תערוכת שיפורי הרכב SEMA - יהיה לוהט
בלאס וגאס שבארצות הברית נפתחת תערוכת שיפורי הרכב השנתית והגדולה מסוגה בעולם. קבלו הצצה לכמה מהיצירות שלא תרצו לפגוש בכביש חשוך
תערוכת SEMA, החשובה והגדולה בתערוכות שיפורי רכב ומוצרים נלווים, נפתחת היום (ג') בלאס וגאס, ארה"ב, על-פני שטח תצוגה ענק של יותר מ-180 דונם עם כ-3,000 מוצרים חדשים לחלוטין, כך מארגניה. לדבריהם, אשתקד אירחה התערוכה כ-70 אלף מבקרים, והשנה היא צפויה למשוך כמות גדולה אף יותר של קהל, בעיקר מצפון אמריקה.
מה יוצג שם? החל בשיפורי ביצועים לכלי רכב מכל הסוגים, דרך שינוי מרכב קיצוניים, הקניית יכולות שיצרניות הרכב במקור כלל לא תכננו ועד תוספות ושדרוגים שונים לרבות חישוקים בגדלים עצומים ותאורת לד ההופכת את הרכב לחללית ארצית.. קבלו מספר דוגמאות מעניינות:
הכי מהירה ברמזור
אם 840 כ"ס וזינוק ל-96 קמ"ש ב-2.3 שניות לא מספיק מרשימים אתכם, סדנת השיפורים האמריקאית SpeedKore תציג גרסה חזקה - עוד יותר - לדודג' צ'אלנג'ר דמון המפלצתית בבסיסה. צמד מגדשי טורבו מחליפים את מגדש העל ובתוספת הזרקת דלק בלחץ גבוה מייצר מנוע ה-V8 בנפח 6.2 ליטר הספק מרבי של כ-1,400 כ"ס, או 1,200 כ"ס בגלגלים האחוריים לאחר חישוב אובדן הכוח במערכת התמסורת. פרטים נוספים לא פורסמו, אבל את המיאוץ הקלאסי לרבע מייל (400 מטר) תסיים המכונית ב-8.7 שניות, כמעט שניה פחות מהמכונית הסדרתית.
מקשיחים את הרכות
הונדה רידג'לין (Ridgeline), הוא טנדר של היצרנית היפנית שבשונה ממרבית חברי הקטגוריה, מבוסס על פלטפורמת רכב הפנאי - הפילוט הוותיק - עם מרכב אחוד ומתלים נפרדים מלפנים ומאחור. בהתאם, כושר העמסה ויכולת השטח נמוכים יחסית למקבילים אמריקאיים (שברולט סילברדו, פורד סדרה F, ראם) ויפניים (טויוטה היילקס, איסוזו דימקס או מיצובישי טריטון), בתמורה ליכולת כביש ונוחות גבוהות משמעותית.
לכבוד התערוכה מציגה היצרנית אב-טיפוס קשוח לשטח, שעשוי להגיע לייצור סדרתי בקרוב. השינויים כוללים הגבה קלה למרכב, צמיגי שטח דו-שימושייים (AT) של BFGoodrich ומיגוני סף. גגון ייעודי מאפשר נשיאת גלגל רזרבי בגודל מלא, גנרטור, אוהל זוגי, צמד מתקני חילוץ על הדופן השמאלית וזוג מיכלים לדלק ומים על הדופן הימנית.
קוריאנית באדום
קיה תחשוף גרסאות התאמה אישית לסטינגר GT, הספורט-סדאן הקוריאנית. היצרנית אומנם לא מפרסמת את רשימת השינויים המלאה, אבל מבחוץ היא זוכה לצביעה ייחודית, עם מסיטי אוויר מסיבי פחם סביב למרכב וחישוקי ענק שחורים בקוטר "22.
בתא הנוסעים זוכה לריפוד אדום, וכך גם גלגל ההגה, הקונסולה הקדמית, משענת היד וחלקי מושבים קדמיים.
לשחזר את האייקון
סדנת Superformance המתמחה בשיפוץ ושחזור דגמי ספורט אייקונים מתוצרת ארה"ב, תציג רפיליקה לפורד GT40, מכונית הספורט האמריקאית שנבנתה באמצע שנות ה-60 במטרה להביס את פרארי במרוץ 24 השעות של לה מאן.
הרפליקה עושה שימוש במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר של ה-GT הנוכחית, אך עם צמד מגדשי טורבו גדולים יותר של גארט, צפוי ההספק להיות גבוה מ-647 כ"ס של המנוע הסדרתי. צביעת ה-GT40 מחקה את מכונית המירוץ שניצחה ב-2016 בקטגוריית GTE ב-24 השעות של לה מאנס.
בחזרה למקורות
שברולט החזירה לאחרונה את השם בלייזר להיצע הדגמים שלה, אבל בשונה מגרסת המקור ובדומה לדגמים אחרים בתעשייה, מדובר ברכב פנאי נוסף במבול הדגמים. סדנת Ringbrothers, המתמחה לרוב בשיפור דגמי ספורט, תציג בתערוכה את הבלייזר המקורי מסוף שנות השישים תחת הכינוי K5. הסדנה לא חושפת פרטים מלבד תמונה מוצללת עם מרכב פתוח. ניתן לצפות לשינויים משמעותיים בעיצוב, ביצועים ויכולת השטח.
הטנדר לחוליגן
כוכב סרטי ג'ימקנה קן בלוק, שזוכים לרייטינג אדיר אונליין, יציג בתערוכה טנדר פורד משנות השבעים שיהיה אחד מחמש כוכבות הסרטון הבא והעשירי בסדרה. הטנדר הוותיק מקבל מנוע 3.5 ליטר כפול מגדשי טורבו של פורד GT עם הספק מוצהר של 914 כ"ס. הכוח עובר לכל הגלגלים דרך תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית של Sadev.
חלקי המרכב עשויים אלומיניום לרבות ספוילר אחורי גדול בקצה הארגז הדומה לאלה בהם עושות שימוש מכוניות נאסקאר. גם וו גרירה ומצלמת נסיעה לאחור מותקנים בטנדר, ועשויים לרמוז על תכניות הצילום העתידיות.