"מחלת הנהגים": 30 רכבות בוטלו
יותר מ-30 נהגים הודיעו כי הם חולים ולא הגיעו לעבודה - מה שאילץ את ההנהלה להעביר נהגים ממשמרות הערב לבוקר. אתמול בוטלו 13 רכבות. ועד העובדים: "ראוי שהנהלת הרכבת תבדוק את עצמה ותפסיק להטיל בנו רפש"
35 נהגי רכבת ישראל לא הגיעו גם היום (ב') לעבודה, לאחר שהודיעו כי הם חולים. במקומם העבירו ברכבת ישראל נהגים ממשמרת הערב לבוקר, מה שיוביל לשיבושים בתנועת הרכבות אחר הצהריים - שעות שבהן נוסעים רבים צפויים לנסוע ברכבת, יום לפני ערב יום הכיפורים.
על פי הודעת רכבת ישראל שפורסמה בשעה 12:40, "ההשבתה מאלצת את רכבת ישראל לבטל שוב עשרות רכבות נוספות כבר מהשעה הקרובה". הם הסבירו כי זאת "בשל התחלות נהגי רכבות הנוסעים, ובפועל השבתה לא חוקית של ועד הרכבת".
בשל כך, יבוטלו 30 רכבות נוסעים בקווים הבאים:
21 רכבות בקו הראשונים-לוד:
913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933.
שמונה רכבות בקו בית שמש-מלחה:
567, 570, 571, 574, 575, 578, 579, 582.
דוברות ההסתדרות הודיעה כי היום בשעה 16:00, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יכנס בלשכתו ישיבה בנושא המשבר, בהשתתפות ועדי העובדים והנהלת הרכבת.
מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה להודעה על הביטולים כי: "ועכשיו לאמת - כדי להפעיל את רכבות ראשונים-לוד שצוינו נדרשים בסך הכל שני נהגים, וכדי להפעיל את הרכבות בקו בית שמש - מלחה נדרשים עוד שני נהגים. ברכבת ישראל יש 300 נהגי קטר, האם באמת יש צורך להשבית רכבות נוסעים? או שאולי זו רק הדרך של הנהלת הרכבת שוב, להסית את האש מכשלונותיה אל עבר העובדים והוועד? אגב, באותו זמן ממש בו בוחרת ההנהלה להשבית רכבות נוסעים היא מקצה 16 נהגים לטובת נסיעות מבחן בקו ירושלים. המשמעות היא ש-16 נהגים מסיעים כבר שעות רכבות ריקות מנוסעים. אנו מבקשים לחזור ולהבהיר כי וועד העובדים לא נתן שום הנחיה ארגונית לעובדים 'להתחלות' או לנקוט בעיצומים. ראוי שהנהלת הרכבת תבדוק את עצמה ותפסיק להטיל בנו רפש".
על הודעתם של עשרות נהגים שהם חולים הכריזה הנהלת רכבת ישראל כבר אתמול. מרבית החולים, למרבה הפלא, הגיעו מאזור הדרום - דבר שיצר מצב שלפיו יותר מ-20 אחוזים מהנהגים שהיו אמורים לעבוד בקווים בדרום הארץ ביטלו את הגעתם לעבודה.
בשל כך בוטלו אתמול 13 רכבות בין באר שבע לדימונה. עוד נמסר כי "לאחר הפעלת הנהגים הכוננים ולאחר הערכת מצב שנערכה בחברה התברר שאין מנוס מסגירת קווי רכבות סדירות, למרות כל הניסיונות להימנע מכך".