שתף קטע נבחר
 

ליגת האלופות? Heineken בליגה משל עצמה

Heineken קיים כבר מעל 150 שנה ושומר על האיכותיות והבינלאומיות המזוהה עמו. השנה הציגו לראשונה במותג בירה נטולת אלכוהול, שפותחה במשך שנים, עם טעם הדומה לטעמו הקלאסי של המותג

בשיתוף Superbrands

 

מותג הפרימיום Heineken הוקם בשנת 1864 על ידי צעיר הולנדי, בן 22 בלבד, בשם ג'רארד אדריאן הייניקן, שרכש את מבשלת הבירה הגדולה ביותר באמסטרדם בזמנים ההם. תוך שנים אחדות הצליח Heineken להכפיל את מכירות המבשלה. תשע שנים לאחר הרכישה יצא בנוסחה חדשה שרקח, המוכרת לנו עד היום כבירת Heineken. הנוסחה הורכבה ממים, לתת וכישות, והוצגה לראשונה תחת המותג Heineken. מאז ועד היום מייצרת המבשלה מיליארדי ליטרים של בירה הנמזגים ב-192 מדינות ברחבי עולם. Heineken מקפידה לשמר את המתכון המקורי שרקח אדריאן כבר מעל 150 שנה, כחלק מערכי המותג המזוהים עם איכות ובינלאומיות.

 

לישראל הגיע מותג הבירה הבינלאומי בשנת 1992, ומאז הוא משווק על ידי חברת טמפו. כיום מובילה Heineken את סגמנט בירות הפרימיום הישראלי, עם נתח שוק של כ-10% בשוק החם.

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

 

הייניקן סופרברנדס ()
 

הסביבה התחרותית

Heineken היא בירת לאגר בהירה מסוג פילזנר, הממוצבת בסגמנט הפרימיום של עולם הבירה. לצד מתחרים נוספים בשוק, ממשיכה Heineken לקדם את ערכי המותג, לצד שמירה על עירנות לצרכים המשתנים של קהל לקוחותיה. בנוסף, הרגולציה הנוקשה בתחום האלכוהול בישראל מטילה מגבלות רבות על משווקי בירות, ומתירה להם להיעזר רק בערוצי תקשורת שיווקיים ספורים בכדי לתקשר עם קהל הלקוחות.

 

האתגר השיווקי

כמותג מוביל בסגמנט הפרימיום, Heineken ממשיכה לחזק את מיצובה הבינלאומי בשוק הישראלי, והמשך ביסוס מעמדה. גם השנה, הוסיפה Heineken להרחיב את עולמות התוכן של המותג, להעמיק את הקשר בין המותג ללקוח ולהנגישו לקהלים חדשים. מאז החלתו של חוק פרסום האלכוהול והמגבלות המגולמות בו, Heineken ממשיכה למצוא מדי שנה פתרונות יצירתיים מחוץ לעולמות המדיה המסורתיים.

 

הפתרונות היצירתיים

גם השנה המשיך מותג Heineken ביצירת חיבור לעולמות תוכן התואמים את ערכיו, ובראשם מוזיקה אלקטרונית בינלאומית ומשחקי ליגת האלופות. זאת בכדי לייצר מסע לקוח שלם, להעמקת הזדהות עם ערכי המותג - איכות ובינלאומיות.

במקביל, הציג המותג חדשנות מוצרית בדמות בירה נטולת אלכוהול תחת השם "0.0 Heineken".

הייניקן סופרברנדס ()

השקת 0.0 Heineken .Heineken הציג השנה חדשנות מוצרית עם השקת "0.0 Heineken", בירה לאגר נטולת אלכוהול. ב-Heineken זיהו את המגמה הגוברת והולכת בעולם של קטגוריית בירות ללא אלכוהול, ולאורך מספר שנים השקיע המותג בתהליך מחקר ופיתוח מעמיק, עד שהושגו הטעם והמרקם הנכונים שיספקו את אותה חווית שתייה איכותית. התוצאה הייתה בירה לכל דבר - מבחינת הטעם, הצבע והמרקם – רק נטולת אלכוהול.

 

"0.0 Heineken" מאפשרת לחובבי הבירה ליהנות מהמשקה גם בשעות שבהן אינם מעוניינים לצרוך אלכוהול, כמו לפני נהיגה, בשעות העבודה או אחרי פעילות גופנית. המוצר מציע חלופה בריאה למשקאות קלים אחרים, כיוון שהוא מורכב מחומרים טבעיים בלבד ואינו ממותק. לבירה ערכים תזונתיים גבוהים לצד ערך קלורי נמוך משמעותית ממוצרים ממותקים או אלכוהוליים. השקת המוצר לוותה בקמפיינים מטורגטים לקהלי יעד מפולחים היטב, ומהלכי חינוך שוק מתקדמים לקראת קמפיין שיווקי כלל ארצי שיעלה בשנה הקרובה. כיום ניתן להשיג את "0.0 Heineken" בחנויות ורשתות מובחרות כאשר בעתיד הקרוב צפוי המוצר להיות משווק בכלל הרשתות בשוק.

