שתף קטע נבחר

61% מהמורים: אין פינות עבודה בביה"ס

בשבוע הבא תיפתח שנת הלימודים והתלמידים יחזרו לספסלי בית הספר. אבל מה עם התנאים של המורים בבתי הספר התיכוניים? סקר שבו השתתפו 6,000 מורים בתיכונים מעלה תמונה עגומה. "מנעו את חוסר הכבוד של המורים והתלמידים", קורא יו"ר ארגון המורים העל־יסודיים, רן ארז

בשיתוף ארגון המורים

 

על עובדה אחת מסכימים כולם. משרד החינוך, המורים, ההורים והתלמידים. המורים, זכאים לסביבת עבודה טובה יותר. התמונה המוכרת של מורה יושב על המדרגות עם כוס קפה ביד אחד ומחברת עבודה ביד שניה אולי מעוררת אמפטיה, אבל טומנת בחובה מציאות עגומה של סביבת עבודה קשה, צפופה, בלתי אפשרית, שבה מורים בישראל נאלצים לעבוד. לצוותים רפואיים בבתי חולים יש מטבח, חדרי מנוחה, חדרי ישיבות ושירותים משלהם. לעובדי המגזר הציבורי יש מרחבי עבודה לפגישות מרובות משתתפים, חדרי דיונים, מטבחים ושירותים יחודיים, ורק למורים לא חדרי מנוחה ולא שירותים ולא חדרי דיונים ולא חדרי עבודה.

 

בעיות אלו מגובות בסקר שערך ארגון המורים העל־יסודיים בקרב ששת אלפים מורים מרחבי הארץ. הסקר העלה תמונת מצב עגומה. 61% מהמורים ציינו כי בבית־ספרם לא נבנו פינות עבודה שבהן יוכלו לבצע את עבודתם ללא הפרעה, למשל לבדוק בחינות או להכין מערך שיעור.

 

גם במוסדות שבהם יש פינות עבודה כאלה המצב אינו מזהיר: לטענת 83.4% מהמורים בבתי־ספר כאלה, מספר פינות העבודה בהם אינו מספק. 61.7% ציינו כי הן מרוחקות מחדרי המורים. 60.4% מכלל הנשאלים טענו כי בבתי־הספר שבהם הם מלמדים לא נבנו חדרים קטנים לעבודה פרטנית עם 1־3 תלמידים. 46.1% ציינו כי אין קפיטריה. 58.8% ציינו שאין מספיק תאי שירותים למורים ולמורות.

 

"מנעו את חוסר הכבוד של המורים והתלמידים". יו"ר ארגון המורים העל־יסודיים, רן ארז ()
"מנעו את חוסר הכבוד של המורים והתלמידים". יו"ר ארגון המורים העל־יסודיים, רן ארז

 

יו"ר ארגון המורים העל־יסודיים, רן ארז, אמר השבוע לידיעות אחרונות כי על אף שמשרדי החינוך והאוצר התחייבו בעבר להקים חדרי עבודה ולחדרי מורים משופרים. למטבחונים בהם יוכלו לחמם את האוכל ולהכין קפה, לתאי שירותים למורים, במסגרת הסכם "עוז לתמורה", הדבר לא נעשה, ואם נבנה משהו - לא היה זה בדרך אפקטיבית, יעילה ומספקת.

 

"התוצאה היא שמורים נאבקים בדקות הספורות של ההפסקה למצוא מקום לאכול, לשתות, לעבור על החומר ולבדוק עבודות. הם נאלצים לעשות זאת על המדרגות, על הספסל בחצר או בחדר מורים צפוף וסואן", אומר ארז. "אותו דבר גם ביחס לשיחות פרטניות עם תלמידים. בהיעדר חדרים ייעודיים, השיחות איתם והלימוד המתגבר נעשים בתוך רעש ותנועה. אני קורא למנוע את חוסר הכבוד של המורים והתלמידים, לעצור את הסבל שחוזר על עצמו כל יום, ולמלא את ההתחייבויות".

 

לטענת ליאור, מורה מקצועי מבית ספר בבאר שבע, מי שסובל מכך הם כמובן המורים, אבל לא רק. "תלמידים שזקוקים לכמה דקות אחד על אחד עם המורה. הורים שרוצים כמה דקות שיחה שקטה וללא הפרעה. החינוך בישראל שנפגע מהפגיעה בסביבת העבודה של המורים", הוא אומר.

 

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד תיקצב את כל התיכונים לשם בינוי פינות עבודה והקצה לכך כ-230 מיליון שקל. בכ־85% מבתי הספר נבנו פינות עבודה למורים. 15% הנותרים מצויים בתהליכי עבודה. תוכנית לשיפוץ ושדרוג חדרי המורים תצא לדרך כבר בשנה הקרובה".

 

ביום ראשון (2.9.18) יתקיים באולפן ynet יום שידורים מיוחד בנושא 

 

בשיתוף ארגון המורים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים