכוונת סלקום להגיש תלונה במשטרת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים