מגנום החדש: "אי אפשר למלא את מקומו של טום סלק"
ג'יי הרננדז נכנס לנעליו של הבלש הפרטי בעיבוד המחודש לסדרה "מגנום", וההשוואה לקודמו בתפקיד טום סלק בהחלט מפחידה אותו. "המפיקים החליטו לוותר על השפם כדי להתרחק מהדמות המקורית", הוא מספר בריאיון
בשנים האחרונות נדמה שאזלו הרעיונות בעולם הטלוויזיה האמריקנית, או שמרבית התסריטאים והמפיקים המובילים בתחום פשוט תקועים בעבר, אי שם בשנות ה-80. לפעמים הם משתמשים באווירת הנוסטלגיה האייטיזית בתכנים חדשים, כמו במקרה של "דברים מוזרים", אבל ברוב המקרים הם פשוט לוקחים את סדרות העבר ומשחזרים אותן. "מרפי בראון", "מקגייוור", "טווין פיקס" ו"שושלת" שוגרו אל ההווה אחרי מתיחת פנים וכך גם "רוזאן" (שבינתיים הפכה ל"קונורס" עם סילוקה של רוזאן בר). "אלף" ו"שולחן לחמישה" אמורים להצטרף בגרסאות חדשות.
רשת CBS, שמובילה את טרנד האתחולים והשחזורים, אומנם החליטה בינתיים לוותר על רימייק לסדרת המשטרה "קאגני ולייסי" מהאייטיז, אבל המשיכה עם התוכנית היומרנית לחדש את "מגנום, בלש פרטי" - מהסדרות הפופולריות אי פעם.
"מגנום, בלש פרטי" עלתה ב-1980 בכיכובו של טום סלק, השפם והכוכב השרמנטי שמאחוריו. היא ירדה משידור אחרי שמונה עונות מוצלחות - חמש הראשונות מוצלחות במיוחד עם נתוני רייטינג נהדרים לאורך זמן. תומס מגנום, הדמות שעומדת במרכז הסדרה, הוא לוחם מיחידת עילית בצבא האמריקני שהפך לחוקר פרטי אחרי שחרורו. הוא נשכר על ידי סופר מסתורי ועתיר מזומנים (הוא לא הופיע בגופו על המסך, אך קולו בקע בין השאר מגרונו של אורסון וולס) ומוזמן לשהות באחוזתו העצומה בהוואי, ולהשתמש בה כבסיס יציאה למשימותיו השונות בדרך לפתרון תעלומה כזו או אחרת.
בהובלת סלק שילבה "מגנום" המון אקשן והומור וגם מסתורין, חופי ים יפהפיים, נופים אקזוטיים, ואקססוריז אייקוניים כמו מכונית פרארי אדומה ומהירה וחולצת הוואי צבעונית. זו נתפרה מחדש למידותיו של השחקן המכסיקני-אמריקני ג'יי הרננדז.
"החולצה תשתלב בסדרה באופן לא צפוי אבל בדרך שמצדיקה את עצמה. זה יוסיף לסיפור", אומר הרננדז בריאיון ל-ynet, "אנשים שאהבו את הסדרה המקורית יראו פתאום את החולצה ויבינו שזה רגע מיוחד. זה רגע חכם שמכבד את העבר ואת המעריצים של הסדרה, אבל גם כזה שיפנה לדור חדש של מעריצים". ואכן, האתגר של תחיית "מגנום, בלש פרטי" 30 שנה אחרי שירדה משידור הוא גדול במיוחד. עבור צופים עכשוויים היא עלולה אולי להיראות מעט מיושנת מחד ומתפלשת בסמלי סטטוס לא מעודכנים, והקהל הוותיק והנאמן עלול להתאכזב.
הרננדז מודע לציפיות ולאתגרים וגם למפחי הנפש האפשריים, והוא חש בהם כבר בתחילת הצילומים. "החלטתי לשחרר את כל זה", הוא מספר, "ברור שהייתה תכונה על הסט בהתחלת הצילומים, אפשר להגיד שהייתה תחושה מאיימת. אתה מודע לכך שעליך לעשות את זה נכון כי אנשים יסתערו עם ביקורות כבר בהתחלה. זה פשוט טבע האדם כיום עם כל הרשתות החברתיות. לכולם יש דעה והם רוצים להביע אותה. זה בסדר אבל העבודה שלי היא לשבות את ליבם של הצופים. ברגע שהגעתי לצילומים הרגשתי בנוח ללבוש את הבגדים, להיות בהוואי ולנהוג במכונית יוקרה. הכול הרגיש נוח ואני תמיד מוכן לחזור להוואי ולצלם".
הרננדז הביא עימו לתפקיד לא מעט ניסיון מהפקות קולנוע וטלוויזיה קודמות, אבל לא כאלה ששיגרו אותו למעמד של כוכב. הוא הופיע בסרטים "את מטורפת, אתה חתיך" (בתור החתיך, לצד קירסטן דאנסט), "אורות ליל שישי", "הוסטל", וגם זכה לגלם את מושא תשוקותיה של מילה קוניס ב"אימהות רעות". לאחרונה גם התנסה בשוברי קופות לקולנוע כמו "יחידת מתאבדים" של הבמאי דיוויד אייר, שליהק אותו גם לפרויקט רב התקציב של נטפליקס "Bright". הוא גם צץ לא פעם על המסך הקטן ב"נאשוויל", "סקנדל" וסדרות אחרות, אבל הפריצה הגדולה של הרננדז לא הגיעה עדיין, והוא בוודאי מקווה ש"מגנום, בלש פרטי" תביא אותה בגיל 40, ממש כמו שהציתה את הקריירה של סלק בזמנו כשהיה בן 35.
סלק הפך לכוכב ענק בזכות הדמות החביבה והכריזמטית שגילם, והרננדז מודה שיתקשה לשחזר את הקסם האישי שלו. "החלק הכי מאתגר הוא הנוכחות הטבעית שלו, הייתה לו יכולת מדהימה לאזן בין קטבים קיצוניים", הוא מסביר, "היו בסדרה רגעים שבהם אנשים נורו או שנפגעו ממכונית שהתנגשה בהם וכל מיני מצבים מטורפים שכאלה, ואז, כמה דקות לאחר מכן, הוא השתמש בשארם שלו כדי להסתנן לתחנת המשטרה. אין הרבה שחקנים שיכולים לעשות את זה בטבעיות, וזה היה האתגר הכי בעייתי כי זה עניין של הטון הנכון, והוא פשוט היה מדויק מאוד בזה. זה בא לו טבעי ללא כל מאמץ מיוחד. הוא עשה את הסדרה הזאת".
זה קצת מוזר לצפות במגנום נטול שפם.
"היה דיון ארוך מאוד בנוגע לשפם. בסופו של דבר המפיקים החליטו שצריך להרחיק את הדמות הנוכחית מהדמות המקורית של טום סלק כי אי אפשר למלא את מקומו. הדבר האחרון שהם רצו לעשות זה ללהק מישהו שדומה לו, מישהו שיש לו שפם. אפילו בעניין של החולצות הוואי הם לא היו בטוחים. אבל בסופו של דבר מדובר באבולוציה של הסדרה".
למרות פער הזמנים הנכבד בין "מגנום" של שנות ה-80 ל"מגנום" גרסת 2018, יש משהו ב-DNA של הסדרה שנשמר לאורך השנים. הרננדז נחשף לכך בעצמו במהלך הצילומים. "עוד לפני שנפלה בפניי ההזדמנות הזאת, נתקלתי במקרה באחד הפרקים של 'מגנום' המקורית שעדיין משודרת בשידור חוזר. אני זוכר שהפרק הזה נפתח עם טום סלק בחליפת גלישה במפרץ בהוואי. ואז כמה חודשים לאחר מכן מצאתי את עצמי עושה את אותו הדבר בדיוק. זוהי תפנית מפתיעה של הגורל. זה דבר מיוחד. מדובר בדמות אייקונית, ותפקיד אייקוני. זה משהו שנהגתי לצפות בו כילד. פשוט היה לי כיף. לא כל עבודה היא כיפית, לפעמים זה פשוט עבודה, אבל פה הרגשתי שאני ממש נהנה. ההפלגה שלנו הייתה חלקה".
אחד השינויים המהותיים שחלו בטלוויזיה האמריקנית הוא הגיוון. בסדרה המקורית אפשר היה למצוא לצד מגנום את חבריו ג'ונתן היגינס (ג'ון הילרמן), ריק רייט (לארי מנטי) וגם טייס המסוק האפריקני-אמריקני תאודור "טי.סי." קלווין (רוג'ר אי. מוסלי). בגרסה המעודכנת של "מגנום" ריק רייט חוזר בגילומו של זכארי נייטון,
וכך גם טי.סי בגילומו של סטיבן היל. היגינס לעומת הפך מג'ונתן לג'וליה, ומי שמגלמת אותו היא פרדיטה וויקס הבריטית. וכמובן, בתפקיד הגיבור הראשי עצמו מופיע שחקן היספאני - דור שלישי למהגרים ממכסיקו.
"יש תחושה של תחייה של במאים וכותבים ושחקנים ממוצא היספני. זה נהדר שיש לקהילה שלנו ייצוג", אומר הרננדז, שמביע את דאגתו מהלך הרוח בארצות הברית של היום ביחס למהגרים ממכסיקו, והמדיניות הנוקשה שכוללת הפרדה בין הורים לילדיהם בגבול בין המדינות. "נולדתי וגדלתי בארצות הברית, ואני פטריוט גדול. השיח הנוכחי שלילי, המראות נוראים וכך גם השפה שבאה איתם. זה רק מפלג וזה מגעיל. חשוב שיש משהו שיהווה ניגוד לכך".
אתה חושב שההצלחה שלך יכולה להניע שינוי חברתי אצל הצופים שלך?
"סטיבן (היל) סיפר לי שהיו מעט מאוד שחקנים שחורים או גיבורים שהוא יכול היה להעריץ כילד, והדמות של טי.סי הייתה דמות כזו. אני מקווה שילדים יוכלו להדליק טלוויזיה ולמצוא שם מידה מסוימת של נחמה ותמיכה. אני יודע שזה נשמע יומרני לצפות שאתה תהווה השראה שכזאת, אבל גם דברים פשוטים יכולים להיות משמעותיים. וכשאתה יכול להציע תוכן חיובי בטלוויזיה שבה הכול שלילי - זה מאוד חשוב".