תעלומה בוויזאייר: הכרטיסים התייקרו במאות שקלים
יניב הזמין חמישה כרטיסי טיסה לווינה, בחיוב האשראי ציפתה לו הפתעה בדמות תוספת תשלום בגובה 700 שקלים יותר ממה שהיה אמור לשלם. לאחר חודשים שבהם ניסה לברר את הסיבה הוא פנה ל-ynet. החברה בתגובה: "המחירים נקבעים על פי המטבע המקומי של מדינת המוצא"
למחיר הזה יניב לא ציפה כשהזמין מראש כרטיסי טיסה לחופשת הקיץ המשפחתית דרך חברת הלואו קוסט ההונגרית וויזאייר – הסכום שבו הוא חויב היה גבוה ביותר ממאה דולר מהסכום שנמסר לו שהוא יידרש לשלם, ואף הודפס בחשבונית שנשלחה אליו.
יניב הזמין חמישה כרטיסי טיסה הלוך-חזור מישראל לווינה לתאריכים 30-20 ביולי. את ההזמנה ביצע כבר בחודש ינואר השנה. "ביצענו את ההזמנה מספיק חודשים מראש כדי ליהנות ממחיר לואו קוסט אמיתי, למרות שבסופו של דבר הוא הפך להיי קוסט", הוא מסביר.
בשיחה עם וויזאייר נאמר ליניב כי הוא נדרש לשלם על ההזמנה 5,677 שקלים – וכך גם הודפס בקבלה ובחשבונית שנשלחו אליו. עם זאת, למחרת, הבחין יניב בתדפיס האשראי כי חויב בסכום של 6,360 שקלים – 683 שקלים יותר מכפי שציפה לשלם.
יניב מספר כי עקב כך פנה לוויזאייר כדי לברר מה פשר הפער הגדול בסכום – ומכאן החל תהליך בירור שנמשך חודשים ארוכים. לדבריו, משום שוויזאייר גובים תשלום מהלקוח על שיחות עם המוקד הטלפוני, הוא פנה דרך אתר האינטרנט. "תשובה ראשונה ממחלקת השירות קיבלתי ב-22 במרץ, ומאז היה רצף של התכתבויות עד השבוע", אמר.
לדברי יניב, וויזאייר ציינו בפניו כי הסכום היחידי שהם רואים ברישומים שלהם הוא 5,677 שקלים, והסבו את תשומת לבו לסעיף בתקנון שמופיע באתר שלהם ולפיו "ייתכן שתחויב בסכום גבוה יותר בשל עמלות המרה".
"במקביל נעשו פניות לוויזה וגם הם עשו את הבירורים שלהם", אומר יניב, ומציין כי בוויזה נאמר לו שנגבתה עמלת המרה בסכום של 173 שקלים – מה שעדיין מעלה סימן שאלה לגבי 510 השקלים שנותרו.
יניב מוסיף כי "בוויזה ציינו כי בשל הזמן שעבר אין להם אפשרות לבקש לבטל את העסקה. אך הם היו בסדר ואמרו שלאור המקרה יסכימו לזכות אותי בעמלת ההמרה שלהם בסך 173 שקלים". עם זאת ובשל הפנייה של ynet, ויזה Cal זיכתה את יניב בכל סכום ההפרש.
לדברי יניב, "יש פה הטעייה מאוד חמורה של לקוחות החברה, משום שבשלב ההזמנה אין לך אפשרות לדעת מה הסכום הסופי שבו תחויב, והפער הוא גדול. לא מדובר בכמה שקלים ואפילו לא בעשרות שקלים".
מוויזאייר נמסר בתגובה: "חברת Wizz Air קובעת מחירים על פי המטבע המקומי של מדינת המוצא. כמו כן, החברה מאפשרת ללקוחותיה לבחור את סוג המטבע לתשלום, אך במקרה כזה ישנה עלות נוספת.
"עמדת החברה בנוגע לנושא זה הינה כי עדיין משתלם יותר לשלם כך מאשר על ידי המרה באמצעות מוסדות פיננסיים אחרים. החברה מוודאת כי הלקוח מבין את האפשרויות המוצעות לו. עלויות ההמרה נקבעות על פי העלויות שהחברה סופגת בעיקר במדינות שאינן שייכות לאיחוד האירופי או למטבעות האיחוד".
מוויזה Cal נמסר בתגובה: "הלקוח חויב בגין העסקה בהתאם לסכום ששידר בית העסק. לצערנו הטיפול בלקוח התארך מעבר לחלון הזמן שבו ניתן היה לערוך בירור מול בית העסק, ולכן כמחווה שירותית הלקוח זוכה בגין ההפרש עליו קיימת מחלוקת".