חדשני, מתקדם, דיגיטלי: דיסקונט מוביל בעולם המודרני
דיסקונט שם לעצמו כיעד מרכזי להוביל בשביעות רצון לקוחות באמצעות בנקאות מותאמת לקוח. דיסקונט מציע ללקוחותיו, המצפים לשירות זמין, נגיש ונוח, בנקאות רב-מוקדית ורב-ערוצית, עם פתרונות מיטביים במגוון ערוצי השירות תחת התפיסה השיווקית החדשה – "דיסקונט מתאימים לך יותר"
בשיתוף Superbrands
בתחילת שנת 2017, עודכנה התוכנית האסטרטגית של הבנק והותאמה להתפתחויות בזירת הבנקאות בישראל. התוכנית המעודכנת מבוססת על יעד עיקרי – להוביל בשביעות רצון לקוחות הבנק באמצעות בנקאות מותאמת לקוח.
כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית הושקה בשנה החולפת תפיסה שיווקית חדשה: "דיסקונט מתאימים לך יותר", התואמת את המחויבות של הבנק ללקוחותיו ומבטיחה מקצועיות ומצוינות בכל ממשק. במסגרת תפיסה זו, דיסקונט מציע ללקוחותיו, המצפים לשירות זמין, נגיש ונוח, בנקאות רב-מוקדית ורב-ערוצית, עם פתרונות מיטביים במגוון ערוצי השירות.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:
- כל המותגים, התשלום והמשלוח במקום אחד: הקניון הדיגיטלי של עזריאלי
- ליאור רז כבר יודע: גולדסטאר שותים עם החבר'ה
כדי ליצור הובלה בשביעות רצון לקוחות הבנק, באמצעות בנקאות מותאמת לקוח, הבנק מקדם מספר תחומים, שיובילו אותו אל היעד האסטרטגי שנקבע:
- פיתוח ערוצי קשר, כולל שדרוג הערוצים הדיגיטליים ופתיחת ערוצי קשר חדשים.
- שדרוג מוקדי השירות, כולל מערך הסניפים, הטלבנק והלשכה האחורית.
- בניית פלטפורמת ניהול רב-ערוצית, אשר מבטיחה איכות שירות ללקוח.
- הפקת תובנות עסקיות מבוססות מידע, במטרה לאפשר ללקוחות לקבל את הצעת הערך הטובה ביותר והמתאימה ביותר עבורם.
במסגרת זו, השיק הבנק מגוון רחב של מוצרים ושירותים חדשים:
פינטק וחדשנות. הבנק מתאים את עצמו לעולם המשתנה ופועל ליצירת מודלים בנקאיים חדשניים, שיעניקו ללקוחות שירות מתקדם ומותאם לצרכיהם. במסגרת זו, במהלך 2017 רכש הבנק את הפעילות בישראל של חברת ההזנק "PayBox" וחתם על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הפינטק -iCount .
PayBox. חברת ההזנק "PayBox" פיתחה אפליקציה סלולארית ואתר אינטרנט ייעודי, שבאמצעותם היא מפעילה ומספקת שירות תשלומים המיועד ללקוחות כל הבנקים בישראל. השירות מאפשר העברת כספים בין אנשים פרטיים וכן איסוף קבוצתי של כספים למטרה מוגדרת באמצעות קבוצה סגורה.
iCount. שיתוף הפעולה עם iCount הנו יישום עסקי-טכנולוגי ראשון במערכת הבנקאית בישראל, המיישם תפיסת בנקאות פתוחה, לממשק עם ספקי צד ג', ומיושם באמצעות פלטפורמת Application Programming Interface) API) מהמתקדמות בעולם, המאפשרת חיבור מאובטח על בסיס תקן עולמי.
דידי. הנציגה הדיגיטלית של דיסקונט באפליקציה - כחלק ממהלכי קידום החדשנות, במהלך שנת 2017 הבנק יזם, פיתח והשיק את "דידי", המאפשרת ללקוחות ביצוע פעולות, גישה למידע וקבלת תובנות על הפעילות בחשבונם באמצעות בקשה בשפה פשוטה, בכתב או בדיבור. השירות מבוסס על יכולות אנליטיקה ובינה מלאכותית מתקדמות והינו הראשון מסוגו במערכת הבנקאית.
