שתף קטע נבחר

 

הרכבת בין ירושלים לנתב"ג תחל לפעול כמתוכנן? לא בטוח

בשירותי הכבאות וההצלה עדיין לא אישרו את פתיחת הקו, לפי שעה עדיין קיימות בעיות בטיחות במנהרות שבהן צפויה לעבור הרכבת - והיא עדיין אינה עומדת בדרישות. גורמים ברכבת ישראל: "כולנו פועלים לפי החוק, אין פשרות על בטיחות"

 

ראש הממשלה ושר התחבורה בפתיחת הקו    (צילום: משה מזרחי)

ראש הממשלה ושר התחבורה בפתיחת הקו    (צילום: משה מזרחי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

האם הרכבת בין ירושלים לנתב"ג תחל לפעול במועד? הטקסים כבר תמו, ההרשמה ברשת כבר החלה, אך כלל לא בטוח שהרכבת הראשונה מתחנת "יצחק נבון" לנמל התעופה בן גוריון בקו החדש תצא ביום שלישי בבוקר מהמסילה. הסיבה: התחנה בירושלים קיבלה אמנם אישור לפעול, אך הקו עצמו טרם קיבל את מלוא האישורים משירותי הכבאות וההצלה - בעיקר בנוגע לחמש המנהרות המצויות לאורך המסלול.

בנימין נתניהו וישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)
 

עוד ביום חמישי, במהלך טקס חניכת הקו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ, ציינו אנשי הרכבת ומשרד התחבורה כי האישורים הסופיים לפתיחת הקו צפויים להתקבל ביום ראשון בבוקר, בתום התרגיל האחרון של כוחות הביטחון על הקו. 

בנימין נתניהו וישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

בנימין נתניהו (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)
 

אמש נראה כי זה לא יהיה כל כך פשוט. גורמים בשירותי הכבאות אמרו ל-ynet כי "לאישורים אין קשר ישיר לתרגיל" וכי בשל חג הסוכות לא סביר שהאישורים הנדרשים יתקבלו בימים הקרובים.

 

לטענת הגורמים, על שירותי הכיבוי לעמוד בנהלים ולפי שעה לא גויסו אמצעי הבטיחות הנדרשים בכדי לתת אישור סופי לקו עצמו.

 

גורמים ברכבת אמרו ל-ynet: "כולנו פועלים לפי החוק ואין פשרות על בטיחות".

 

צילום מרחפן: התחנה החדשה בירושלים    (צילום: משה מזרחי)

צילום מרחפן: התחנה החדשה בירושלים    (צילום: משה מזרחי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

ביום חמישי, כאמור, השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ בנסיעת הבכורה החגיגית של הרכבת החשמלית המהירה בין ירושלים לנתב"ג.  

 

נתניהו אמר בטקס: "זה רגע היסטורי. אני משתמש במונח הזה בזהירות, אבל תמיד האמנתי שאפשר לחבר את ירושלים לרשת רכבות ארצית ולא בנתיב של הרכבת הטורקית שנסעתי בה בילדותי ובנערותי, והנה הרגע הזה הגיע אחרי מאמץ כביר. זה באמת עידן חדש. עוד נגיע לתל אביב בהמשך בזמן שיא של חצי שעה. יש ששרים 'בין הרים ובין גבעות טסה הרכבת', והיום יש לי את העונג להיות ברכבת שטסה בין הגבהים והגבעות".

 

השר כץ: "זה אכן רגע היסטורי ויום חג לירושלים, דווקא ביום שיש שקוראים תיגר על ירושלים כבירת ישראל, זה מסר לעולם שאנו מחברים בין ירושלים לישראל. אני מצפה שמאות אלפים יבואו לחוות את החוויה הזו".

 

בחודשים הקרובים אמורות להסתיים עבודות החשמול עד הרצליה. בשלב ראשון, שלב ההרצה, נוסעים המעוניינים להגיע מירושלים לתל אביב ולהפך ייאלצו לשריין כרטיס דרך אתר הרכבת ולא לקבל אותו בתחנה (הנסיעה בשלושת החודשים הראשונים מירושלים תהיה בחינם). על פי לוחות הזמנים שהתפרסמו על ידי רכבת ישראל, הנסיעה מירושלים לנתב"ג תארך 21 דקות.

 

בעבר הובטח שהנסיעה מירושלים לתל אביב בעבר תארך 28 דקות, אולם כעת, בשל הצורך להחליף רכבת בנמל התעופה, הנסיעה יכולה להתארך ל-45 דקות או יותר.

 

במשרד התחבורה וברכבת ישראל מגדירים את הקו כ"מגה פרויקט". אורכו הסופי בין ירושלים לתל אביב הוא 57 קילומטרים, חלקם בחמש מנהרות ו-14 מתוכם על-פני תשעה גשרים. עלות בניית הקו עלתה עם השנים ועומדת נכון להיום על קרוב לשבעה מיליארד שקל. חלקם שימשו לבניית תחנת "נבון" בירושלים, השוכנת 80 מטר מתחת לאדמה וניצבת ברשימת חמש התחנות העמוקות בעולם, שיכולה לשמש כמקלט גרעיני במקרה הצורך.


פורסם לראשונה 22/09/2018 22:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
נתניהו וכץ באירוע פתיחת הקו
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
מומלצים