ניצחון משפטי לאובר בתביעה של נהגים נגדה
בית משפט בסן פרנסיסקו קבע כי אלפי נהגים המעוניינים להפוך לעובדי החברה, במקום להיות מוגדרים כקבלני משנה, לא יוכלו להגיש תביעה ייצוגית וייאלצו לפתוח בהליך בוררות אישי
מפלה משפטית לנהגים של חברת אובר: בית משפט פדרלי לערעורים בסן פרנסיסקו קבע כי אלפי נהגים המעוניינים להפוך לעובדי החברה, במקום להיות מוגדרים כקבלני משנה, לא יוכלו להגיש תביעה ייצוגית נגדה וייאלצו לפתוח בהליך בוררות אישי מולה.
פסיקת בית המשפט הפדרלי הפכה החלטה קודמת של בית משפט בדרג נמוך יותר, אשר דחה בקשה של אובר לחייב את נהגים לפתוח בהליך בוררות בשלוש תביעות משפטיות.
לטענת הנהגים, סיווגם בתור קבלני משנה מטיל עליהם הוצאות עבור דלק ותחזוקה, בעוד שהחברה חוסכת כסף על ידי אי תשלום הטבות כמו ימי מחלה וביטוח בריאות. חלק מהנהגים האשימו את אובר בכך שסירבה לאפשר להם לשמור טיפים מנוסעים.
עמדתה של אובר זכתה לחיזוק מבית המשפט העליון של ארה"ב, אשר פסק בחודש מאי האחרון כי מעסיקים יכולים לאלץ עובדים להשתמש בבוררות אישית במקום בתביעה ייצוגית.
עורכת הדין אשר ייצגה את נהגי אובר התחייבה להמשיך במאבק במודל העסקי של אובר, השכיח בענף, המסווג את הנהגים בתור קבלני משנה ולא עובדים. "אלפי נהגים כבר חתמו על הגשה של הליך בוררות", אמרה שאנון ליס-ריורדן. "אם אובר רוצה לפתור את המחלוקות האלו אחת אחרי השניה, אנחנו מוכנים לעשות זאת - כל מקרה לגופו".
נציג מטעם אובר אמר כי החברה מרוצה מהחלטת בית המשפט. ההחלטה תקפה בתשע מדינות במערב ארצות הברית, אך ניתן להביא אותה לבתי משפט במקומות אחרים בנוסף.
אובר מתמודדת עם עשרות תביעות, בגין טענות של נהגים כי הם שכירים הזכאים להטבות כמו שכר מינימום או שעות נוספות - אשר אינן ניתנות לקבלנים.