התכתבות עם בנקאי באפליקציה. הבנק פועל באופן שוטף לתת ללקוחותיו חוויה מתקדמת גם בערוצי הדיגיטל תוך שאיפה לשיפור מתמיד בקלות השימוש ובחוויית הלקוח. "התכתבות עם בנקאי" מאפשרת התכתבות עם בנקאים באפליקציה במגוון נושאים.
"רוח דיסקונט" והקוד האתי. בתחילת שנת 2017, בחלוף שנתיים וחצי מאז החל יישומה של התוכנית האסטרטגית, עלה הצורך ביצירת תרבות ארגונית תומכת שינוי כתהליך משלים לאסטרטגיית הבנק. הנהלת הבנק הובילה מהלך של גיבוש "רוח דיסקונט", הכולל שלושה נדבכים:
גובש החזון: נשאף להיות הבנק הטוב ביותר ללקוחותיו, המאפשר צמיחה ואיתנות פיננסית לאורך זמן, באמצעות בנקאות מותאמת, מקצועית והוגנת. גובשו הערכים וכללי ההתנהגות וכן נכתב הקוד האתי המבוסס על חזון הבנק וערכיו תוך שימת דגש על המחויבות לעשות עסקים באופן הוגן ולפעול על בסיס יושרה מקצועית ואישית.
מעורבות ותרומה לקהילה
מיום היווסדו פועל הבנק למען הקהילה כחלק ממחויבות עסקית חברתית ותרבותית באמצעות פרויקטים ופעילויות שונות:
"למען" – פרויקט בו שותפים עובדי דיסקונט, שבמסגרתו הם תורמים מזמנם בפעילות התנדבותית מגוונת למען הקהילה.
"הזנק דיסקונט" - פרויקט דגל במסגרתו חבר הבנק לעמותת "הזנק לעתיד" במטרה לסייע לתלמידים מהפריפריה לסיים את לימודיהם עם תעודת בגרות מלאה. בנוסף פועל הבנק בפרויקטים שונים בתחום התרבות והאמנות ובמתן חסויות ותרומות.
"הרצלילנבלום" – מוזיאון פרטי לבנקאות ונוסטלגיה תל אביבית, מאפשר ללמוד מקרוב את ההיסטוריה והכלכלה הישראלית מאז ראשית המאה שעברה. המוזיאון, שהוקם על ידי דיסקונט, הוכר כאתר מורשת על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.
אבני דרך בחייו של דיסקונט
1935 - בנק דיסקונט לישראל פותח את שעריו.
1949 - סניף ראשון של הבנק נפתח בניו יורק.
1981 - פתיחת הטלבנק, ה-call center הראשון בישראל.
2010 - השקת כרטיס האשראי מפתח דיסקונט.
2014 - דיסקונט הופך לבנק ללא גרעין שליטה.
2017 - כניסה לתחום הפינטק עם PayBox, דידי - הנציגה הדיגיטלית באפליקציית דיסקונט ו-iCount. בנוסף, הושקה תפיסה שיווקית חדשה - "דיסקונט מתאימים לך יותר".
דברים שלא ידעת על דיסקונט
• בספטמבר 2017 ערך מכון המחקר Marketest סקר אינטרנטי לבחינת חוויית הלקוח בענף הבנקאות בישראל. הסקר מצא כי שביעות הרצון של לקוחות דיסקונט היא הגבוהה ביותר במרבית הפרמטרים שנבדקו וכן שדיסקונט מוביל בשביעות הרצון מהאפליקציה.
• הבנק זכה בפרס מגזין Global Finance בקטגוריית Digital Bank of Distinction (שנה שנייה ברציפות).
• הבנק זכה בפרס מגזין Global Banking & Finance Review בתואר Best Digital Bank in Israel 2017.
• הבנק זכה בפרס מגזין – Retail Banker International בקטגוריית Best Payment Innovation על מהלך תשלומים בפקודה קולית דרך סירי.