הפרקליטות: הנהג שפגע במשפחת עטר יואשם בהריגה ובנהיגה בשכרות
הפרקליטות אימצה את המלצת המשטרה להעמיד לדין את לורן אנקרי, בן 52, שפגע ברכבם של בני משפחת עטר והרג אותם במקום. בדיון האחרון שנערך אמר נציג המשטרה כי אנקרי נהג תחת השפעת מריחואנה
הפרקליטות הודיעה היום (שני) כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד לורן אנקרי, הנהג שהיה מעורב בתאונת הדרכים שבה שמונה מבני משפחת עטר נהרגו בכביש 90 לפני כשבוע וחצי. מהפרקליטות נמסר כי כתב האישום יכיל סעיפי הריגה ונהיגה תחת השפעת קנאביס.
בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום את מעצרו של אנקרי, תושב גבעון החדשה, בארבעה ימים נוספים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, אך סנגוריו, עורכי הדין ינון היימן ואביעד חייט, ביקשו לשחררו למעצר בית. עו"ד היימן טען בדיון כי לא מדובר בתאונת פגע וברח, וציין כי "מצבו הרפואי והנפשי מתדרדר". בפרקליטות ציינו כי בכוונתם לבקש את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.
בתאונה באזור עין גדי נספו האב יריב עטר (45), האם שושי (47) וששת ילדיהם: יעקב ישראל (12), עטרת (11), איילה (9), מוריה (7), ידיד (5) ואביגיל (3). אשתו ובתו של אנקרי שהיו איתו בג'יפ נפצעו בתאונה באורח קל עד בינוני.
באחד מהדיונים האחרונים התברר כי אנקרי נחשד בכך שנהג תחת השפעת קנאביס. הוא טען כי יש לו אישור לשימוש בקנאביס רפואי, אולם המשטרה ציינה בתגובה כי אין לו כל אישור כזה. נציג המשטרה בדיון, רס"ב אייל אפטבי, טען כי הוא משבש את החקירה.
במשטרה ציינו כי במהלך החקירה נדרשו בוחני תאונות הדרכים במרחב הנגב לחקור עדים ומעורבים רבים ובנוסף בוצע ניסוי שדה ראיה במקום התאונה, ללא הנהג. עוד נדרשו בוחני התנועה לסוגיית הנהיגה תחת השפעת קנאביס. "סוגיית התלקחות הרכב עדיין נבדקת בידי חוקר שריפות", נמסר.
אשתו של אנקרי, אמרה כי "אנחנו מאוד כואבים. זו טרגדיה גדולה. אני לא מאחלת את זה לאף אחד. זה לא פשוט". על בעלה אמרה אנקרי, כי "הוא מרוסק לגמרי. מדובר באדם שכל חייו תרם. כשהוא היה רואה תאונת דרכים - הוא היה הראשון לעזור, וכך גם היה במקרה הזה. הוא יצר קשר עם המשטרה ולפני שטיפל בנו הוא יצא וניסה לעזור להם ולשבור את החלון".
סגן מפקד משטרת התנועה, סגן-ניצב עמיר ג'יבלי, התייחס אמר ל-ynet כי התאונות הקטלניות בכביש 90 שגבו בתוך שבועיים את חייהם של 17 בני אדם. לדבריו,
"אורכו של כביש 90 ממטולה עד אילת הוא 450 קילומטרים. התאונות האחרונות, לצערי, אירעו בחלק הדרומי שלו, בקטע חד-סטרי עם נתיב אחד ללא כיוון וללא מעקה הפרדה. מה שיכול למנוע את התאונות הוא הנהג. ככל שנתעסק רק בנהיגה - ככה נצמצם את הסיכוי שלנו להיות מעורבים בתאונות דרכים".
סנ"צ ג'יבלי הוסיף: "אפשר היה למנוע את התאונות האלה אם היו שומרים על קו הנסיעה, לא מבצעים עבירות תנועה ומתעסקים רק בנהיגה. בכביש הזה יש עלייה של 100% באכיפה. אגף התנועה נמצא בהתעצמות ואנחנו קרובים מאוד להכפיל את כמות הניידות. אבל, גם אם נביא עוד 400 ניידות – זה לא יעזור במקרה של נהגים שמתעסקים בטלפונים ולא בנהיגה".