שתף קטע נבחר

גיל התיאוריה יורד: נבחנים כבר בגיל 15 וחצי

החל מהיום תלמידי נהיגה יוכלו לגשת למבחן התיאוריה מגיל 15 וחצי, במטרה להקנות לבני ובנות נוער ידע ומיומנות בחוקי התעבורה, כחלק מהמאבק בתאונות האופניים החשמליים

משרד התחבורה מוריד את הגיל המינימלי לביצוע מבחן נהיגה עיוני (תיאוריה) מ-16 ושלושה חודשים ל-15 וחצי. זאת בעקבות תקנה חדשה עליה חתם שר התחבורה, ישראל כץ, אשר נכנסה היום (ג') לתוקף.

 

 (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)

 

במשרד התחבורה הדגישו כי הורדת הגיל למבחן התיאוריה נועדה כדי להקנות לצעירים ידע בחוקי התעבורה, אשר ישמש אותם כרוכבי אופניים וכהולכי רגל. לא פחות חשוב מכך, המהלך נעשה על מנת לספק לבני 16 ידע וכלים בסיסיים, הדרושים לרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים. תלמידים שיעברו את המבחן יקבלו את אישור הכשירות הדרוש לרכיבה על כלים חשמליים, בהתאם לתקנה שתיכנס לתוקף בינואר 2019.

 

תקנה זו היא חלק מהתוכנית למלחמה בתאונות האופניים החשמליים, עליה הכריז משרד התחבורה. תוכנית זו משלבת את הפעילות של כל המשרדים והגופים העוסקים בנושא, בהם משרד האוצר, המשפטים, החינוך, הפנים, ביטחון פנים, משטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות.

 

מדובר בין השאר בתקנות המחייבות חבישת קסדה ושימוש באפוד זוהר, כמו גם דחיית האפשרות להוצאת רישיון הנהיגה בשנה לרוכב בניגוד לחוק, הגדלה משמעותית של קנסות, החרמה וגריטה של אופניים וקורקינטים חשמליים לא תקניים, וכן הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק, ורישום אופניים חשמליים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
לימודי מבחן נהיגה רכב
צילום: הרצל יוסף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים