בליל שבת: שריפה בחפיר של קו הרכבת לירושלים
צוותי כיבוי הוזעקו למחלף ענבה הסמוך למודיעין בעקבות דיווח על שריפה, וזיהו עשן שעולה מכיוון חפיר של הרכבת. האש כובתה בעזרת מטפים. רכבת ישראל: "עשן התפתח בארון גיבוי למצברי תאורה, אירוע מינורי שלא ישפיע כלל על תנועת הרכבות"
שריפה פרצה הלילה (שבת) בחפיר של הרכבת, שבו חולפות הרכבות בקו המהיר לירושלים. שלושת צוותים של כבאות והצלה מחוז ירושלים פעלו במקום, ומסרו על עשן שיצא מחדר תקשורת הסמוך לפתח החפיר.
בחדר המבצעים של התחנה התקבלה בלילה הודעה על שריפה במבנה נטוש סמוך למחלף ענבה שליד מודיעין. מכבאות והצלה נמסר כי כאשר הצוותים הגיעו למקום הם זיהו עשן שעולה מכיוון החפיר של קו הרכבת. לאחר בדיקה עם "משואה" (מרכז השליטה של הרכבת) שלא פועלות רכבות ואין חשמל פעיל, כיבו לוחמי האש את הבעירה בעזרת מטפים. לא היו נפגעים באירוע.
מרכבת ישראל נמסר כי האירוע לא צפוי להשפיע על תנועת הרכבות בקו החדש. עוד נמסר כי האירוע התרחש בחפיר ישן שנבנה עוד כחלק מהקמת הקו בין תל אביב למודיעין.
ברכבת הסבירו: "מדובר בארון גיבוי למצברי תאורה בקו למודיעין. בארון התפתח עשן. צוותי כיבוי הגיעו למקום ובעזרת מטף טיפלו בו. מדובר באירוע תפעולי מינורי, אשר יטופל בימים הקרובים, ואינו משפיע על תנועת הרכבות בשום צורה".
הקו החדש סובל משורה ארוכה של תקלות שגרמו לביטול נסיעת רכבות בחודש הראשון להפעלתו. הבעיות הגיעו לשיא לפני שבועיים, כאשר רכבת שיצאה מכיוון נמל התעופה בן גוריון לכיוון ירושלים נתקעה באחת המנהרות למשך יותר משעה.
מלבד הרכבת שנתקעה, באותו השבוע בוטלו שתי רכבות מירושלים לנתב"ג בשעות השיא, ב-7:00 וב-9:00, ולאחר עיכובים שנמשכו לאורך כל שעות הבוקר ברכבת החליטו לטפל בבעיית איתות על הקו - החלטה שהובילה לביטולן של לא פחות מ-18 רכבות (תשע לכל כיוון) בין השעות 15:00-11:00. שבוע קודם לכן בוטלו רכבות רבות בשל פיצוץ צינור מים בצומת דניאל. גם השבוע בוטלו רכבות בימים ראשון ושני.
בתחילת השבוע חשף משרד התחבורה כי 122 אלף איש נסעו בחודש הראשון לקו החדש בין ירושלים לנתב"ג. על פי נתונים אלו, עולה כי בממוצע השתמשו בקו בכל נסיעה כ-111 אנשים. הרכבת פועלת רק חמישה ימים בשבוע בין השעות 06:30 ל-19:30. בראשית ימי פעילות הקו, בחול המועד סוכות, השתמשו בו יותר נוסעים בממוצע מאשר בימי חול.
בחודש האחרון וגם בחודשיים הקרובים, הנסיעה בקו נעשית בחינם לכל מקום בארץ ובחזרה בכפוף לרישום מראש. בתשעת החודשים שיחלו בעוד חודשיים יהיה המחיר נמוך בחצי ויעמוד על 11 שקלים. בשנה השנייה להפעלת הקו מבטיחים במשרד התחבורה שיונפק לכל מי שירצה בכך כרטיס חופשי יומי בעלות של 32 שקלים וחצי ליממה ובאמצעותו יוכלו הנוסעים לנסוע בקו ובתחבורה ציבורית נוספת בירושלים ובגוש דן.