שופרסל: הופכים עולמות בשבילך
שופרסל פועלת תחת אסטרטגיה ממוקדת לקוח כדי למקסם את איכות הקשר עם הלקוח בכל ממשקי ההתקשרות איתו. במקביל, רכישת ניו פארם תבסס את מעמדה בתחום הפארם, וההשקעות הנרחבות בדיגיטל ובמותג הפרטי יהוו את מנועי הצמיחה המרכזיים שלה בעתיד
בשיתוף Superbrands
השנה חוגגת רשת שופרסל 60 שנה להיווסדה. בשנת 1958 נפתח הסופרמרקט הראשון בישראל ברחוב בן יהודה בתל אביב, וכיום מפעילה הרשת מעל ל-330 סניפים, מגלגלת מחזור שנתי של למעלה מ-12.5 מיליארד שקל בשנה ומעסיקה כ-15 עובדים.
על מנת לתת מענה מדויק ועדכני לצורכי לקוחותיה, שופרסל מפעילה מספר פורמטים קמעונאיים ותתי-רשתות:
שופרסל דיל היא רשת דיסקאונט הדוגלת במחירים זולים כל השנה, בשטח גדול ובמגוון רחב של מוצרים. לצד מוצרי מזון נמכרים ברשת גם כלי בית, פריטי אופנה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ועוד.
שופרסל שלי מפעילה סניפים עירוניים ושכונתיים.
שופרסל אקספרס היא רשת חנויות נוחות עירוניות.
Cash and Carry הוא פורמט חדש שהסניף הראשון שלו הושק ב-2018, במטרה לתת מענה מדויק ללקוחות במגזר העסקי והמוסדי - החל במכולות קטנות, דרך מסעדות ועד למלונות.
יש חסד היא רשת ייעודית למשפחות גדולות ולקהל הדתי.
green היא רשת חנויות אורגנויות.
בנוסף לסניפים הפיזיים מפעילה שופרסל אתר קניות מקוון ואפליקציה לסמארטפון, בהם משתמשים מאות אלפי לקוחות מדי חודש.
מועדון הלקוחות של הרשת מונה למעלה מ-1.8 מיליון חברים, מתוכם כחצי מיליון מחזיקים בכרטיס האשראי החוץ-בנקאי של הרשת. השנה החליפה שופרסל את מפעיל כרטיס האשראי שלה והחלה בשיתוף פעולה עם חברת CAL.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:
- מי עדן עושה בית ספר לכולם: מלמדים ילדים לאהוב לשתות מים
-
לתדלק באפליקציה: פז ו-Yellow מספקות חוויית שירות אחרת
הסביבה התחרותית
שוק קמעונאיות המזון עבר טלטלה בעקבות פירוקה של רשת מגה ורכישתה מחדש על ידי המתחרים. למרות שינויים אלו, שופרסל שומרת על מובילות שוק ומתמודדת בשוק תחרותי בחנויות הפיזיות, בזירת הסחר המקוון ובמוצרי הפארם.
האתגר השיווקי
כרשת השיווק הגדולה בישראל, שופרסל נדרשת לא רק לשמור על מעמדה המוביל, אלא גם לתת מענה לתנאים המשתנים בשוק ולטרנדים הצרכניים. לשם כך עליה לפעול לשדרוג מתמיד של חוויית הקנייה, הערך המוסף ומגוון המוצרים שמוצעים בסניפים ובערוצים הדיגיטליים.
במקביל, נדרשת הרשת להמשיך ולשפר את השירות, לדאוג להצעות ערך אטרקטיביות ללקוחות ולהקפיד על איכות וטריות המוצרים שהיא מציעה ומספקת.
הפתרונות היצירתיים
בשנה שעברה הטמיעה שופרסל את אסטרטגיית "הופכים עולמות בשבילך", שמשמשת כסמן ימני בכל פעילותיה בנקודות המגע שלה עם הלקוחות: החל בממשקים הפיזיים בסניפים, המשך באתר הסחר האינטרנטי וכלה במגוון הערוצים הדיגיטליים שהיא מפעילה.
תחת אסטרטגיית "הופכים עולמות בשבילך", שופרסל מעמיקה ומשדרגת את פעילותה בכל הקשור לחוויית השירות, המותג הפרטי, טריות המוצרים, כניסה לתחומים חדשים, והקמת מרכז לוגיסטי מתקדם.
המותג הפרטי. המותג הפרטי מהווה חוד חנית אסטרטגי, המאפשר לשופרסל להציע ללקוחותיה הצעות ערך אטרקטיביות וייחודיות. כיום, מהוות מכירות המותג הפרטי יותר מ-24% מסך כל המכירות ברשת, ושופרסל ממשיכה להרחיב את המגוון תחתיו תוך שהיא מעמיקה את פעילותה בעולם הטריות, התינוקות, הבריאות והטיפוח.
מהפכת הטריות .שופרסל מציבה את ערך ה"טריות" כאחד הערכים המרכזיים בהצעת הערך שלה לצרכן. בשנים האחרונות, תחת המותג הפרטי שלה, השיקה הרשת מוצרי בשר, עוף ודגים, והיא משקיעה גם בקיצור זמן האספקה של פירות וירקות טריים.
שופרסל זיהתה את צרכיו של הצרכן החדש, שזמנו יקר והוא מחפש פתרונות זמינים, מהירים ובריאים, והיא משיקה בשנים האחרונות עשרות רבות של מוצרי מזון מוכנים לאכילה כדוגמת סדרת הארוחות המבושלות וסדרת המרקים העשירים המוכנים, או בפתרונות "חצי מוכנים לבישול" כדוגמת מוצרי בשר טרי בוואקום, דגים טריים מפולטים, חלקי עוף נקיים ומקוצבים, עופות מתובלים שצריך "רק להכניס לתנור", לקטי ירקות מלווים במתכונים ומגוון רחב של מוצרים טריים, נקיים, ארוזים ומוכנים לשימוש.
כדי לתמוך בהצעת הערך שלה בתחום הטריות הקימה שופרסל במהלך 2016 מרכז לוגיסטי חדש (מרלו"ג) בשוהם, המייעל את שרשרת האספקה ומקצר את זמן הגעת המוצרים אל המדף. המרלו"ג מתמחה בסחורה טרייה, מצוננת וקפואה, והסחורה מטופלת בו משלב הליקוט ועד משאית ההפצה כמעט ללא מגע יד אדם.
התרחבות לעולמות הפארם. בדצמבר 2017 רכשה שופרסל את רשת ניו פארם במטרה להפוך אותה לרשת מוצרי פארם מובילה. החברה מפעילה את רשת ניו פארם כחברה בת, ומטמיעה בה את שיטות העבודה, פילוסופיית השירות, ההתמחות הלוגיסטית, הידע בסחר אלקטרוני והטכנולוגיות המתקדמות שמיושמות בשופרסל.
תזונה ואורח חיים בריא. לאור ההצלחה והפופולריות של מתחמי green בסניפי הרשת, ממשיכה שופרסל לפתוח מתחמים נוספים המציעים ללקוחות חנויות בריאות וטבע קרובות לבית. תחת שופרסל green הושקו השנה מגוון של מוצרים אורגניים, מוצרים ללא תוספת סוכר ומוצרים ללא לקטוז וללא גלוטן.
שופרסל 360. שופרסל מדגישה את מערכת היחסים שלה עם הלקוחות גם באונליין, באתר שופרסל Online ובאמצעות עולם שלם של תוכן דיגיטלי תוסס ועכשווי, שמקיף את עולמות הלייף סטייל. ביולי 2018 השיקה החברה את מגזין שופרסל שהופך אותה ליצרנית תוכן מהשורה הראשונה. המגזין הוא למעשה הבית המאוחד של כל התוכן שיוצרת שופרסל ובתוכו עולם תוכן מגוון של כתבות, מתכונים, סרטי וידאו, טיפים ועוד. המגזין כולל בתוכו את "הרשימות של אמא", שהוא עולם תוכן עשיר ופופולרי שבו מתפרסמים מתכונים, טיפים קולינריים מהארץ ומהעולם וסודות בישול עדכניים. בנוסף, כולל המגזין את "פּודֶלישֶ'ס" – מתחם קולינרי, קצבי ונוח עם מתכונים בווידיאו, המנגיש מאות מתכונים ישראליים ובינלאומיים.
מהפכת השירות. מתוך הבנה כי חוויית הלקוח היא שיקול מרכזי בבחירת המותג, יצאה בשנה האחרונה הרשת בפרויקט "מהפכת השירות" והקימה אגף חדש. מטרתו של האגף היא הטמעת תרבות ארגונית ממוקדת לקוח דרך פיתוח הקשר האישי עם הלקוח ושיפור חוויית הקנייה, במטרה להגדיל את שביעות הרצון ולחזק את הנאמנות למותג.
מבחינה פנים ארגונית, הרשת יוזמת פעילויות להטמעת תודעת השירות אצל העובדים בכל הדרגים. כך, למשל, לעובדי שופרסל יש קבוצת פייסבוק סגורה, שנדונים בה נושאים רבים מתחום השירות, תוך קבלת משוב מיידי מחברי הקבוצה. כמו כן, החברה עורכת ימי עיון, הרצאות וסדנאות. רמת השירות בסניף היא מדד חשוב בהערכת המנהלים בחברה. בנוסף, פועלת שופרסל לשיפור חוויית הלקוח באמצעות מערכות ביג דאטה מתקדמות ומבצעת אופטימיזציה של הצעות המכר לחברי מועדון הלקוחות שלה.
על מנת לשפר את חוויית הקנייה ולקצר את התורים בסניפים, בספטמבר 2017 השיקה שופרסל לראשונה את שירות "סרוק וקנה", אשר מאפשר לחברי המועדון לבצע את קניותיהם באופן יעיל ומהיר יותר באמצעות סריקה עצמאית של המוצרים שהם מכניסים לעגלה באמצעות אפליקציה או מסופון ייעודיים.
אבני דרך בחייו של שופרסל
1958 - הסניף הראשון של שופרסל נפתח ברחוב בן יהודה בתל אביב.
1980 - מניותיה של שופרסל נסחרות לראשונה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
1982 - הרשת הייתה הראשונה בישראל להכניס לסניפיה קופות ממוחשבות.
2005 - שופרסל מיישמת תכנית אסטרטגית לכינוס מותגים תחת מותג התאגיד שופרסל.
2013 - מושק אתר שופרסל Online, ומושקת אפליקציית קניות בסמארטפון.
2015 - שופרסל מרחיבה את המותג הפרטי, ומבדלת את עצמה באמצעות טריות, איכות ושירות.
2017 - שופרסל מקימה מרכז לוגיסטי בשוהם, רוכשת את ניו פארם ומשיקה את שירות "סרוק וקנה".
2018 - שופרסל חוגגת 60 שנה להיווסדה ומשיקה את פורמט Cash and Carry.
דברים שלא ידעת על שופרסל:
• השנה חוגגת שופרסל 60 שנות פעילות.
• השם שופרסל מבוסס על צמד המילים "שופרא" (שמשמעו בארמית איכותי, מובחר), והמילה "סל".
• כ-900 קופות בשירות עצמי מוצבות בכ-140 סניפי בכ-140 סניפי שופרסל, בדומה לרשתות המובילות בעולם.
• המרכז הלוגיסטי החדש של שופרסל בשוהם הוא המתקדם ביותר בישראל ומתנהל כמעט ללא מגע יד אדם.
• אתר שופרסל מאפשר לרכוש כל מה שצריך לבית מאבטיח ועד מדיח.