אנה קנדריק מתבגרת על המסך: "סוף-סוף קיבלתי מחזור!"
ב"בקשה מסתורית", דרמת המתח החדשה של פול פייג ("מסיבת רווקות"), בלייק לייבלי ואנה קנדריק מגלמות שתי אימהות שמתחברות על אף ההבדלים ביניהן. בריאיון לרגל הסרט, קנדריק מדברת על ה"מחזור" שקיבלה, לייבלי על סוגי אימהות ופייג, שהקדים את תנועת ה-MeToo, על מצב הנשים בתעשייה: "אנחנו רחוקים משוויון". צפו
הרבה לפני שתנועת MeToo פרצה לחיינו, עם שלל הגילויים על ההתנהלות הבעייתית של גברים רבי עוצמה בהוליווד והדרישה לתפקידים יותר מרכזיים לנשים בקולנוע, היה את הבמאי פול פייג, שפעל בדרכו החיובית לשינוי המבורך. ב-2011 הוא ביים את "מסיבת רווקות", שהיה בגדר מהפכה אמיתית בתעשיית הקולנוע האמריקנית. לפתע פתאום התגלה שצוות כל-נשי ברשותן של קריסטן וויג, מליסה מקארתי, מאיה רודולף ואחרות יכול להניע שובר קופות אמיתי.
מאז, פייג בן ה-55, המשיך באותה נוסחה של קומדיות נשים, מ"עצבניות רצח" עם סנדרה בולוק ומליסה מקארתי, "מרגלת" עם מקארתי, ו"מכסחות השדים" עם וויג, מקארתי, קייט מקינון ולסלי ג'ונס. והנה עכשיו פייג' חוזר עם סרט חדש, "בקשה מסתורית". גם הפעם מובילות אותו נשים - אנה קנדריק ובלייק לייבלי, אלא שהפעם העלילה היא מסתורית יותר, אפלה יותר, אבל מצחיקה לא פחות. מדובר במותחן, קומי.
"זה מצחיק, כי הסרט הזה לא מרגיש כל כך שונה בעיני ביחס לאחרים", אומר פייג בראיון ל-ynet, "אני חושב שאולי כך בגלל ז'אנר המותחן. אתה באמת חייב לשים את הז'אנר הזה לפני כל דבר אחר כי יש ציפיות גבוהות מהקהל לקבל מותחן, ובמותחנים אם אתה לא מספק את הסחורה, הקהל יוצא מאוד מאוכזב. אז הייתי צריך להקפיד פה אפילו יותר מאשר בקומדיות האחרות שלי".
לא באמת עבדת עם גברים בתפקידים ראשיים, אז מה משך אותך כל כך לזה? וזה עוד קרה לפני תנועת MeToo, הרבה לפני - היית פורץ דרך.
"זה רק מראה באיזה מצב עגום תעשיית הסרטים נמצאת, שזה באמת יוצא דופן ללהק נשים בתפקידים ראשיים. זה מראה לך כמה רחוק היינו משוויון. כי יש כל כך הרבה סרטים על גברים, ואמרו לי בעבר 'אין מספיק שחקניות רווחיות', אבל זה בגלל שהן לא מקבלות מספיק תפקידים כדי להפוך לרווחיות. אז זה הכול הגיע מהתסכול הזה הזה של לא לראות נשים מיוצגות טוב כפי שהן יכולות להיות על המסך".
גם במקרה של קנדריק, התפקיד ב"בקשה מסתורית" הוא שינוי מהופעתיה הקודמות של מי שזכתה לאחרונה בפרסי ה-Teen Choice לשחקנית הקומית הטובה ביותר ולמצייצת המועדפת. מי שזכורה בעיקר כבקה מ"פיץ' פרפקט", כג'סיקה מסאגת "דמדומים" וכסינדרלה ב"אל תוך היער", עוברת טרנספורמציה כשחקנית בוגרת בסרטים למבוגרים. ב"בקשה מסתורית" היא מגלמת את סטפני, אם חד הורית מסורה (אולי יותר מדי) שחוברת עם אמילי (לייבלי), אשת קריירה מצליחה, הנשואה באושר (רק לכאורה) ומתרכזת בעיקר בעצמה.
מערכת היחסים הידידותית בין שתי האמהות השונות בתכלית מתהדקת. סטפני נשבית בקסמי אמילי הסקסית והמסתורית, והופכת לחברה טובה, וגם מעניקה לה שירותי שמרטפות. אבל מה קורה כשאמילי מפקידה את בנה בידי סטפני ואז נעלמת? חקירת משטרה מתחילה, וכך גם חקירה של כל מערכת היחסים בין שתי הנשים שמציפה סודות וטראומות מן העבר. על הרקע הזה ניצתת תשוקה בין סטפני לבעלה של אמילי (הנרי גולדינג), והשניים נסחפים לזוגיות שנתפסת כחשודה מצד הסובבים אותם.
"סוף סוף. המחזור שלי הגיע, הייתי צריכה לשאול את בלייק מה לעשות. אבל המחזור השחקני שלי", מתבדחת קנדריק בתשובה לשאלה בנוגע למהפך שלה כשחקנית הפונה לצופים מבוגרים, שיכולים לצורך העניין להיות ההורים של המעריצים הטבעיים שלה בקרב בני הנוער, "זאת לא הייתה הדרך שבה אני ראיתי את זה", היא אומרת, "אבל בכל הנוגע לגילום של אם, אני כל הזמן הייתי, 'מה אני עושה עם הילד הזה. מותר לי לחסום את הפה שלו עם סרט הדבקה? האם אנשים יסתכלו עליי במבט מאשים? אני לא בטוחה. אז אני לא יודעת. הייתי מאוד נרגשת לגלם את הדמות הזאת שיש לה כל כך הרבה שכבות לקלף וסודות שיש לה. את רואה מישהי שאתה בטוח שהצלחת להבין אותה לגמרי, ואז יש יותר ממה שגלוי לעין".
ב"בקשה מסתורית" שיעלה לאקרנים בישראל מחר (ה') דמותו של גולדינג עומדת בין קנדריק ולייבלי, ואילו במציאות זהו ראיין ריינולדס שאיכשהו השתלב במסע קידום עם חילופי ציוצים פומביים וירידות הדדיות וידידותיות בטוויטר. ריינולדס הוא כמובן בעלה של לייבלי בחיים, ובניגוד לעלילת הסרט השניים נהנים מזוגיות אוהבת, שובבה וכיפית, וחולקים גם בן ובת. אז מה דעתה של לייבלי על שני הקטבים השונים של אמהות כפי שהיא וקנדריק מגלמות? "אני חושבת שמה שמגניב שהאמהות הללו כל כך שונות אבל הן גם יעשו הכול בשביל הילדים שלהן. וזה די מגניב לראות שיש פה שני סוגי הורות, ושניהם עובדים". לריאיון המלא צפו בוידאו שבתחילת הכתבה