 

"דרמה בסלון" עם ליגת האלופות. Heineken ממשיכה להעניק חסות ראשית לליגת האלופות זו השנה ה-13 ברציפות, כאשר האסטרטגיה העולמית של Heineken השנה הייתה Share The Drama היוצאת מתוך התובנה שמשחק ליגת האלופות מספק רגעים לצופים המזכירים צפייה בסרט שובר קופות - על רגעי המתח, הדרמה וההזדהות עם הדמויות הראשיות, כשבירה Heineken היא חלק בלתי נפרד מהצפייה.

 

"כוכב בסלון", נולד בשנה שעברה מתוך התובנה ש-Heineken אינו עוד נותן חסות אלא מעניק ערך אמיתי לצופי ליגת האלופות. במסגרת המהלך הוזמנו צופי ליגת האלופות להשתתף בתחרות שבסופה יוכלו הזוכים לארח שלושה כוכבי כדורגל מהעבר בסלון ביתם. ב-2018 עלה הקמפיין מדרגה ומהלך "דרמה בסלון" התחבר לאסטרטגיה העולמית Share The Drama והיה המשך טבעי למהלך השיווקי משנה שעברה שממשיך לתת ערך לצופי ליגת האלופות.

 

המהלך נעשה תוך שיתוף פעולה עם ערוץ הספורט ושימוש בפלטפורמות הערוץ. גולת הכותרת של המהלך הייתה הבאתו לישראל של כוכב הכדורגל הברזילאי, רונאלדיניו גאושו. בפעימה הראשונה של הקמפיין התבקשו הגולשים לשלוח לכמה שיותר מחבריהם את לינק הפעילות בפייסבוק או בוואטסאפ, ומבין מי שהצליח לקבץ קבוצת חברים בזמן הקצוב, נבחר הזוכה שזכה בביקור אישי מרונאלדיניו שהגיע לחלוק איתו את רגעי הדרמה של ליגת האלופות ולצפות איתו במשחק בביתו. הזוכה בתחרות, משפחה מרעננה, אירחה את השחקן בביתה לצפייה מרגשת במשחק חצי הגמר.

 

בחלקו השני של הקמפיין הוזמנו הגולשים למשחק כדורגל ידידותי בהשתתפות רונאלדיניו. הגולשים המשתתפים הוזמנו לאודישן קצר שלאחריו זכו הנבחרים מביניהם לשחק על המגרש לצד כוכב העל ולהתחרות בקבוצת סלבס מקומית. המשחק נערך מול קהל גולשים של מעל 3,000 איש.

 

מהלך "דרמה בסלון" והבאתו של רונאלדיניו לישראל לפעילות יצרו באזז תקשורתי נרחב שזכה לסיקור רב בטלוויזיה, בעיתונות ובאתרים חדשותיים.

 

מוזיקה אלקטרונית. גם השנה המשיך Heineken את החיבור הטבעי לעולם המוזיקה האלקטרונית, עם מגוון חסויות לאירועי מוזיקה מובילים מרחבי העולם, כשבראשם הפסטיבל הבינלאומי DGTL, המתארח בישראל זו השנה השנייה ברציפות.

 

פסטיבל DGTL ההולנדי, בחסות הראשית של Heineken, מסייע לחיבור למדינת המוצא של המותג הוותיק ולערכיו הבינלאומיים. החיבור לעולם התוכן של המוזיקה האלקטרונית הוכיח את עצמו באפיון ושיווק יצירתיים וגם בהעמקת הקשרים עם קהל היעד. במסגרת הפעילות, העניק המותג חסות להופעות של תקליטנים מובילים מרחבי העולם המגיעים לנגן במועדונים ופסטיבלים בישראל. שיתוף הפעולה עם בר רומנו התל אביבי המשיך גם השנה, בהענקת במה למוזיקאים ותקליטנים מובילים בזירת המוזיקה האלקטרונית הבינלאומית.

 

אבני דרך בחייו של Heineken

1864 - ג'רארד אדריאן היינקן קונה מבשלת בירה באמסטרדם.

1873 - בירה Heineken הראשונה יוצאת לשוק.

1992 - טמפו מקבלת את הזיכיון לשיווק Heineken בישראל.

2012- השקת Heineken Arctic Glass.

2013 - השקת בקבוק 250 מ"ל בישראל.

2015 - השקת "Heineken גראז' גאלרי" ופעילות Chef Nights.

2017 - השקת מהלך "כוכב בסלון".

2018- השקת "היינקן 0.0", ומהלך "דרמה בסלון".

 

דברים שלא ידעת על Heineken

  • הבירה של המותג נמכרת ב-192 מדינות בעולם.
  • הנוסחה המקורית לייצור Heineken לא שונתה מימיה הראשונים של המבשלה, והיא מבוססת על שמרים, שפותחו על ידי אחד מתלמידיו של המדען הצרפתי לואי פסטר.
  • הכוכב שבלוגו Heineken הוא הסמל של גילדת מבשלי הבירה מהמאה ה-19.

 


פורסם לראשונה 13/10/2018 21:05
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים