קול אוף דיוטי: מתחרה ראוי לפורטנייט?
Black Ops 4, המשחק החדש בסדרת Call of Duty, מציג מצב "באטל רויאל" שמתחרה ישירות בפורטנייט, ולא שוכח גם את חובבי מולטיפלייר וזומבים. רק אל תצפו ליותר מדי עלילה
המטרה של הקרבות האלה היא ללמד אתכם את היכולות המיוחדות של הדמויות השונות, שתהיינה זמינות במצב האונליין התחרותי. וגם הם קצת מיותרים. על פי דיווחים בעיתונות בחו"ל, המשחק לא תוכנן מראש בלי קמפיין - אלא הפך לכזה כשהמפתחים הבינו שאין להם זמן ללטש את העלילה. מה שכן נשאר, לא שווה אזכור מפורט.
מה כן שווה אזכור? שלושת המצבים המקוונים של בלאק אופס 4 - המהווים את אחד ממשחקי הפעולה הטובים של השנים האחרונות. גם כאשר מדובר במצבי משחק שאחרים עשו קודם, הקול אוף דיוטי החדש מצליח למצוא את הזווית המעניינת שלו.
גולת הכותרת של המשחק הזה היא Blackout - הגרסה של המפתחת טריירך למצב "באטל רויאל" שהשתלט בשנה וחצי האחרונות על ז'אנר משחקי הפעולה. החוקים זהים ללהיטים כמו פורטנייט ובאטלגראונדס: 88-100 שחקנים צונחים על אי, כשאין להם נשק או ציוד כלשהו למעט לבוש, והאחרון ששורד מנצח. המימוש? הוא מאוד ייחודי.
כלי נשק בכל מקום
נתחיל מכך שבניגוד למתודיות ואיטיות של Battlegrounds, והכאוטיות של פורטנייט - הבאטל רויאל של קול אוף דיוטי עדיין מרגיש כמו קול אוף דיוטי. יש כלי נשק בכל מקום - בתוך שניות מנחיתה בכל אזור בנוי תהיו כבר עם אקדח או רובה. גם ערכות ריפוי לא תתקשו למצוא, כך שמפגש מוצלח אך מדמם עם אויב לאו דווקא אומר שעכשיו תהיו בלחץ דקות ארוכות אלא אם כבר אספתם ערכת עזרה ראשונה.
המפה העצומה של Blackout משלבת בין לוקיישנים ממפות עבר מפורסמות של קול אוף דיוטי, לבין שטחים שנבנו במיוחד עבורה. היא גדולה מספיק ומגוונת מספיק כדי לא להיות קלסטרופובית, אך בנויה למשחק מהיר יחסית, וצמצום המפה כדי לקרב בין השחקנים נעשה מהר. חוץ מכלי רכב סטנדרטיים, יש כאן גם מסוקים, שמאפשרים לנוע מהר ברחבי המפה אך פגיעים לירי.
אחת ההחלטות המעניינות ביותר של המפתחים היא לא לתגמל אתכם כמעט על השתתפות בקרב. לא הרגתם אף אחד? לא סיימתם ב-15 הראשונים? לא השלמתם שום אתגר? לא תקבלו נקודות, ולא תעלו בדרגות שיפתחו בפניכם שדרוגים קוסמטיים.
בלאקאאוט הוא מצב באטל רויאל הכי מיינסטרימי שראה אור מאז סוג המשחק הפך לפופולרי. ערכי ההפקה של קול אוף דיוטי הפכו אותו למלוטש מאוד, בלי לקחת אותו לכיוון טקטי או להפוך אותו לבלתי נגיש. קל מאוד להרים אותו ולהתחיל לשחק, בלי לדעת שום דבר. והוא גם ממש, ממש כיפי.
תהליך ריפוי בלחיצת כפתור
המצבים התחרותיים הרגילים, שמורכב מקרבות מרובי משתתפים על מפות קטנות יותר, השתדרגו גם הם. השינוי הגדול ביותר הוא לא הוספת דמויות עם יכולות מיוחדות, אלא ריפוי ידני. הדמות שלכם לא צריכה לצאת מהקרב כדי להתחיל את תהליך הריפוי - אתם מפעילים אותו בלחיצת כפתור, ואז צריכים לחכות כמה שניות עד אשר תוכלו להפעילו שוב. זה אומר שתפיסת מחסה לשניה מספיקה כדי לחזור לקרב.
