ניסאן אלטימה (2014-2018)
מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי, ומשם הגיעה אלינו לראשונה רק בדור החמישי שלה. מתיחת פנים ב-2016, דגם חדש נחשף בחו"ל. דו"ח רכישת רכב משומש
קבוצה: משפחתית גדולה.
דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-72 אלף שקל לאחת מ-2014 ועד 165 אלף שקל לחדשה מ-2018 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי, ומשם הגיעה אלינו לראשונה רק בדור החמישי שלה. עברה מתיחת פנים ב-2016, ודגם חדש לגמרי שלה כבר נחשף בחו"ל.
נתונים טכניים: מנוע 2.5 ליטר, 182 כ"ס. גיר אוטומטי רציף, הנעה קדמית.
זיהום אוויר: קבוצה 8 מ-15.
בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט. ללא אביזרי בטיחות אקטיבית.
שמירת ערך: לוי יצחק מפחית 15% בשנה, השוק עוד 10% עד 20%.
מה לבדוק לפני שקונים: יפנית, אבל בארה"ב יש דיווחים רבים על בעיות בגיר הרציף, בעיקר עד 2014-15, ובעיקר סביב 100 אלף ק"מ. בארץ נמכרו מעט יחסית מכוניות ורובן עדיין באחריות, כך שהבעיה טרם התעוררה.
למי היא מתאימה: חובבי יפניות ומי שזקוק למושב אחורי מרווח לפעוטות בכיסאות בטיחות.
למה כן: מכובדת בהופעתה, מצוידת בכל האבזור המקובל ולמרות המוצא האמריקאי ניתן לנתק בה את כרית האוויר הקדמית. מרווחת במושב האחורי, ביצועים טובים וצריכת דלק נאה יחסית להספק ולמימדים, צפו ל-11-12 ק"מ לליטר משוקללים.
למה לא: התנהגות כביש אמריקאית, רועשת בנסיעה, תא הנוסעים לא באיכות המקובלת בשוק המנהלים, למרות השיפור שעבר לפני שנתיים. מראות הצד אינן מתקפלות.
למחפשי מציאות: סקודה סופרב ויונדאי סונטה עדיפות בכל היבט, ובטח בבטיחות. ואם אתם חייבים יפנית, גם מאזדה 6 עושה ממנה סושי.
השורה התחתונה: יותר משפחתית מוגדלת מאשר מכונית מנהלים אמיתית.
ציון: ***