מכר אקורדיון ובנה אימפריית תכשיטים: הסיפור של ה.שטרן
יותר מ-70 שנה לאחר הקמתו, מחזיק המותג ה.שטרן בעמדת הובלה בשוק תכשיטי היוקרה בעולם ובפרט בישראל בזכות שמירה על ערכי מותג, חדשנות מתמדת והקפדה על אסטרטגיה שיווקית גלובלית. בישראל מחזיק המותג ב-13 חנויות, בהן החנויות הידועות בנתב"ג, שם ה.שטרן הוא זכיין הדיוטי פרי הוותיק ביותר
בשיתוף Superbrands
ה.שטרן (HStern) היא חברת תכשיטי יוקרה שהוקמה בשנת 1945 בברזיל על ידי הנס שטרן, והיא בבעלות פרטית של משפחת שטרן. החברה מתמחה בעיצוב, יצור ושיווק תכשיטי זהב, שעוני יוקרה, משקפי שמש וכלי בית יוקרתיים.
ה.שטרן נחשבת לאחת מחמש חברות התכשיטים היוקרתיות והמובילות בעולם, ומונה למעלה מ-150 חנויות ב-32 מדינות ברחבי העולם. לחברה נוכחות חזקה בדרום אמריקה ובוטיקים בינלאומיים בניו-יורק, פריז, לונדון, מוסקבה ותל אביב.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:
בשנת 2007 הלך לעולמו הנס שטרן, מייסד החברה. בנו רוברטו שטרן ממשיך את דרכו ומכהן כיום כמנהל קריאייטיב וכנשיא החברה. לאחר שנים של התמקצעות ובידול המותג בזכות התמקדות באבני חן, החליט רוברטו שטרן על שינוי תפיסתי ושיווקי. שטרן שם את הדגש המרכזי על עיצוב קולקציות נושא ואילו אבני החן שולבו כדי להשלים את הקולקציות, לפי בחירת המעצבים. העיצוב הייחודי הפך למה שמבדל את ה.שטרן בענף תכשיטי היוקרה.
הנהלת החברה ממוקמת בריו דה ז'נרו שבברזיל. בישראל מפעילה הרשת 13 חנויות בקניונים, בתי מלון ובנמל התעופה בן גוריון, ומעסיקה כ-200 עובדים. במשך השנים עוצבו תכשיטי ה.שטרן בהשראת מקורות שונים מעולמות האמנות, ההיסטוריה, הארכיטקטורה, תרבות הפופ ואופנת הקוטור. חלק מהקולקציות נוצרו בשיתופי פעולה עם אמנים ידועים בתחומם, כמו מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג, הארכיטקט אוסקר נימאייר, להקת המחול גרופו קורפו ואחרים.
העיצובים הנחשקים והיצירתיות הבלתי פוסקת של ה.שטרן הם הסיבה שתכשיטי המותג נענדים בטקסים חשובים, אירועי שטיח אדום נוצצים וערבי גאלה על ידי הכוכבות והנשים המובילות בהוליווד ובעולם, בהן אנג'לינה ג'ולי, שרון סטון, ג'ניפר לופז, ריהאנה, בר רפאלי וגל גדות.
הפעילות בישראל
בישראל עוסק המותג ה.שטרן במכירת תכשיטים, שעונים ומשקפי שמש. למותג מומחיות בתפעול חנויות דיוטי פרי ברחבי העולם, וכך גם בישראל, כאשר ה.שטרן הוא זכיין הדיוטי פרי הוותיק ביותר בנתב"ג.
בארץ נוהגת החברה להשיק שלוש קולקציות חדשות מדי שנה: קולקציית דגל עיקרית, ליינים חדשים תחת קולקציית MyCollection המיועדת לקהל הצעיר או הצעיר ברוחו, והשקה נוספת במסגרת אירועי
ה-GoldRush בהם מוזמנים הלקוחות ליהנות מהטבה מיוחדת בעת החלפת זהב ישן בתכשיט חדש. ההשקות של המותג מתוקשרות מאוד ומושכות אליהן את מיטב הכוכבים והידוענים בשוק המקומי.
בנוסף לקטלוגים הקבועים שמפרסם המותג, לקוחות ה.שטרן נהנים גם ממהדורה בעברית של מגזין האופנה Vogue היוקרתי. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי בין מערך הכותבים, העורכים וצלמי האופנה המובילים של Vogue עם הצוות הקריאייטיבי של ה.שטרן.
הסביבה התחרותית
שוויו של שוק תכשיטי היוקרה והשעונים בו פועלת ה.שטרן בישראל מוערך בלמעלה משני מיליארד שקל.
על מנת לשמור על עליונות המותג בשוק התחרותי והמשתנה, החברה משקיעה ללא הרף בשימור וטיפוח מועדון הלקוחות שלה על ידי יצירת נחשקות, רצון להשתייכות וחיזוק חוויית הלקוח. במקביל, מבצעת החברה הליכי בקרה והתייעלות על מנת לשמר את רווחיותה.