הקרבות עצמם הרבה פחות תזזיתיים מהמשחקים האחרונים בסדרת קול אוף דיוטי. אין כאן ריצה על קירות או קפיצה כפולה. זה אומר שהמשחק איבד חלק מהאנכיות שלו - היכולת להתקיף והצורך להתגונן גם ממתקפות שמגיעות מלמעלה ומלמטה, ולא רק מהמישור שעליו השחקן נמצא
- אלא אם זו מובנית בתוך המפה, אבל לאו דווקא מדובר בחיסרון. זה עדיין משחק מהיר, אבל לא בצורה שהופכת אותו למתסכל עבור שחקנים שאינם מתאמנים שעות על גבי שעות בביצוע טריקים אקרובטיים.
הדמויות הייחודיות - קונספט שהוצג ב-Black Ops 3, שבמסגרתו אתם לא סתם בוחרים עם אילו כלי נשק לשחק, אלא גם נכנסים לנעלי דמות עם יכולות ייחודיות - חוזרות. גם הפעם לכל אחד יש ציוד משלו, כמו חץ שמתפקד כמו חיישן תנועה או אקדח היורה חבל שמושך את השחקן. ויש גם כלי נשק ייחודיים ויכולות על. הן מגוונות מספיק כדי לשנות את סגנון המשחק שלכם, ואם בחלק מהמצבים ניתן לבחור רק דמות אחת מכל סוג - באחרים מספר שחקנים יכולים לשחק עם אותן היכולות.
המפות כוללות כמה חדשות, לצד שחזורים של מפות קלאסיות כמו Firing Range, Jungle ו-Summit, כשרוב מצבי המשחק היגרו לכאן מהכותרים הקודמים בסדרה. החידוש הוא מצב בשם Control, בו קבוצה אחת צריכה להגן על שני מיקומים במשך זמן מוגדר, והשניה להתקיף אותם - כשלכל אחת מהקבוצות מאגר משותף של חזרות לחיים. כך, כל קבוצה יכולה לנצח הן על ידי ביצוע המשימה, והן על הריגת חברי הקבוצה היריבה מספיק פעמים.
כמו מצב ה-Blackout, גם מצב מרובה המשתתפים הרגיל נעשה ברמה גבוהה. כל המפות בנויות היטב, ותומכות בסגנונות משחק שונים עם דמויות שונות. התנועה חלקה, עקומת הלמידה לא גבוהה במיוחד - וגם אם לא שיחקתם בקול אוף דיוטי בעבר, תוכלו ללמוד די מהר את המפות ואת מכאניקות המשחק.
הזומבים באים
בניגוד לשני המצבים הקודמים, מצב הזומבים מרגיש לפעמים מסובך יתר על המידה. כמו במשחקים הקודמים בסדרה, זה מצב בו ארבעה שחקנים נלחמים מול גלים של זומבים, על מפה שמלאה בהזדמנויות לנצל את הנקודות שצוברים מהרג זומבים. תוכלו לרכוש כלי נשק חדשים, יכולות חדשות, לפתוח אזורים חדשים. חוץ מהזומבים, יש כאן גם פאזלים סביבתיים והרבה מאוד סודות.
הדרך ההגיונית היחידה לשחק במצב הזה, ממנו לא ניתן לצאת בחיים אלא רק לצבור נקודות שפותחות יכולות חדשות לפעם הבאה, היא עם חברים. אם תשחקו עם אנשים רנדומליים או בוטים, זה פשוט לא כיף - מצב הזומבים דורש שיתוף פעולה נרחב מדי. משחק עם אנשים ברשת לא יספק לכם את החוויה הזו אלא אם יהיה לכם הרבה מאוד מזל - כמעט תמיד יש מישהו שפשוט לא מעוניין לשתף פעולה, וגורם לכולם להיהרג או תוקע את ההתקדמות.
החבילה הכוללת שטריירך ואקטיוויז'ן יצרו השנה אולי הפסידה את השחקנים שרוצים לשחק רק בקמפיין עלילתי, אבל היא מקדמת את סדרת משחקי הפעולה הבולטת ביותר של העשור האחרון אל עבר העשור הבא שלה, עם ספין על מצב המשחק הפופולרי ביותר כיום ושדרוגים מבורכים למצבים שבזכותם היא שורדת עד עכשיו.
מחיר: 279-329 שקל, בהתאם לגרסה
זמין למחשב, פלייסטיישן 4, אקס-בוקס וואן