סמארטפון לוהט: המכשיר של שיאומי מתחמם
מה גורם פתאום למכשירים מהדגם הנפוץ של היצרנית הסינית בישראל, רדמי נוט 4, להתחמם בצורה מסוכנת ולזלול זמן סוללה? היבואנית הרשמית: הכל בגלל עדכון של גוגל, תסירו אותו
תקלה נרחבת בדגם הסמארטפון הנפוץ של חברת שיאומי - רדמי נוט 4: לאחר עדכון תוכנה חדש שמתבצע במכשירים, הם מתחממים באופן יוצא דופן במהלך הטעינה והשימוש ו"זוללים" סוללה בצורה חריגה.
הרדמי נוט 4, לדגמיו, הוא אחד הסמארטפונים הנמכרים בישראל בשנתיים החולפות, ויש אפילו המייחסים לו את הזינוק המטאורי במכירות שיאומי בארץ, שתופסות כיום כ-12% מהשוק, אחרי סמסונג ואפל. לפי הערכות, הנוט 4 הפופולרי, שכבר אינו משווק על-ידי היבואנית הרשמית המילטון, נרכש עד כה בארץ על-ידי כ-50 אלף אלף איש לפחות. ייחודו הוא בביצועיו המעולים יחסית למחירו הנמוך.
בימים האחרונים, בעקבות עדכון תוכנה שיגרתי שהתבצע אוטומטית "דרך האוויר" (OTA) אצל בעלי המכשיר, הם החלו לחוות בו תופעות מוזרות של התחממות קיצונית במהלך ההטענה, ולאחריה ירידה מהירה באורך חיי הסוללה גם כאשר לא מתבצע שימוש בטלפון - תופעה חריגה במיוחד בסלולרי שמצטיין בדרך כלל בחיי סוללה ארוכים משל מתחריו.
צריכה מוגברת
מבירור ראשוני שנערך אצל היבואנית המילטון עולה כי התקלה נובעת כנראה מעדכון חדש של אפליקציית שיחות הווידיאו של גוגל, Google Duo, המותקנת במכשיר כברירת מחדל. בגלל תקלת תוכנה שנוצרת בשל התנגשות בין העדכון לבין התוכנה הצרובה בסמארטפון, האפליקציה גורמת לצריכת אנרגיה מוגברת מהסוללה ולכן היא מתרוקנת במהירות ואגב כך גם מתחממת.
המילטון, שמכרה בעבר את המכשיר בישראל עם אחריות לחמש שנים תמימות, מודעת לתקלה עקב תלונות של לקוחות, והתורים במעבדת השירות שלה במודיעין הולכים וגדלים. החברה נמנעה עד כה מלפרסם הבהרה בנושא בכלי התקשורת, או קריאה לתיקון, עם זאת, היא העלתה באתר הבית שלה התייחסות לנושא, שכללה המלצות לפעולה "בשלב זה".
על פי ההמלצות, יש לבטל בהגדרות המכשיר את אופציית עדכון הנתונים האוטומטי, ולהסיר את ההתקנה של אפליקציית Google Duo, או לפחות להסיר את העדכונים שכבר נעשו בה. לפי המילטון, התיקון הזה אומנם פוגע במשתמשי Duo, אך אינו משפיע על חוויית השימוש בסמארטפון או על תפקודו. בכל מקרה, יש להקפיד שלא לעדכן מחדש את אפליקציות גוגל בחנות "גוגל פליי".
יש לציין כי אפליקציות גוגל משולבות כיום כברירת מחדל במיליארדי מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם (מלבד בסין) ועד כה, גם לאחר העדכון האחרון של החברה, לא דווח על תופעה דומה במכשירים אחרים.
לפי הערכות בשוק, רק 40% ממכירות שיאומי בישראל מגיעות מהיבואן הרשמי ושאר ה-60% -בוודאי מכשירי הנוט 4 - מיבואנים מקבילים, לרוב במחירים נמוכים יותר. כיוון שאלה מעניקים שירות ואחריות במעבדות פרטיות - גם התורים במעבדות אלה מתארכים מתחילת השבוע.
הקורא ב.ב מתל אביב סיפר אתמול כי הגיע עם רעייתו למעבדת "גט-סל" בתל אביב, המעניקה שירות למכשירים מייבוא מקביל, עם מכשיר הרדמי נוט 4 שרכש עבורה לא מכבר. "הופתענו לגלות שם תור ארוך של ממתינים עם אותה בעיה. לאחר ההמתנה - הטכנאי ביצע איזה עדכון קטן, שנמשך לכל היותר דקה, ושילח אותנו לדרכנו. הוא אמר רק: 'קיבלנו הודעת מייל על התקלה עם הסבר מה צריך לעשות כדי להתגבר עליה'". לדברי ב.ב, גם לאחר התיקון הבעיה לא נפתרה ומחוון הסוללה עדיין מצביע על "זליגה".
"לא תקלת חומרה"
שיאומי היא כיום אחת מיצרניות הסלולר הגדולות בעולם, שמצליחה אפילו לנגוס בנתחי השוק של סמסונג, וואווי ואפל. היא הפכה בתוך שנים ספורות לאימפריה של סמארטפונים ושלל מוצרי טכנולוגיה, וכאמור, גם בישראל היא הצליחה להתבסס לפני מתחרות ותיקות.
מהיבואנית המילטון נמסר אתמול בתגובה כי "לא מדובר בתקלת חומרה אלא בתקלה אפליקטיבית של גוגל. לעיתים קיימים באגים תוכנתיים בעדכוני אפליקציות. המילטון פרסמה את הוראות התיקון באתר החברה בערוצי השירות השונים שלנו והמוקד הטכני נותן מענה בהתאמה לכל פנייה".
מחברת גוגל טרם התקבלה תגובה.