נוסעים באדום, מדברים בנייד. תיעוד ממבצע משטרתי נגד רוכבי אופניים
במסגרת מבצע אכיפה נרחב בתל אביב נרשמו עשרות דו"חות שכללו קנסות גבוהים על שימוש בטלפון הנייד בזמן רכיבה ועל מעבר ברמזור אדום. מתחילת השנה נהרגו 27 רוכבי אופניים בתאונות דרכים, 16 מהם רוכבי אופניים חשמליים
המשטרה פרסמה הבוקר (ד') תיעוד של עשרות רוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים בתל אביב המבצעים עבירות תנועה. אתמול ביצעו שוטרי אגף התנועה פעילות אכיפה באזור תל אביב, כשהפעילות התמקדה בעיקר בחציית רמזורים אדומים, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בחוסר זהירות ושימוש בטלפון נייד. במהלך המבצע נרשמו עשרות דו"חות, כשמי שנתפס רוכב ומדבר בנייד קיבל קנס בגובה 1,000 שקלים ושמונה נקודות ומי שחצהר רמזור באור אדום קיבל קנס של 1,500 שקלים ו-10 נקודות.
אתמול ביצעו שוטרי אגף התנועה פעילות אכיפה באזור תל אביב נגד עבירות מסכנות חיים של רוכבי האופניים והולכי הרגל. הפעילות התמקדה בעיקר בעבירות של חציית רמזורים אדומים, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בחוסר זהירות ושימוש בטלפון נייד.
מהמשטרה נמסר כי עבירות אלה, על פי ניתוח מחקרי, גורמות לחלק ניכר מהיפגעות האוכלוסיות הללו ולמעשה מעלות את הסיכוי שלהן להיפגע באופן חמור. עוד נמסר כי מטרת האכיפה היא לשמור על חיי הרוכבים והולכי הרגל, ולעלות את המודעות לעניין רכיבה נכונה ובטוחה תוך ציות לחוקי התנועה.
במשטרה ציינו כי לצד פעילות האכיפה המשטרה פועלת גם במישור ההסברתי כדי לשנות את תרבות הנהיגה והציות לחוקי התנועה. פעילות האכיפה תימשך לאורך התקופה הקרובה ברחבי העיר.
בשנה האחרונה חלה עלייה במספר רוכבי האופניים שנפגעו בדרכים, כשלפני שבוע הלך לעולמו הנער ארי נשר, שנפגע בעת שרכב על אופניו בשדרות רוקח שבתל אביב. היה רוכב האופניים החשמליים ה-16 שנהרג בתשעת החודשים הראשונים של 2018 (לעומת 11 הרוגים על אופניים רגילים).
מותו של נשר הצית מחדש את הדיון על השימוש באופניים חשמליים בארץ. ביום מותו של נשר עלתה באתר "עצומה", עצומה חדשה הקוראת להסדרה מיידית של הנושא, ומבקשת להכיל כללי קבלת רישוי וביטוח לכלי, כמו גם הגברת האכיפה הן נגד הרוכבים והן נגד היבואנים שמשדרגים את מהירותו.
כמה הצעות חוק עלו בנושא, כשההצעה היחידה שאושרה הייתה זו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שאישרה את חוקתיות פעילות האכיפה של המפקחים העירוניים על החוקים ברשויות המקומיות. חוקים אלו לא נאכפים בפועל ברמה היומיומית, אלא רק גורמים לבני הנוער לרדת מהמדרכות לכביש, לא לשוב לשבילי האופניים כשהם יכולים, ומותיר כאוס בכבישי הארץ.