תנובה, שטראוס וטרה: המפרסמות המובילות במגזר החרדי
מדירוג הפרסום של יפעת עולה כי תנובה הגדילה את ההשקעה בפרסום במגזר החרדי ל-8.2 מיליון שקל בשנה החולפת, והיא מובילה את הרשימה. הסיבה: תגובה להכשר לעדה החרדית שקיבלה טרה. גם שטראוס השקיעה סכום דומה. מי עוד ברשימה?
ענף הפרסום במגזר החרדי התאפיין בשנה החולפת במאבקים בין החברות המפרסמות, בעיקר בזירת מוצרי החלב ותחליפי החלב. לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, הסיבה לכך היא ההכשרים לעדה החרדית שקיבלו מחלבת טרה לפני קצת יותר משנה, והמותג סימילאק לאחרונה.
כך למשל, מסקירה של המפרסמים המובילים במגזר החרדי בין ספטמבר 2017 לספטמבר 2018 שערכה יפעת בקרת פרסום עולה, כי במקום הראשון נמצאת קבוצת תנובה עם השקעה לפרסום של כ-8.2 מיליון שקל, לעומת כ-6.2 מיליון שקל בשנה שעברה, אז היתה ממוקמת במקום השני בדירוג.
תנובה העלתה משמעותית את היקף פרסום מוצרי החלב באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD, כשהיא מגיבה להכשר העדה החרדית שקיבלה טרה. המותג המוביל הוא תנובה, עם השקעה של כ-5.7 מיליון שקל; במקום השני יופלה עם השקעה לפרסום של כ-590 אלף שקל, ובמקום השלישי YOLO עם השקעה לפרסום של כ-560 אלף שקל.
קבוצת שטראוס חולקת עם תנובה את המקום הראשון כשגם היא השקיעה בפרסום במגזר החרדי כ-8.2 מיליון שקל, באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל. המותג המוביל של קבוצת שטראוס הוא עלית עם השקעה של כ-1.4 מיליון שקל, במקום השני תפוצ'יפס עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקל, במקום השלישי קפה טורקי עם השקעה לפרסום של כמיליון שקל. גם בשנה הקודמת היתה שטראוס המפרסמת המובילה והגדולה במגזר עם השקעה לפרסום של כ-7.1 מיליון שקל.
במקום השלישי השנה נמצאת החברה המרכזית למשקאות באמצעות משרד הפרסום מימד עם השקעה לפרסום של כ-6.7 מיליון שקל. המותג המוביל הוא טרה עם השקעה לפרסום של כ-1.9 מיליון שקל, במקום השני קוקה קולה עם השקעה לפרסום של כ-1.1 מיליון שקל, ובשלישי פריגת עם השקעה לפרסום של כ-760 אלף שקל. גם בשנה שעברה דורגה החברה המרכזית למשקאות במקום השלישי עם השקעה לפרסום של כ-6.1 מיליון שקל.
במקום הרביעי נמצאת קבוצת אלקטרה באמצעות משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות/RESULTS עם השקעה לפרסום של כ-4.4 מיליון שקל. לפני שנה היתה אלקטרה במקום רביעי עם השקעה לפרסום של כ-3.8 מיליון שקל. המותג המוביל השנה ולפני שנה הוא מחסני חשמל.
במקום החמישי קבוצת אסם עם השקעה לפרסום של כ-4.1 מיליון שקל. המותג המוביל הוא מטרנה עם השקעה לפרסום של כ-1.9 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל. גם בשנה שעברה היתה אסם במקום החמישי עם השקעה לפרסום של כ-3.6 מיליון שקל.
במקום השישי נמצאת קבוצת סנו עם השקעה לפרסום של כ-3.1 מיליון שקל. בשנה שעברה היתה סנו במקום השביעי עם השקעה לפרסום של 3 מיליון שקל, ובמקום השישי היתה יוניליוור ישראל עם השקעה לפרסום של כ-3.3 מיליון שקל.
השנה הגיעה יוניליוור למקום השמיני עם השקעה לפרסום של כ-2.3 מיליון שקל, כשעוקפת אותה במקום השביעי קבוצת שופרסל עם השקעה לפרסום של כ-2.8 מיליון שקל. בשנה שעברה הגיעה שופרסל למקום השמיני עם השקעה של כ-2.7 מיליון שקל.
במקום התשיעי השנה נמצאות מפרסמות חדשות: אבוט עם השקעה לפרסום של כ-2.1 מיליון שקל ומשרד התחבורה עם השקעה לפרסום של כ-2 מיליון שקל. בשנה שעברה הגיעה למקום התשיעי מכבי שירותי בריאות עם השקעה של כ-2.4 מיליון שקל ולמקום העשירי שירותי בריאות כללית עם השקעה של כ-2 מיליון שקל. שתי אלו לא נכנסו השנה לעשירייה הפותחת. "ההוצאה לפרסום לשוק החרדי שומרת על היקפיה ואף צומחת", מסכם נתי יעקובי.