האתגר השיווקי
האתגר השיווקי של ה.שטרן בעולם, כמו גם בישראל, הוא לשמור על מעמדו ומיצובו כמותג מוביל ויוקרתי, וליצור תנאים שיאפשרו למותג לצמוח ולהתפתח על אף המציאות המשתנה תדיר.
ערכי המותג
על פיתוח הקולקציות אמון צוות מעצבי הבית של המותג, בראשותו של נשיא החברה העולמית ומנהל הקריאייטיב רוברטו שטרן. תהליך הפיתוח של התכשיטים מבוסס על מספר עקרונות:
העיצוב - מעצבי ה.שטרן עוסקים בחיפוש תמידי אחר מקורות השראה מעולם האומנות, ההיסטוריה, הארכיטקטורה, הטבע, זהות תרבותית, תרבות הפופ ואופנה עלית - לכל עיצוב יש סיפור.
רב-גוניות (ורסטיליות) - תכשיט אחד יכול לשמש לאירועים שונים ובאופנים שונים, ובחלק מהעיצובים נעשה שימוש בשילוב של חומרים שונים.
נוחות - מעבר לחשיבות המראה של התכשיטים, חשובה לא פחות תחושת הנוחות של האישה שעונדת אותם.
חתימת המותג - הכוכבים המוטבעים בגב התכשיט מהווים את חתימת המותג, והם הערבות לאיכות ומקצועיות.
החיבור שבין התכשיט לעונדת אותו - הקווים והקימורים הפנימיים של התכשיט ידועים רק לעונדת, כמו למשל יהלום קטן שמשובץ מאחורי תליון, כך שהיא יכולה ליהנות מהם כחלק מהחוויה בכל פעם שהיא עונדת או מסירה את התכשיט.
אבני דרך בחיי ה. שטרן
1945 - הנס שטרן פותח את חנות ה.שטרן הראשונה בריו דה ז'נרו.
1958 - הקמת מעבדה גמולוגית עצמאית לניתוח וסיווג של אבנים יקרות הפועלת על פי קריטריוני הסיווג המכובדים של ה-GIA.
1965 - פתיחת החנות הראשונה של ה.שטרן בישראל, במלון הילטון.
1986 - כניסה לשוק שעוני היוקרה עם השקת שעוני Sapphire.
2001 - השקת הזהב האצילי 18 קראט - גוון שמפניה הבלעדי לה.שטרן.
2003 - השקת קולקציית Starsהאייקונית המשלבת את סמל המותג (כוכב) בתכשיטים בזהב אצילי משובצים יהלומים.
2009 - השקת קולקציית MyCollection, תכשיטים קלים ויומיומיים הפונים לקהל יעד צעיר או צעיר ברוחו במחירים נגישים.
2015 - כניסה לקטגוריה חדשה של משקפי שמש.
2016 - ה.שטרן חוגגת 70 שנה ומציינת את החגיגות בהשקת קולקציית Genesisובקמפיין נרחב. בנוסף, השקת ספר בהוצאת המו"ל האירופאי היוקרתיAssouline , הסוקר את תולדות המותג.
2017 - כניסה לקטגוריה חדשה של תכשיטים לילדים ולראשונה, השקת קולקציה מכסף Silver Pebbles.
2018 - השקת קולקציית Signature HS, תכשיטים המשלבים את ראשי התיבות של מייסד החברה הנס שטרן(HS) .
דברים שלא ידעת על ה.שטרן
- ה.שטרן החלה בזכות 400 דולר שקיבל הנס שטרן בעד האקורדיון שלו, הרכוש היחידי שנותר ברשותו לאחר שברח בגיל 18 מגרמניה לברזיל עם משפחתו בעקבות ליל הבדולח.
- סמלה המסחרי של ה.שטרן הוא כוכב (משמעות המילה Stern בגרמנית היא "כוכב"), והוא מוטבע בחלקו הפנימי או האחורי של כל תכשיט המיוצר על ידי החברה.
- לה.שטרן פטנט על אופן ליטוש ייחודי ליהלומים - ה-Stern Star, חיתוך שצורת כוכב משתקפת דרכו.
- חנות הדגל העולמית של ה.שטרן נמצאת בניו יורק, וממוקמת בשדרה החמישית בפינת רחוב 51.
- בכל זמן נתון מחזיקה החברה מלאי של 300 אלף פריטים. מדי חודש מיוצרים בחברה כ-20 אלף פריטים חדשים.
- אחד מחמשת התכשיטים הנמכרים של ה.שטרן היא שרשרתFluid Gold באורך שלושה מטרים, שניתן לענוד כשרשרת או כצמיד.
- לכל תכשיט שנקנה בחברת ה.שטרן אחריות בינלאומית.
- לה.שטרן אוניברסיטה להכשרת עובדים בה נלמדים תכנים בינלאומיים אשר מבטיחים סטנדרט אחיד של מצוינות לאנשי המכירות.