התמחות ייחודית בנדל"ן: היתרון של אנגלו-סכסון
אנגלו-סכסון ממשיכה להתרחב ולשדרג את רמת המקצועיות של יועצי הנדל"ן והזכיינים. לצורך כך, ממשיכה החברה לפתח מערך הכשרה ארצי ומקיף, ממקדת את האסטרטגיה בתכנון עתידי והשיקה אפליקציה פנימית לסוכני הנדל"ן שלה
בשיתוף Superbrands
רשת תיווך הנדל“ן אנגלו-סכסון נוסדה בישראל בשנת 1964 על ידי דייב בלומברג, אז עולה חדש מדרום אפריקה, שענה לצורך שעלה מן השטח לספק מענה בתחום הנדל“ן לעולים חדשים ולמשקיעים זרים. הסלוגן שליווה את אנגלו-סכסון בראשית דרכה היה - "Have a Foothold In Israel". כיום, מונה הרשת כ-80 סניפים המרושתים ברחבי הארץ ומופעלים על ידי זכיינים.
ליבת הפעילות של אנגלו-סכסון היא תיווך נדל"ן, לרבות שיווק פרויקטים חדשים ונדל"ן מסחרי. בעל הרשת כיום הוא רונן שטרית, שהחל את דרכו לפני כ-22 שנה, כיועץ נדל"ן בסניף אנגלו-סכסון בלוד. גם השנה ממשיכה אנגלו-סכסון במגמת התרחבות, במקביל לקידום תהליכי הרגולציה בענף הנדל"ן.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:
- כשחושבים על ניצחון, חושבים על מכבי ת"א
-
גלית גוטמן, נטע אלחמיסטר ואגם רודברג כבר יודעות: ישראכרט פיצחו את השיטה
-
לא רק למבוגרים: וויסקי שיבאס כובש את השוק
הסביבה התחרותית
שוק תיווך הנדל"ן בישראל כולל שחקנים רבים, בהם רשתות תיווך ישראליות ובינלאומיות, משרדים אזוריים ומתווכים עצמאיים.
מודל הפעילות של רשת אנגלו-סכסון הוא ייחודי בענף, ולפיו בכל אזור פועל בבלעדיות זכיין מקומי אחד מטעם אנגלו-סכסון, שמתמחה באזור לפרטיו. זאת, לעומת רשתות מתחרות, בהן יש מספר זכיינים בכל עיר או אזור.
האתגרים השיווקיים
הסביבה התחרותית הרוויה, לצד עלייה מתמשכת במחירי הנדל"ן והתפתחויות טכנולוגיות, השפיעו עמוקות על ענף התיווך. לצד ריבוי מתווכים פרטיים שנכנסו לענף, ספגו סוכנויות הנדל"ן האטה משמעותית עם התפתחותם של אמצעי הגישה הישירים ללקוח, בדמות הרשתות החברתיות ולוחות הנדל"ן המקוונים. בסביבה זו ממשיכה רשת אנגלו-סכסון לבדל את עצמה בשוק תוך הדגשת הערך המוסף של יועצי נדל"ן הפועלים תחת הכשרתה, לצד המומחיות רבת השנים שלה בענף. במקביל, פועלת אנגלו-סכסון לקידום מעמדם של יועצי הנדל"ן, הן באמצעות הכשרה מקצועית והן על-ידי פעילות להגדרת רגולציה של המקצוע.
הפתרונות היצירתיים
על רקע השינויים בענף הנדל"ן בארץ, התחדד הצורך של אנגלו-סכסון לזקק אסטרטגיות עבודה חדשות במטרה להביא לשיפור מתמיד במקצועיות ובשירות ללקוח.
פעילות אסטרטגית. שנת 2018 התאפיינה בפעילות אסטרטגית מקיפה כשבמוקד הפעילות תכנון עתידי. אנגלו-סכסון הקימה ועדה מקצועית הבוחנת את פעילות שוק הנדל"ן ומעמד יועצי הנדל"ן בשנים הקרבות לבוא. הוועדה מקיימת מחקרי שוק וסיעורי מוחות המנסים לצפות את התמורות שיחולו בשוק הנדל"ן. בין הנושאים הנדונים בוועדה: מעמדו של היועץ המקצועי בעולם הנדל"ן של מחר, כיצד ישפיעו התמורות הטכנולוגיות על שוק יועצי הנדל"ן ואיך ניתן למנף את מעמדן של סוכנויות הנדל"ן לרכיב מרכזי בעסקה - בהשוואה למודלים שמתקיימים במדינות אחרות, כמו ארה"ב.
פעילות לשכת המתווכים הארצית. אנגלו-סכסון חברה בפאנל המקצועי של לשכת המתווכים הארצית הפועלת מול משרדי הממשלה. הפעילות, שמתקיימת בהתנדבות, משותפת לכל חברות הנדל"ן המרכזיות בשוק ונוגעת לנושאי רגולציה של המקצוע, בכדי להגן הן על הלקוח והן על יועץ הנדל"ן. מטרת הפעילות היא לייצר גוף מאוחד שלא יהיה שונה מאגודות מקצועיות אחרות ויאפשר ליועצי הנדל"ן לשמר רמה מקצועית ורגולציה נאותה של המקצוע.
הקמת מערך הכשרה ארצי. גם השנה אנגלו-סכסון מגדילה את מערך ההדרכה ולא מתפשרת על הכשרתם המקצועית של הזכיינים והיועצים בחברה. מערך ההכשרה משלב את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר להכשרה ולהדרכת יועצי נדל"ן. הפעילות משלבת הכשרה מקצועית ליועצים חדשים לצד קורסי רענון והעשרה עבור הסוכנים הפעילים בשטח. הפעילות כוללת קורסים וובינריים המאפשרים הדרכה בו- זמנית לכל סניפי הרשת, ימי עיון והדרכות בנושאים טכנולוגיים דוגמת פעילות ברשתות החברתיות, הדרכות מקצועיות לגבי שינויים חוקתיים ועוד. מטרת הפעילות היא למטב את שירות היועצים ולהעניק ערך מוסף ללקוח הסופי.
השקת אפליקציית יועצי הנדל"ן. השנה השיקה אנגלו-סכסון את האפליקציה הפנימית שלה עבור יועצי הנדל"ן. האפליקציה פועלת להנגשת כל הנתונים הקיימים למיטוב פעילותו של יועץ הנדל"ן, בכל מקום ובכל רגע נתון. היא מאפשרת ניהול נכסים אונליין, ביצוע פעולות יומיומיות ביעילות, עמידה ביעדים ותקשורת ישירה בין היועץ למנהל.
הרחבת המומחיות של יועץ הנדל"ן. מודל הפעילות של זיכיון בלעדי על פי אזורים מעניק יתרון משמעותי ללקוח – מאחר שיועץ הנדל"ן מתמחה באזור פעילותו. ליתרון זה גם ערך מוסף בדמות היכולת להעניק מידע עירוני לבעלי נכסים, הסכמי תמ"א 38 ופינוי בינוי, החלטות ועדת התכנון המחוזית ועוד. במסגרת זו פועלת הרשת להרחבת שירותי הסניפים ללקוח, באמצעות מועדון הלקוחות של אנגלו-סכסון, על פי פילוח מתאים ומתן מענה מתמיד לכל צורך שעולה. פעילות זו מסייעת להרחיב את מומחיותם של היועצים תוך חיזוק הקשר עם הלקוחות ועם הקהילה האזורית. הפעילות מתקיימת הן בפנייה באמצעות ניוזלטרים ייעודיים והן בפעילות ברשתות החברתיות.
ביג דאטה בשירות עולם הנדל"ן. לאחר תהליך מחקר מעמיק, למידת השוק והבנת הצרכים של היועצים והזכיינים, השיקה אנגלו-סכסון מערכת דיגיטלית מתקדמת בתחום ניהול הנכסים. המערכת מאפשרת ניהול כולל של מאגר הנכסים של סניפי הרשת, דיווח עסקאות פנימי מיידי, ניהול מועדון לקוחות מתקדם וכן הטמעת מגוון יישומים שיווקיים בעולמות הדיגיטל. המערכת מאפשרת תשתית ניהולית לשירות טוב יותר ללקוח, באמצעות שדרוג CRM שכולל מערכות בינה מלאכותית, פילוח חכם והצעות ממוקדות ללקוחות על פי צורכיהם הספציפיים.
אבני דרך בחייו של אנגלו-סכסון
1964 - משרד התיווך אנגלו-סכסון נפתח ברחוב רוטשילד בתל-אביב.
1977 - רשת אנגלו-סכסון מגיעה לפריסה של 30 סניפים.
1992 - המייסד דייב בלומברג מוכר את חלקו לחברת אפריקה ישראל.
2010 - רונן שטרית קונה את אנגלו-סכסון מאפריקה ישראל.
2014 - אנגלו-סכסון מיישמת אסטרטגיית דיגיטל בשיווק, בפרסום ובהדרכה.
2016 - אנגלו-סכסון מרעננת את המותג ומטביעה את הסלוגן: "הגעת למקום הנכון".
2017 - אנגלו-סכסון משיקה מערך דיגיטל מתקדם, בשילוב ביג דאטה ובינה מלאכותית.
2018 - אנגלו-סכסון ממשיכה למטב אסטרטגיות עבודה ומשיקה מערך הכשרה טכנולוגי ארצי.
דברים שלא ידעת על אנגלו-סכסון
• בשנות ה-70 המוקדמות פתחה אנגלו-סכסון רשת מקומית בקפריסין תחת השם “אנגלו-מדטרינייאן“, אך הרשת נסגרה עם פרוץ מלחמת האזרחים בין היוונים לטורקים.
• רונן שטרית, יו“ר הדירקטוריון והבעלים של אנגלו-סכסון, החל את דרכו בחברה לפני כעשרים שנה כיועץ נדל“ן בסניף לוד. לאחר שרכש את הזיכיון בסניף, החל להתרחב ולרכוש סניפים בסביבה הקרובה - עד שרכש את החברה כולה מידי הבעלים דאז, אפריקה ישראל.
• וורנר לובל, המייסד השותף של הרשת, מחזיק עד היום בזיכיון לאזור ירושלים תחתיו פועלים שישה סניפים. איתן בלומברג, בנו של מייסד הרשת, מחזיק בזיכיון הרצליה פיתוח.