בשורה לסובלים מהרכבת בכרמיאל: הפקקים יטופלו
שנה תמימה עברה מאז דיווחנו לראשונה על פקקי הענק שיצר קו הרכבת החדש לכרמיאל. רק כעת מתחילות העבודות שימנעו אותם
שנה מפתיחת קו הרכבת לכרמיאל ורק בימים אלה מתחילות עבודות להקמת מחלף בכניסה המערבית לעיר, הפרדה מפלסית שעשויה לשים קץ לפקקי הענק סביב מחסום הרכבת במקום שהוגדו אז על-ידי החברה המבצעת, "נתיבי ישראל", כ"אי נוחות זמנית ונקודתית".
עברה שנה: נסיעה ראשונה בקו החדש
לטובת הציבור? פקקי ענק בגלל רכבת מכרמיאל לחיפה
השלב הראשון בהקמת המחלף - בין כביש 85 ל-784 - החל בשבוע שעבר, לאחר שמזה מספר חודשים מבוצעות עבודות הכנה ובהן העתקת תשתיות ומדידות. במקביל נמצא כעת בשלבי סיום מכרז לקבלן ביצוע שלב ב', הכולל את החלק המרכזי במחלף.
עלות הקמת המחלף תגיע לסכום אדיר של 405 מיליון שקל, והוא יכלול הסטה של כביש 85 והקמת כניסה חדשה לכרמיאל מחד, וליישוב בענה מאידך. כ-10% מהסכום, 40 מיליון שקל, מיועד לפיצוי בעלי קרקעות שהופקעו באזור.
בנתיבי ישראל ציינו כי המחלף ייבנה על רמפות. במידה והיו בוחרים באופציה של מחלף על עמודים, כפי שדרש ראש העיר כרמיאל, הייתה העלות גבוהה אף יותר. צפי סיום העבודות במקום: תחילת 2021.
בתוך כך, מלאו היום שנה להפעלת הקו לכרמיאל. מנתוני רכבת ישראל עולה כי מספר הנסיעות הגיע ל-2 מיליון, כאשר חודש השיא היה נובמבר 2017 (החודש האחרון בו הייתה הנסיעה בחינם). אז עברו בתחנות כרמיאל ואחיהוד קרוב ל-220 אלף נוסעים. מעניין לציין כי אחוז הנוסעים לתל אביב גבוה בהרבה מהנוסעים לחיפה. בממוצע עומד מספר הנסיעות לתל אביב (וחזרה) על 31% לעומת 26% לחיפה, ו-4% בלבד לבאר שבע.