שתף קטע נבחר

בקרוב: טיסה בכיוון אחד מת"א לפריז ב-69 דולר

חברת התעופה פרימרה אייר תחל בסוף חודש אוקטובר להפעיל קו בין נתב"ג לבירת צרפת בחמישה סוגי תמחור שונים. ארקיע תקבל בחודש הבא מטוס נוסעים מתקדם לטווחים ארוכים שיאפשר לה לפתוח קווי תעופה חדשים כמו דרום הודו וסקנדינביה

מטוס פרימרה אייר (צילום: shutterstock)
מטוס פרימרה אייר(צילום: shutterstock)
 

חברת תעופה חדשה, שמינית במספר, נכנסת לפעילות בקו בין נתב"ג לפריז. מדובר בחברה הלטבית "פרימרה אייר" שהוקמה בשנת 2003 כחברת שכר שפועלת בעיקר ליעדי נופש. יש לה צי של 9 מטוסי בואינג 737 והזמנות למטוסי אירבוס A321.

 

המקומות שחובה לראות בפריז

המקומות שחובה לראות בפריז

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

החברה תתחיל לפעול בקו החדש בסוף אוקטובר, ותציע חמש טיסות שבועיות, בימים ראשון עד חמישי. בימי שישי ושבת היא לא תטוס לישראל בשלב הראשון. על פי לוח הזמנים של החברה, הטיסות מפריז ייצאו בשעה 06:20, והטיסות מישראל בשעה 12:50 בצהריים.

 

החברה מציעה טיסות בחמישה סוגי תמחורים. המחיר הנמוך ביותר שמצאנו לטיסות הלוך ושוב היה 174 דולר. בטיסות לכיוון אחד מצאנו טיסות מתל אביב לפריז ב-69 דולר ומפריז לישראל ב-70 דולר, אבל בטיסה הלוך חזור מצאנו טיסה ב-174 דולר לכל הפחות.

 

במחיר זה נכלל רק תיק יד קטן שעימו עולים למטוס, אבל תמורת כמה עשרות דולרים תוכלו להוסיף גם טרולי במשקל 10 ק"ג ומזוודה במשקל 23 ק"ג ולבחור מושב. אפשר גם לשדרג לכרטיס עם ארוחה, עם מושב מועדף ואפשרות שינוי פרטים (חינם או בתשלום).

 

ארקיע תקבל בקרוב 3 מטוסים לטווחים ארוכים

חברת ארקיע תקבל בחודש הבא את מטוס הנוסעים המתקדם A321LR של חברת איירבוס, המיועד לטווחים ארוכים (עד 7,600 ק"מ) ויאפשר לה לפתוח קווי תעופה חדשים כמו דרום הודו וסקנדינביה. חודש לאחר קבלת המטוס הראשון תקבל החברה מטוס שני מדגם זה, ובאפריל 2019 היא תקבל מטוס שלישי.

מטוס ארקיע (צילום: דני שדה)
מטוס ארקיע(צילום: דני שדה)
 

לפי הודעתה, ארקיע תהיה חברת התעופה הראשונה בעולם שתקבל ותפעיל את מטוס הנוסעים המתקדם. לפני 4 שנים חתמה חברת ארקיע על הסכם לרכישתם של 4 מטוסי איירבוס 321 שכבר היו אמורים להיכנס לשירות בחברה. אולם כשחברת איירבוס הודיעה על פיתוח המטוס עם הטווח המשופר, החליטו בעלי ארקיע, קבוצת נקש, להמיר את ההזמנה לשלושה מטוסים מהדגם החדיש.

 

המטרה היא להפעיל קווים גם לטווחים ארוכים יותר מהקווים כיום, כך שהם יכסו את כל אירופה (עד אירלנד ואיסלנד) ויגיעו גם לדרום הודו. הם ישמשו את החברה גם בקווים הקיימים שלה לאיי סיישל ולזנזיבר באפריקה.

 

המטוס החדיש הוא המטוס המסחרי צר הגוף (עם מעבר אחד) עם הטווח הגדול ביותר בעולם. לדברי יו"ר ארקיע, אבי נקש, מטוס זה יאפשר לחברה לבצע טיסות ארוכות ביעילות מרבית. בחברת איירבוס מייצרים את המטוס הזה בשתי תצורות עיקריות: מטוס עם מחלקת תיירים בלבד (238 מושבים) ומטוס עם שתי מחלקות (עסקים ותיירים) עם 206 מושבים.

רייקיאוויק איסלנד (צילום: שאטרסטוק)
רייקיאוויק בירת איסלנד(צילום: שאטרסטוק)

טייסי ארקיע עוברים הסבה למטוס החדיש 

בארקיע החליטו על תצורה גמישה של מחלקת תיירים ומחלקת תיירים פרימיום עם 6-5 שורות. מחלקת הפרימיום לא תהיה מודולרית, כך שניתן יהיה להפוך את המטוס כולו למחלקת תיירים בלבד, לפי הצורך. לפי ארקיע, המושבים במטוס יהיו מרווחים, עם מרווח רגליים של 30 אינטש.

 

עם הגעת המטוסים החדשים הם יתחילו לפעול בקווי החברה באירופה, וכן עונתית ליעדים באפריקה. לקראת עונת הסתיו של 2019 מתכננת החברה לבצע טיסות לגואה ולקוצ'ין בהודו. בימים אלה עוברים טייסים בחברת ארקיע הסבה למטוס החדיש, ועם קליטתו בחברה ותחילת הפעלתו החברה מתכוונת להוציא משירות את מטוס הבואינג 757 שברשותה.

 

באביב 2020 תקבל החברה גם שני מטוסי איירבוס רחבי גוף (A330-900), שישמשו אותה לטיסות ליעדים ארוכים. כיום החברה מפעילה מטוס חכור (בואינג 767), שמשמש אותה לטיסות לבנגקוק, ובכוונתה להפעיל טיסות גם ליעדים נוספים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מטוס פרימרה אייר
צילום: shutterstock
מומלצים