ב.מ.וו: סדרה 8 מורידה גג, M2 קומפטישן כאן
קצת יותר כבדה, קצת פחות מהירה אבל מושכת הרבה יותר מבטים: ב.מ.וו מציגה את גרסת הקונברטיבל הפתוחה של סדרה 8. ויש גם M2 קומפטישן
כחמישה חודשים לאחר הצגתה של סדרה 8, מכונית הקופה הגדולה של ב.מ.וו ומחליפת סדרה 6 הוותיקה, חושפת היצרנית הבווארית גם את גרסת הגג הנפתח של הדגם שתגיע אלינו במהלך הרבעון השני של 2019. המכונית מצוידת בגג בד חשמלי נפתח, לטובת חסכון במשקל ושמירה על נפח הטענה סביר (350 ליטרים עם גג סגור, 280 כאשר הוא מקופל).
הגג נפתח בתוך 15 שניות גם תוך כדי נסיעה עד מהירות של 50 קמ"ש. הוספת מנגנון פתיחה לגג, יחד עם חיזוקים הנדרשים עקב הסרתו של הגג, הובילו לתוספת של 125 ק"ג ביחס לגרסת הקופה - ובהתאם הביצועים נפגעו במעט, עם עליה של 2 עשיריות השניה בתאוצה ל-100 קמ"ש.
כצפוי, המנועים זהים לאלו של גרסת הקופה. ה-840d תשווק עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים עם 6 צילינדרים בטור, עם הספק מרבי של 320 כ"ס ומומנט של 69.3 קג"מ. ה-M850 מצוידת במנוע בנזין כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטרים עם 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ. לשתי הגרסאות הנעה כפולה ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. הדיזל מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות, הבנזין ב-3.9 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש בשתי הגרסאות.
ה-8 קונברטיבל מצוידת גם בקשתות הגנה - נפתחות בעת תאונה - מאלומיניום, מסגרת מחוזקת לשמשה הקדמית, מגן רוח-רעש מאחורי מושבי עור עם ציפוי מיוחד נגד קרני שמש. כאופציה ניתן לבחור גם במחממי צוואר במושבים הקדמיים.
יש התרעת פגיעה בהולכי רגל, בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, התרעת סטיה מנתיב, תאורת לד עם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ועוד. בתוספת תשלום ניתן יהיה לקבל גם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, מצלמת חניה בתלת-מימד ותאורת לייזר עם מנגנון למניעת סנוור.
גרסת הדיזל תוצע כסטנדרט עם חישוקי "18, בעוד הבנזין החזקה מגיעה עם חישוקי "20 וצמיגי 245 מ"מ מלפנים, 275 מ"מ מאחור. דיפרנציאל אלקטרוני יוצע כסטנדרט בגרסה החזקה וכאופציה בדיזל. גרסת הבנזין מגיעה גם עם מערכת בלמים מחוזקת, גימורי מתכת בחוץ ובפנים ואופציה לגימורי קרבון.
בנוסף מתחילה דלק מוטורס, היבואנית, לשווק את ה-M2 קומפטישן, גרסת קצה סופר-ספורטיבית ל-M2 המהירה. השינויים שהתבצעו בגרסה הספורטיבית עוד יותר מתבטאים בכל תחום כמעט. בחרטום שוכן מנוע 3.0 ליטר מוגדש שמגיע ישירות מ-M4 - צמד מגדשים במקום אחד - עם הספק מרבי של 410 כ"ס, 40 כ"ס יותר מה-M2 (ו-21 כ"ס פחות מ-M4). הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית שתעלה כאן 585 אלף שקלים, או שבעה הילוכים כפולת-מצמד שתעלה 605 אלף.
הקומפטישן כבדה ב-55 ק"ג מה-M2 עקב המנוע השונה. בנוסף הוקשחה מערכת המיתלים ושונו כיול ההגה, מערכת בקרת היציבות והדיפרנציאל האחורי מוגבל ההחלקה האלקטרוני. מערכת הבלימה שודרגה והמראה החיצוני הותאם עם פגוש קדמי, מראות וחישוקים שונים. יש גם מושבים אחרים וצמד מתגי M1 ו-M2 לבחירה בכיול מערכות קבוע מראש.
- הכותב חבר מערכת iCar